جاباما
۱۱۳۰۵۰۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وحید امیری؛ این الماس را همه دوست دارند

غیبت وحید امیری در شهرآورد، کابوس پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی خواهد بود.

ایلنا: غیبت وحید امیری در شهرآورد، کابوس پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی خواهد بود.

"اگر سه وحید امیری دیگر داشتم، کارم راحت تر بود" این جدیدترین تمجید از ستاره‌ای است که همه مربیان او را دوست دارند. از لیگ چهاردهم و اوج‌گیری‌اش که شروع کنیم، علیرضا منصوریان، برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون، یحیی‌ گل‌محمدی، کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ همیشه با تعریف و تحسین از او یاد کرده‌ و هرطور که شده، این ستاره خرم آبادی را در لاین آپ خود قرار داده‌‌اند.

وحید امیری؛ این الماس را همه دوست دارند

زمانی که در پایان لیگ پانزدهم، امیری تصمیم به ترک نفت تهران گرفت و دو راهی استقلال - پرسپولیس را پیش روی خود دید. علیرضا منصوریان به اردوی تیم ملی رفت تا در خوش و بخش صمیمانه و شخصی با او، علاقه ویژه به این شاگرد سابق را نشان دهد. در پرسپولیس نیز ماجرا همینطور بود و برانکو تاکید زیادی به جذب این بازیکن داشت.

اما برای درک نقشی که وحید امیری در پرسپولیس برعهده دارد، باید به مسئله دیگری توجه کرد. به این که امیری در پست مهاجم سایه، هافبک چپ و دفاع چپ زمانی فیکس بوده که پرسپولیس بهترین‌های ایران را در این پست‌ها در اختیار داشته. نظیر اتفاقی که برای سعید آقایی در تیم باشگاهی و میلاد محمدی در تیم ملی رخ داد.

در فوتبال طبیعی است که یک بازیکن مورد علاقه یک مربی و خارج از دایره فکری دیگر مربی باشد و به این شکل از تیم باشگاهی یا ملی طرد شود اما امیری حتی در دوره اختلافات شدید برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش نیز مهره‌ مشترک هر دو سرمربی برای صعود به جام جهانی و از آن طرف صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا بود.

وحید امیری؛ این الماس را همه دوست دارند

برای ستاره‌ای که در پرسپولیس محبوب سه سرمربی بود و تیم ملی مهره فیکس کارلوس کی‌روش، تیتری از تمجیدهای اسکوچیچ، شاید یک ترجیع بند باشد اما آنچه اسکوچیچ گفت شاید جوهر آن چیزی باشد که در تمام این سالها از وحید دیده‌ایم: "اگر بخواهم درباره وحید امیری صحبت کنم ماجرا احساسی می‌شود. حسی که به او دارم مثل اعضای خانواده ام است، مثل برادر و پسرم. نحوه بازی، رفتار و واقعا هر کاری را می‌توانید از او بخواهید. اگر واقعا سه تا وحید امیری داشتید، می‌توانستم روی نیمکت لذت ببرم و استرسی نبود. وحید امیری یک الگو برای تمام بازیکنان است. به طور مشخص شخصیتش می‌تواند الگویی برای تمام فوتبالیست های ایرانی باشد."

برای بازیکنی که تازه در ۲۴ سالگی به سطح اول فوتبال ایران معرفی شد، کلمه به کلمه این جملات، مثل آن چیزی است که حسرت چند سال کنار نشینی را از بین می‌برد. امیری که فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی به درخشش او نیاز دارد، حالا مصدوم است و این کابوسی خواهد بود برای پرسپولیس - کابوس غیبت ستاره ای که در دو شهرآورد اخیر نقشی بی بدیل داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج