جاباما
۱۱۳۰۵۹۵
۸۷ نظر
۵۰۷۷
۸۷ نظر
۵۰۷۷
پ

چرا برگردند؟ شما بگویید آقای رئیسی!

صحبت‌های آقای رئیسی درباره دعوت از بازگشت ایرانیان خارج از کشور و اطمینان دادن به آنها برای سرمایه‌گذاری در ایران مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

روزنامه اعتماد- سیامک رحمانی: صحبت‌های آقای رئیسی درباره دعوت از بازگشت ایرانیان خارج از کشور و اطمینان دادن به آنها برای سرمایه‌گذاری در ایران مورد توجه بسیاری قرار گرفت. پس از این صحبت‌ها که در نشست خبری روز دوشنبه رییس‌جمهور منتخب بیان شد، خیلی‌ها یاد بهروز وثوقی و دیگر ایرانیان مهاجری افتادند که بارها برای بازگشت ابراز تمایل کرده‌اند.

کارشناسانی هم بودند که از شرایط بازگشت سرمایه‌ها گفتند و نوشتند. همه این‌ها نشانه‌های مثبتی است و جز معدودی، بعید است هموطنی از چنین تحولاتی استقبال نکند.

درباره آقای رئیسی هرچه بگویند و دولت ایشان با هر تصمیم و سیاستی آغاز به کار کند، این که ایرانی‌های بیرون از مرزها بتوانند برگردند و زمینه برای فعالیت و سرمایه‌گذاری آنها در وطن مهیا ‌شود، رویداد بزرگی است و برای ادامه مسیر نویدبخش و برانگیزاننده خواهد بود.

چرا برگردند؟ شما بگویید آقای رئیسی!

اما شاید بد نباشد صمیمانه نکاتی را با آقای رئیسی مطرح کنیم.

جناب آقای رئیسی، بازگشت هموطنان به کشور پیش‌نیازهایی دارد که اگر تا پیش از این بطور جدی به آنها توجه نکرده‌اید، شاید بد نباشد در همین روزهای باقی مانده تا آغاز به کارتان مرورشان کنید و آنها را به تیم همفکران‌تان یادآوری کنید.

بازگشت سرمایه‌های فکری و متخصصان و شهروندان عادی به کشور نیاز به کاهش سختگیری‌ها و سوء‌تفاهم‌ها دارد. پیش از این کم نبوده‌اند مسئولان کشور که وعده باز شدن درها را داده‌اند و حتی با خواهش و دعوت از ایرانیان مهاجر، خواستار بازگشت آنها شده‌اند. اما در عمل آنچه مانع از تسریع یا توقف این روند شده، برخوردهای گزینشی، تهدیدها و سوء‌رفتار با کسانی بوده که تمایل به بازگشت داشته‌اند.

شما به دلیل حضور طولانی مدتان در مسند قضا حتما با این پدیده آشنایید و بسیاری که قصد بازگشت به وطن داشته‌اند و قبل از سفر یا بعد از آمدن به ایران منصرف شده‌اند، را می‌شناسید. می‌دانید که به دلیل تندروی‌ها یا امکان کار در ایران برایشان مهیا نشده یا اگر هم شده به دردسر افتاده‌اند و عطای بازگشت را به لقایش بخشیده‌اند.

موضوع پیچیده نیست آقای رئیسی. کسی که می‌خواهد به ایران برگردد، کار و زندگی آسوده می‌خواهد. اگر بتوانید برای همکاران و همفکران‌تان جا بیاندازید که این دعوت شما چقدر جدی است و بابتش چه شرایطی باید در کشور فراهم شود، نه فقط مهاجران که حتی هموطنان داخل کشور هم دعایتان خواهند کرد.

آقای رئیسی در چند دهه گذشته بسیاری از هموطنان ما جلای وطن کرده‌اند. اکثریت‌شان نه با طیب خاطر که از سر ناچاری. با تلخی و اشک و آه. قریب به اتفاق‌شان سال‌های غربت را با درد و مصیبت تحمل کرده‌اند. این مهاجرت چند میلیونی و این مقاومت در برابر بازگشت، دلایلی دارد که شما هم مثل ما می‌دانید.

جز عده‌ای قلیل، بقیه به دنبال یک زندگی آرام و ساده مقیم غربت شده‌اند. برای گریز از انبوه مشکلات اقتصادی و اجتماعی که غیرقابل حل نیستند. حل مشکلات اقتصادی نیاز به ثبات و تعامل دارد. به ایجاد شغل و کاهش تورم. همه اینها تنها در محیطی امن و امیدوار به آینده امکان‌پذیر است و بدون تنش‌زدایی در داخل و خارج و با ادامه سیاست‌هایی که تا امروز دنبال شده جز تشدید مصایب حاصلی نخواهیم داشت.

حل مشکلات اجتماعی اما ساده‌تر است و زمان کمتری می‌خواهد. کافی است نگاه کنید که برای جذب آرا مردم، نیاز به چه وعده‌هایی داشته‌اید. توجه به حقوق زنان، کم کردن محدودیت‌های دست‌وپاگیر جوانان، امکان دسترسی بهتر به اینترنت و کم کردن سانسور و فیلتر و بگیروببندهای رایج در عالم هنر و رسانه. تعارف نکنیم!

اگر قصد دارید به جامعه امید و آسودگی‌خاطر را هدیه کنید، باید مردم را به خودشان بگذاریم. اصرارها برای ترویج شکل خاصی از زندگی و کلنجار با نسل‌ها و اقشار مختلف جامعه برای جا انداختن نوعی تفکر و ایدئولوژی خاص، تنها به نازضایتی انجامیده. این را حضور مردم در انتخابات و میلیون‌ها غایب و میلیون‌ها رای باطل شهادت داد اگر گوش شنوایی باشد. اگر می‌خواهید ایرانی‌ها حامی‌تان باشند، از زندگی لذت ببرند، بی‌خیال رفتن شوند و به فکر برگشتن به شهر و وطن بیفتند، اجازه بدهید خودشان باشند و ببینید چه کسانی سرشان در زندگی مردم است. منابع آزار و رنجش خلق را شناسایی کنید و از اختیاری که دارید برای تعطیلی و کنترل این منابع و مراکز بهره ببرید.

آقای رئیسی! گفته‌اید ایرانی‌ها دارایی‌شان را بردارند و به خانه برگردند چون اینجا امن‌ترین کشور دنیاست. لابد می‌دانید که در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانی‌ها داشته و نداشته‌شان را دلار کرده‌اند و دنبال پاسپورتی غیرایرانی و خانه ای در فراسوی مرزها هستند. لابد می‌دانید که این سال‌ها، رکورد خرید خانه در ترکیه دست هموطنان ما بوده. سرمایه‌هایی که تبدیل به ارز می‌شوند و از ایران می روند تا ما در داخل فقیرتر و ضعیف‌تر شویم.

آقای رئیسی آوردن سرمایه به داخل کشور سخت است. می‌خواهد سرمایه‌گذار ایرانی باشد یا خارجی. دیدید که حتی در ماه عسل برجام هم نتوانستیم سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کنیم چون تحریم‌های سخت اقتصادی اجازه نمی‌داد و بانک‌های بین‌المللی اجازه نمی‌دادند. چون ریسک سرمایه‌گذاری در ایران بالا بود. اگر می‌خواهید سرمایه‌ها بیایند باید به جای شعار دادن به فکر این باشید که تحریم‌ها برداشته شوند و بانک‌ها با ما کار کنند و آوردن سرمایه به ایران اینقدر پرخطر نباشد. اینها هم با آشتی و زبان نرم و دنیافهم ممکن می‌شود.

می‌گویند شما برخلاف ظاهر سخت‌تان دنبال راهگشایی هستید و به عقلا تکیه می‌کنید و از آنها مشورت می‌گیرید. شاید گروهی که تا امروز دورتان را گرفته‌اند و به جای شما شعار می‌دهند، می‌خواهند تصویر دیگری از شما بسازند؛ اگر خودتان دنبال آن آرامش و توسعه و پیشرفتی هستید که می‌گویید، اگر واقعا راست است که دل‌تان می‌خواهد مردم رفاه داشته باشند، اینها راهش معلوم است و با شعارها و بددلی‌ها و ستیزه‌جویی‌های همراهان‌تان نمی‌شود.

اگر همانطور که دوستان‌تان ادعا می‌کنند، به دنبال بستن باز هم بیشتر شبکه‌های ارتباطی باشید و اگر در سودای خودکفایی اقتصادی، چشم به بازمانده محیط‌زیست و آب کشور داشته باشید و اگر در هنر و فرهنگ همانی را دنبال می‌کنید که عوامل ستاد انتخاباتی‌تان آدرس می‌دادند، مقصد جای دیگری است. اینطوری کدام ایرانی حاضر می‌شود زندگی‌اش را در کشوری آرام و مرفه رها کند و برگردد.

اما اگر می‌گویید همه آن رفاه و امید و عدالت برایتان مهم است، در اولین قدم ببینید ایرانی‌ها، هموطنان‌تان به دنبال چه از وطن می‌روند. پای حرف و دل‌شان بنشینید و برای حل مشکل چاره‌ای بیندیشید. شاید این کار حتی بر بازگرداندن آنها که رفته‌اند اولویت داشته باشد.

آقای رئیسی! همین حالا که اینها را می‌خوانید بسیاری در کلاس‌های زبان و در دفاتر مشاوره حقوقی در رویای رفتن‌اند. شما برایشان بگویید که چرا نباید بروند. که اگر بمانند چه روزهایی انتظارشان را می‌کشد. شما از رویای ایران فردا برایشان بگویید.

آقای رئیسی! راهی که آمده‌ایم ما را به نقطه مطلوبی نرسانده. بارها دارند بسته می‌شوند. شما از نقطه مطلوب بگویید و زندگی را نشان‌مان بدهید. همه بارها را باز می‌کنند و آرام خواهند گرفت. بسیاری از رفته‌ها برخواهند گشت. کیست که زندگی و امید را پس بزند آقای رئیسی.

اما حالا شمایید که می‌توانید سرنوشت خلقی را بنویسید. برای ما چه در چنته دارید آقای رئیسی؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر جدی گرفتی

      پاسخ ها

      • صادقی

        انها مصلحتی رفتند بگذارید بیایند

      • بدون نام

        منظورشان سرمایه گذاران اقتضای نه منافقان

      • بدون نام

        با بورس دستوری پوست مردم رو کندین کی جرات سرمایه گذاری داره توی ایران

      • فرهاد

        من هم حین خوندن مطالب به این موضوع فکرکردم که نویسنده چقدر جدی گرفته . اینها جملات و حرف های کلیشه ای و پوپولیستی سیاستمدارهاست که هنوز از فاصله طرز فکر حاکمیت و مردم جامعه خبر ندارند یا خودشون رو به بی خبری میزنند .

      • بدون نام

        حالا دیدید که اصلاح طلب ها نمیذارن از خارج بیان ایران

      • علی

        از حالا بهانه جویی نکنید! بورس هر چی بود گذشت! گناهش هم که گردن روحانی افتاد! شما عرضه نشون بدید و بهانه نیارید!

      • ایــــــرانیم

        داداش من بزار برن و اینجا برای ما جا باز تر نیشود و برای آیندگان کار و زندگی مرفه بعد از اینها ،مو میسوزیم و میسازیم برای آیندگان
        البت به قول رفیق من که در نیوزلند مقیم هست ،ایران بهشت پولدار شدنه ،به شرطی که راهش رو بلد باشی ،که من بلد نیستم

      • یاران

        لطفا منطقی باشیم درخارج کشور ازسه نفر دونفر حتما باید کارکند انهم کار کار،، ایران یک‌نفر کار میکنه 5نفر شاید هم بیشتر میخورن می‌خوابند، والله جوانان ما را با توهم خارج بیچاره کردن ،فکر میکنه خارج نشسته خونه،، طرف خرج وماشین وخانه وتفریح هست ، ،جوان ایرانی تا 4صبح نشسته ساعت 2بعدازظهر بلند میشه میگه، پدرم چرا کارخونه دار نشده ؟چرا ملاک دار نیست ؟سبصد متر زمین میداد میفروختم پنج میلیارد میزاشتم بانک ماهانه هشتاد میلیون میگرفتم باور نداری،ایرانی نیستی

      • ناصری

        درود بر شرف نگارنده..

    • دنیا

      چرا برنگردند؟

      پاسخ ها

      • ایرانی کاربر قدیمی

        برگردن مثل ما زندگی کنن ؟ والا خانواده من که حاضر نیستن بیان . منم حوصله کنم میرم . در اولین فرصت

    • بدون نام

      احسنت

    • ایرانم ارزوس

      آفرین حرف حساب..همفکرانتان شاید سختگیرتر از شما باشن..چ بسا شما خیلی راحتر و روی گشاده تر از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تندرو برخورد کنین...الهی موفق باشید

      پاسخ ها

      • ماوشما

        تکثرکسانی که رای ندادندویارای باطله دادند بخاطررفتاروسخنان تندوپرخاشگر جناب آقای زاکانی درکنارشمادرمناظرات بود اکثرا" وحشت کردند.

    • ایرانی

      اگر مرحوم حبیب محبیان تونست کارهنری راادامه بده وبه اومیدان دادند به بقیه هم خواهند داد وگرنه شعار پوپولیستی بیش نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشجریان هم صاف نمیشن چه رسد به اونههههها.

      • بدون نام

        بزرگوار، ایشون منظورشون خواننده ها نیستن. ایشون دنبال جذب پول پولدارهای ایرانی هستن که اینجا سرمایه گذاری کنن. جدب اونها هم نیازی به ایجاد آزادی نداره کافیه در یک ساختار امنیتی جزیره ای آزادی و ثروت اونها تضمین بشه مثل چیزی که در چین میگذره. بیخود دلخوش به دوتا حرف نباشین.

    • بدون نام

      با این وزیر خارجه ی احتمالی ؟!!!!

    • عاشق وطن

      احسنتم

    • بدون نام

      ما میگیم به فرض ایران بدتر جای زندگی درجهان ولی وطن وطنه نمیشه ازش گذشت

      پاسخ ها

      • شهریار

        ما یعنی کی؟

      • بدون نام

        این فکر شماست، زمین خونه انسانه نه این مرز بندی های دروغی

    • naser

      درودسیامک خان بسیارعالی

    • بدون نام

      اگر قرار است ملت اسوده باشند و اسوده زندگی کنند ..و ایرانی ها به وطن برگردنند درب روزی نامه کیهان را گل بگیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونها وطنشون ایران است وهرزمان بخوان میتونن برگردن ومطمنا زودپشیمون میشن.

      • باس

        همین تند روی های شما چه از طرف شما و چه از اون طرف این شرایط رو بوجود آورده این چه روشی است که شما می‌گویید چون مطالب اون روزنامه را قبول ندارید نباید این نظر رو بدهید

    • بدون نام

      چرا تا الان حق برگشت نداشتند

    • بدون نام

      بدم میاد وقتی یه پالس مثبت هم که میاد یه عده ای همش غُر میزنن و منفی بافی میکنن و می نالند.

      پاسخ ها

      • مهدی

        درسته. اونها هم مث بقیه مردم زندگی کنن اگه ایران رو دوست دارن. با سختی ها و خوشی هاش با هم بسازن. نه وقت خوشیش مال اینا باشه بدبختی هاش مال بقیه

      • بدون نام

        دقیقا.. جالبه هی مقاله میزنن چرا اینقدر دنبال موضوعات منفی هستیم و چطور مثبت گرا باشیم؟و الی آخر بعد طرف هنوز ریاست جمهوری رو دستش نگرفته تا آخرش رو پیش بینی می کنن

    • س.ا

      مگه دیوانه هستن که رفاه و آسایش زندگی و پیشرفت رو ول کنن بیان تو این جهنم پر از بدبختی و فلاکت،والا ما خودمون نمی خواهیم بمونیم بشه بریم دیگه کلاهمون هم بیوفته بر نمی گردیم!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زودتر

      • بدون نام

        ازقدیم الایام گفتن ..کجاخوش است ؟
        انجاکه دل خوش است.هرجاکه خوش باشیدهمانجاوطن است حتی ازوطن بهتر

    • بدون نام

      آقای رحمانی آقای رئیسی نگفتند که اگر مهاجران برگردند فرش قرمز برایشان پهن میکنند آنها هم مثل سایر مردم کشور در همین شرایط فعلی قرار خواهند گرفت و اگر گشایشی ایجاد شد برای همه از جمله آنها نیز ایجاد خواهد شد انتظار ندارید که برای بعضی از این مهاجرین که خصومت با نظام اسلامی داشتند و الآن مظلوم نمایی میکنند امکانات ویژه ای قائل شوند پس اگر بیشتر تفکر میکردید این مقاله دم دستی را نمی نوشتید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هم اگر درست متن رو بخونین می‌بینین که نگفته براشون فرش قرمز پهن کنید،میگه برای چی باید زندگی در رفاه آن طرف رو ول کنن بیان داخل این جهنم زندگی کنن،که نه امنیت اقتصادی دارن،نه امنیت شغلی،نه امنیت جانی؟

      • بدون نام

        چه خصومتی داشتن .اون موقع رفتن العان دوست دارن برگردن فرقی بابچهای روسایی که درخارج هستن ندارن..

      • ماوشما

        جناب 09:22 منظورنویسنده هم همین است که اگرجناب آقای رییسی بخواست خدابخواهدمقدمات برگشت رفتگان رافراهم کند اول باید تکلیف افرادی مانند شماهارادرداخل روشن تا ازدیوار وسروکول کسی بالانرویدوبگذارید یکنفربامسولیت قانونی خودش کارهاراپیش ببرد. یکنفر رابعنوان رییس جمهورانتخاب می کنیم ولی هزاران رییس جمهورخودخوانده که اصلا" جزخشونت چیزی نخوانده اند سراز پیله درآورده وسدراه رییس قانونی میشوند و نتیجه آن میشودکه الان هست.

      • بدون نام

        من نمیدونم ملت چرا اینقدر خسته ان که دنبال شهرام و ابی و معینن؟ رییسی داره از اومدن میلیاردرهای دلاری میگه، شما میخوای شهرام رو بیاره که فقط یه چمدون لباس با خودش میتونه بیاره؟ تو سرو کله هم نزنید. بشینید سرجاتون و نظر الکی هم ندین

      • شاهین

        کاربر(ما و شما)
        عالی گفتید.سپاس

      • ایرج

        اولین نفری که برگرده روزنامه کیهان شروع میکنه به اظهار نظر های آنچنانی.

      • بدون نام

        میخوانم عده ای نوشتن فلان خواننده بیاد که چی بشه ، سرمایه دار باید بیاد خخخخ
        میدونی همان یک خواننده معمولی با یک ترانه خواندنش و یک کنسرت چقدر ایجاد شغل و درامد میکنه؟ نه نمیدونی
        از ان گذشته درآمدی که خود و از قبال آن تعدادی که شاغل شده اند مالیات به دولت پرداخت می‌شود
        از آن گذشته آن سرمایه دار کلان هم وقتی ببینه چنین آزادی هایی همانند کشورهای دیگر در ایران وجود دارد سرمایه اش را به ایران می‌آورد.
        فضای باز اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی از جمله امنیت

    • بدون نام

      .....، خارج نشینان مگراحمق باشندیامغزخرخورده باشند،

    • بدون نام

      بهترین دلیل ان است که در زمان اصلاحات سرمایه سرمایه کذار به تاراج می رفت ولی در حال حاضر انشاا.. مسئولین مخلص روی کار می ایند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۰۹۲۲فکرکنم اگربیان جای شماراتنگ خواهندکرد
        چراحسادت میکنی دردغربت نکشیدی رجزمیخوانی

    • بدون نام

      برگردند و حتی شرایطی امن اقتصادی فراهم باشد که همه شرکتهای خارجی و ایرانی رغبت به ایجادشرکتهای مختلف و سرمایه گذاری دررایران و اقامت اررایران تنند و جز با ۱لح جهانی و کوتاه کردن دست راند خواران و وتسطه ها و دلال ها و کاسبان تحریم‌ممکن نیست.درود

      پاسخ ها

      • ماوشما

        اگرخودت فهمیدی چه نوشته ای براموات خودت رحمت بفرست که مردندو اینروز شماراندیدند.

    • بدون نام

      این همه خارجی میان ی روسری سر میکنن مشکل حل میشه چرا هم وطن های خودمون نتونن بیان اتفاقا خوبه اگرم بیان کلی سرمایه میاد داخل کشور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امثال من اینور آبی وقتی باید مقدار ارز وارداتی را به قیمت دولتی به دولت واگذار کنم در صورتی که دو نرخ ارز دولتی و ازاد وجود دارد برای مسافرتم نمیام
        من میخوام ارزی که همراه دارم به خواهر برادرم بدهم که نروند ارز مورد احتیاج خود را از بازار آزاد تهیه کنند.دولت ارز ۴۲۰۰ از من میخره و وقتی خواهر برادرم میرن ارز بخرند ۳۰ هزار تومان باید بخرند . خخخ
        این یعنی کلاهبرداری دولتی

    • بدون نام

      ايشون خودشون ميدونن شما نميخواد نخخخخخخخسه بپيچيد

    • بدون نام

      درود

    • عادل منصف

      ما که اینجاییم می‌خوایم فرار کنیم. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما احتمالا مثل بنده دوزار پول نداری، برای اینه که میخوای بیای اینور. رییسی از بازگشت ابرسرمایه دارن میگه که بیان چهارتا کار و کارخونه راه بندازن

    • الف.خ

      به جای بستن درروزنامه کیهان بهتراست که مدیرش عوض شودتافروش روزنامه بره بالا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکدامشون دوست دارن من حاضرم جامو باهاش عوض کنم.حق فسق هم قبول نیست.

    • بدون نام

      والا شاید اشکال از روسای جمهور نبوده...اشکال از آن تعداد اصطلاحا کاسه داغ تر از آش بوده است...امیدوارم فضا کمی باز شود و دخالت اطرافیان کم شود

    • فتاح

      عالی

    • علی

      ایرانی که از کشور میره دنبال ازادی بیان ازادی پوشش وازادی عقیده و امنیت که خودش شاخه های مختلفی داره ترک میکنه ثروت ما جوانانن که شماها دشمن جوانان هستین.

      پاسخ ها

      • ب ه

        وطن خیلی عزیزاست پس مداراکنیدتابمقصدبرسدانشاالله

    • بدون نام

      کسی که هر جای دنیاست اگر بخواد به ایران کشورش برگرده.مگه اشگالی داره.اگر جنایتی نکرده.اگر به مردم خیانت نکرده برگرده.کسی کارش نداره.

    • من

      جرا تا یکی ام میخواد کار خوب کنه اینجوری میکنن بعضیا؟؟!! انگار طلبکارن رئیسی هشت سال گند زده به کشور!!

    • بدون نام

      اینطورشماروزنامه می گویدمی خواهیدازآب گل آلودماهی بگیری،ایرانیانی که وطن رادوست دارندوحاضرنیستندخیانت کنندمی توانندبرگردندنه همه.

    • داوود

      با تشکر از مقاله خوبتون کاش در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی هم همینقدر نسبت به وعده هاشون حساسیت داشتید تا بعد از ۸ سال ننویسید سرمایه اجتماعی مون از دست رفت

    • علی

      چرا باید برگردند؟ وقتیکه هر روز مجلس قوانین مالیاتی سخت در نظر می گیرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اروپا امریکا خودشون بیشترین مالیات رو میکیرن
        مخصوصا انگلستان

    • بدون نام

      همین چند روز انتخابات جنس هاشده دوبرابر کارخونه دارا و مغازه دارها مردم بیچاره کردن همش فکر ریاست هستید به داد مردم برسید

    • امیر

      مگه مملکت مال پدرشونه که بخان برای مردم تعیین و تکلیف کنند انسان ازاد

    • بدون نام

      تاالان کجا بودید.الان برای رییسی موعظه میکنید.خودشان بهترازهمه شماموعظه گران میدانند.چه کنند.

    • کاربر قدیمی

      آقای حبیب اسطوره صدا هم به پیشنهاد آقای احمدی نژاد به ایران آمد اما حتی نگذاشتن در قطعه هنرمندان دفن شوند.چرا وعده های بیهوده و خارج از عرف به هموطنان خارج از کشور میدهید...

    • محمد

      تازمانی که نابسامانی در بورس وسایر عوامل اقتصادی وبا توجه به تورم موجود کدام انسان باعقلی پیدا میشه که در ایران سرمایه گذاری کند

    • بدون نام

      مثلا خاوری برگرده کلی پول برده الان بیاد ایران سرمایه گذاری های کلان برای پیشرفت کشور انجام بده خخخخ

    • کیوان

      اقای سیامک رحمانی
      اخه ورود یک سرمایه دار به کشور رو با یک هنرپیشه
      پیر از کار افتاده وفراری به خارج از کشور یکی میشود
      یک سرمایه دار چندین سفره را پر نان میکند و یک
      هنر پیشه با خال بندیهایش چه خانواده هایی را از
      هم‌می پاشد

    • 123

      شما که لالایی بلدید چرا به روحانی توصیه نکردید .حالا در برابر رییسی زبانتان باز شده .شما تمام راهها را بسته اید .ایشان باید دو سال کار کنه تا قفل های روحانی را باز کنه.اینقدر منفی بافی نباشید بیابید کمک کنید مشکلات را حل کنیم.ویا لا اقل سنگ اندازی نکنید.

      پاسخ ها

      • ماک مکسی

        من میدووووووووووووووووووونم

    • بدون نام

      مگه بهروز وثوقی میخواد بیاد کنسرت راه بندازه.اگر جرمی مرتکب نشده.که میتونه بیاد.کسی کاریش نداره.مگه اینجا قراره انسان بی گناه محاکمه بشه.بله اگر جرمی مرتکب شده باید جوابگو باشه.

    • دارا

      مگه مغز خر خوردند،بیاین اینجا ۱۲۰میلیون بدن پراید سوار بشن

    • دارا

      آقای رئیسی برای همینایی که موندن تو ایران کاری بکن،اونا با بد وخوب همونجا میگذرونن فقط خواهشا ماها رو هم فراری ندی

    • محمد خواجه نوری

      سلام دوستان وهموطنان،هیچکس با بازگشت هم وطنش مخالف نیست وهیچکس با بازگشت سرمایه های بیرون رفته مخالف نیست،اما ایا وطنی ک وجب ب وجبش خون شهدا ریخته شده حیف نیست ک از طرف کسانی مثل منافقین،سلطنت طلبها،عیاشان وعرق خوران لگد مال بشه؟ایا شما راضی هستید ک این افراد ب وطن باز گردند؟وطن وکشور جای وطن دوستان ،ادمهای نرمال،ادمهای بی دردسر وغیر شرورهست

    • بدون نام

      بابا اونا چی دارن بخواهن در ایران سرمایه گذاری کنند دلتون خوشا اونا اگه بضاعت مالیشون خوب بود در هرکجا هستن سرمایگذاری میکردن باز هم خدا داند

    • بدون نام

      چه موانعی بوده که تا بحال ایرانیان نتوانستند برگردند ،این که نمی شود یکی بیاد بگه میشه یگی بیاد بگه نمیشه ، بهتر این موضوع تبدیل به قانون بشه و از من گرایی اجتناب شود.

    • بدون نام

      درود بر اقای رییسی

    • m

      فقط استاد معین برگرده

    • بدون نام

      اینجا وطن همه ایرانیان است و باید راه برایبازگشت همه باز باشد اما افسوس و صد افسوس که وطن با تمام ثروتش فقط مختص عده ای خاص است واین است عاقبت ما که یه عده باید زجر بکشند و امیدی به اینده ندارند و کسانی که می توانند در دیار قربت و در آرزوی وطن زندگی را بگذرانند که جای افسوس دارد و بدتر آنکه این کشور جایی برای نخبگانی که می توانند کشور را اداره کنند وجود ندارد

    • ایرانی

      ما هم اگه بتونیم میریم یا حداقل بچه هامون را باید از این کشور با این طرز تفکرات نجات بدیم.

    • هموطن

      اکثر کسانی که میگید پوپولیستی، واقعا یه چیزی شنیدید فقط اظهار فضل میفرمائید، میدونم شما باسوادید دمتون گرم. فارسی حرف بزنید نمیگن بیسوادید عزیزانم مثلا بفرمائید مردم فریب

    • بدون نام

      درود به سید حضرت آیت اله رییسی ،خدا نگهدارت،

    • بدون نام

      انگار که مثلا کشور توی دوران جناب روحانی گل و بلبل بوده!!! که اینقدر منتقدانه داری با رئیسی صحبت میکنی!!!!!
      یکمم انصاف داشته باش
      یکمم دولت تدبیر و امید رو زیر سوال ببر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج