جاباما
۱۱۳۰۵۹۶
۶ نظر
۵۰۴۷
۶ نظر
۵۰۴۷
پ

روایت خانه‌ای که پس از ماه‌ها بالاخره چاپ شد!

این خانه توسط شرکت ساختمان سازی پری (PERI) و با همکاری شرکت دانمارکی COBOD، تامین کننده چاپگر، ساخته شده است.

برترین‌ها: در سپتامبر ۲۰۲۰، ساخت نخستین ساختمان مسکونی آلمان با استفاده چاپگر سه بعدی در ایالت باواریا آغاز شد. این سازه به گونه ای طراحی شده است تا از هر نظر فوق العاده به نظر برسد.

روایت خانه‌ای که پس از ماه‌ها بالاخره چاپ شد!

این ساختمان دو طبقه فضای قابل سکونت 80 متر مربع برای هر طبقه را ارائه می کند. برای ساخت این خانه از یک چاپگر سه بعدی مخصوص ساخت و ساز به نام "BOD2" استفاده شده است که بنابر گزارشات سریع‌ترین نمونه در بازار است. اکنون پس از گذشت 10 ماه، ساخت این پروژه مراحل پایانی خود را طی می کند. در شرایطی که پنج هفته به تکمیل پروژه باقی مانده است، این خانه پذیرش از بازدیدکنندگان را از ماه آگوست آغاز خواهد کرد و از هم اکنون گزینه ای جالب توجه به نظر می رسد.

روایت خانه‌ای که پس از ماه‌ها بالاخره چاپ شد!

این خانه توسط شرکت ساختمان سازی پری (PERI) و با همکاری شرکت دانمارکی COBOD، تامین کننده چاپگر، ساخته شده است. فناوری ساختمان سازی مورد استفاده برای ساخت این خانه که نخستین نمونه در نوع خود در آلمان محسوب می شود، تمام تاییدیه های لازم را دریافت کرده است.

شرکت آلمانی پری، در زمینه صنعت ساخت فعالیت دارد و از سال ۱۹۶۹ تا به اکنون مشغول به کار می باشد. این شرکت اخیرا اولین خانه بتنی را با پرینتر سه بعدی در Beckum واقع در شمال آلمان ساخته است.این پرینتر سه بعدی بتنی که BOD۲ نام گذاری شده است، دو نفر اپراتور دارد و طبق اعلام شرکت سازنده،این پرینتر در هنگام پرینت، فضای کافی و مناسب برای نصب و راه اندازی لوله ها و سایر سرویس های مورد نیاز منزل ایجاد میکند و حتی میتوان در هر مرحله از پرینت خانه،نصب و راه اندازی لوله ها را نیز عملیاتی کرد.

روایت خانه‌ای که پس از ماه‌ها بالاخره چاپ شد!

همچنین این پرینتر دارای یک دوربین در قسمت جلوی آن می باشد که قابلیت نظارت بر روند پرینت لایه های بتنی پرینت شده را برای اپراتور فراهم می سازد.شرکت پری اعلام کرده است که این پرینتر با ویژگی پرینت خطی یک متر بر ثانیه،سریعترین پرینتر سه بعدی موجود در بازار است به طوری که هر مترمربع از یک دیوار دولایه را میتواند در پنج دقیقه،پرینت کند.شرکت پری باور دارد که حوزه پرینت در صنعت ساخت منازل مسکونی در آلمان ، در حال گسترش و توسعه است و هم اکنون نیز برنامه ریزی برای پروژه های زیادی در رابطه با این موضوع صورت گرفته است.

روایت خانه‌ای که پس از ماه‌ها بالاخره چاپ شد!

Leonhard Braig ، مدیر بخش تولید و زنجیره تامین این شرکت عنوان کرده است:"ساخت و ساز با استفاده از پرینتر سه بعدی به طور اساسی روند رشد و عملکرد ساخت خانه های مسکونی در آلمان را دچار تغییر و تحول کرده است و پروژه این خانه تجربه مناسب و خوبی بود و با گذر زمان و کسب تجربه، هزینه های تمام شده این گونه پروژه ها نیز کاهش می یابد."

سامانه چاپگر دارای یک سر چاپ است که در امتداد سه محور روی یک فریم فلزی حرکت می کند که اجازه می دهد چاپگر به هر موقعیت مکانی در ساختار خانه دسترسی داشته و فقط یک بار باید کالیبره شود. این شرایط هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می کند. افزون بر این، چاپگر می تواند لوله ها و اتصالات مربوط به آب، برق و سایر موارد که بعدا اضافه خواهند شد را آنالیز کند و به گونه ای کار کند که روند ساخت در شرایطی که وظایف دیگر نیز در محل چاپ در حال انجام هستند، ادامه یابد. به این ترتیب، کارهای دستی مانند نصب لوله ها و اتصالات می توانند در شرایطی که روند ساخت با چاپگر سه بعدی ادامه دارد، انجام شوند.

روایت خانه‌ای که پس از ماه‌ها بالاخره چاپ شد!

این خانه از دیوارهای میان تهی که با یک ماده عایق پر شده اند، شکل گرفته است. چاپگر BOD2 می تواند یک متر مربع از دیوار را در کمتر از پنج دقیقه و با سرعت 2.2 مایل در ساعت (1 متر بر ثانیه) تکمیل کند. چاپگر با یک سر چاپ به دو اپراتور نیاز دارد و نتایج چاپ از طریق دوربین کنترل می شوند.

این ساختمان با استفاده از ماده ای به نام i.tech 3D که توسط شرکت هایدلبرگ‌سمنت (HeidelbergCement) تولید شده است، چاپ می شود. ماده i.tech 3D برای پاسخ به نیازهای خاص ساختمان سازی با استفاده از چاپ سه بعدی طراحی شده و بدون هیچ مشکلی با چاپگر BOD2 کار می کند.

روایت خانه‌ای که پس از ماه‌ها بالاخره چاپ شد!

با توجه به اجرای پروژه های مختلف، چاپ سه بعدی شاهد رشد محبوبیت خود در سطح جهان است و به نظر می رسد با پیروی از این روند، سازه های سه بعدی دیگری شکل گرفته و جایگاه خود در معماری آلمان و دیگر نقاط جهان را بیابند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هیتلر

      دست مریزاد

    • سعید فیاض

      میشه کارتریجش رو هک کرد توش ملات سیمان بریزیم؟ :^)

      پاسخ ها

      • مرتضی

        بابت هکر!!!!

      • امیرعلی

        اگه متنو خونده باشی نوشته با بتنه هیشکی نمیاد خونرو با پلاستیک بسازه

    • بدون نام

      مطمئنم که استقامت کم است

    • بدون نام

      این پارسال در امارات رونمای شد در عرض چندساعت یک خانه اماده کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج