جاباما
۱۱۳۰۹۳۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

حرف‌های علم‌الهدی درباره آمار رای‌دهندگان

امام جمعه مشهد گفت: رای ۶۲ درصدی و حتی در بعضی مناطق بالای ۷۵ درصدی شما مردم به رئیس جمهور منتخب، نشان‌دهنده بصیرت و بینش شما مردم است.

ایسنا: امام جمعه مشهد گفت: رای ۶۲ درصدی و حتی در بعضی مناطق بالای ۷۵ درصدی شما مردم به رئیس جمهور منتخب، نشان‌دهنده بصیرت و بینش شما مردم است.

حرف‌های علم‌الهدی درباره آمار رای‌دهندگان

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی:

* البته حضور شما در انتخابات، هر چند حدود ۴۹ درصد اعلام شده، اما آنچه در بسیاری از آمار به دست آمده است، مشارکت در انتخابات حدود ۵۴ درصد بوده است و در خراسان رضوی مشارکت حدود ۶۰ درصد تخمین زده شده است.

* اما مشارکت حداکثری مطلوب، این مقدار نبوده است. وجود احساس انقلابی‌گری در بین مردم، اقتضا می‌کرد حضور مردم در انتخابات گسترده‌تر باشد اما با مشکلاتی که پیش آمد، همین حضور هم یک حماسه‌آفرینی از طرف شما مردم انقلابی و دل‌داده این نظام بود.

* قبلا هم طبق نظرسنجی‌ها پیش‌بینی شده بود که ۱۱ درصد از واجدین شرایط یا به کرونا مبتلا هستند یا از این بیماری ترس دارند، لذا در انتخابات شرکت نمی‌کنند. این رقم قابل توجهی از مردم است. ابتلا به بیماری یا وحشت از ابتلا، به عنوان یک محذور و عذر شرعی به حساب می‌آید.

* همچنین ضعف مدیریت اجرایی کشور در طول هشت سال گذشته نیز از دیگر عواملی بود که باعث شد مشارکت مردم در انتخابات آن طور که انتظار می‌رفت، نشود. اینکه دولت تمام توجه خود را معطوف به غرب کرده بود و از امکانات و توانایی‌های داخلی غافل شده بود و حتی به ظرفیت‌های روابط با شرق هم توجه نداشت و هشت سال فقط می‌خواست با ارتباط با غرب مشکلات کشور را حل کند، باعث شد این مشکلاتی که الآن می‌بینیم، برای مردم به وجود آید.

* از همه بدتر آن ضعف مدیریتی‌ای بود که در فرایند انتخابات به وجود آمد. ان‌شاءالله که بروز این اختلالات در فرایند انتخابات مغرضانه نبوده است، اما مشکلاتی که در روز انتخابات در فرایند رای‌گیری برای مردم به وجود آمد، از عواملی بود که باعث شد به مشارکت لطمه بخورد، اما با وجود تمام مشکلات، مردم بالای ۵۰ درصد مشارکت داشتند.

* دو مسئله باعث شده است که مردم به رئیس جمهور منتخب و دولت آینده امیدوار شوند. یکی همین خودی بودن وی است، رئیس جمهور منتخب ازخودشان است و مثل خود آنان از قشر متوسط به پایین است. مسئله دوم به تعبیر رهبری، مد نظر داشتن انگیزه خدایی است. آقای رئیسی یک طلبه است و سر سفره امام زمان بزرگ شده است و باانگیزه خدمت به ساحت مقدس ولی عصر آمده است و انگیزه خدایی او بر همه انگیزه‌هایش غلبه دارد.

* در انگیزه خدایی، دو مورد وجود دارد؛ یکی امید به خدا و دیگری جهاد است. آدمی که برای خدا کار می‌کند، هرگز خسته نمی‌شود و فعالیت خود را محدود نمی‌کند. وقتی خدا را باور کرده باشد، با تمام قدرت فعالیت و جهاد می‌کند. کارهای آدم خداباور، جهادی است و چون برای خدا کار می‌کند، هرچه می‌تواند کار و فعالیت می‌کند. یعنی فردی که انگیره خدایی دارد، از یک طرف امید دارد که خدا پشتیبان او است و از طرف دیگر اعتقاد به خدا او را به جهاد وامی‌دارد. امیدواریم در دولت خداباور جهادی که انگیزه خدایی دارد، مشکلات مردم و کشور حل شود و دشمنان ما هم به ذلت بیشتری دچار شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج