جاباما
۱۱۳۰۹۵۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

باز شدن پای پیشگو به انتخابات ریاست جمهوری

یک فعال سیاسی اصولگرا دلیل اصلی مقاومت کردن و کنار نکشیدن سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به نفع سیدابراهیم رئیسی فاش کرد.

خبرآنلاین: عباس سلیمی نمین که پیش از انتخابات پیش‌بینی کرده بود رقابت بین رئیسی با محسن رضایی و عبدالناصر همتی خواهد بود، درباره دلیل کنار نکشیدن قاضی‌زاده به نفع نامزد پیروز گفت: به آقای قاضی‌زاده هاشمی این مطلب را القا کرده بودند که قطعا ایشان رئیس جمهوری خواهد شد! مثل آقای محمود احمدی‌نژاد که برخی پیشگوها سراغش می‌رفتند و چنین حرف‌هایی می زدند، یک پیشگو هم در مشهد به آقای قاضی‌زاده هاشمی این مطلب را گفته بود که تو قطعا رئیس جمهوری می‌شوی و به همین دلیل به درخواست برخی نمایندگان که از او خواسته بودند کنار برود، برخورد بسیار تند و غیر مؤدبانه داشت، چرا که تصور کرده بود پیروز می‌شود.

باز شدن پای پیشگو به انتخابات ریاست جمهوری

این تحلیلگر سیاسی درباره دلیل بالا بودن آمار آرای باطله را هم چنین دانست: برخی که تعرفه گرفته بودند و به صندوق نینداختند، نه از جهت تحریم و رای اعتراضی بلکه مثلا قوم و خویششان در شوراها نامزد شده بود و فقط آمده بودند به او رای دهند. در واقع قصد نداشتند در خبرگان و میاندوره‌ای مجلس و ریاست جمهوری رای بدهند اما آنجا تعرفه‌ها را به آنها می‌دادند و این تعرفه‌ها را پیش خودشان نگه داشتند و با خودشان بردند.

یعنی فقط به شورای شهر رای دادند و این هم جزو آرای باطله محسوب می‌شود. برای اولین بار بود که ما در تهران برای ۴ انتخابات ۴ صندوق داشتیم. افراد زیادی فقط آمده بودند به شورای شهر رای بدهند و تعرفه‌های دیگر را یا سفید می‌داد یا با خودش می‌برد که این مساله هم باعث افزایش آرای باطله شد.

سلیمی نمین درباره شیوه عملکرد هواداران سعید جلیلی پس از کناره‌گیری او هم گفت: یک عده طرفداران آقای جلیلی بودند و فقط ایشان را اصلح می‌دانستند و وقتی آقای جلیلی کنار رفت، به نفع آقای رئیسی نیامدند. این گروه در گفت‌وگوها و بحث‌های خودشان آقای رئیسی را اصلح نمی‌دانستند، اینها رای دادند اما رای سفید دادند، یعنی معتقد بودند باید مشارکت کنند اما فرد اصلح خودش را کنار کشیده بود و قبول نداشتند که این اصلح بودن قابل انتقال به شخص دیگری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج