جاباما
۱۱۳۰۹۶۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

رشته «تکبال» به طور رسمی وارد ایران شد

مراسم افتتاحیه رشته ورزشی تکبال در ایران با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

مهر: مراسم افتتاحیه رشته ورزشی تکبال در ایران با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی تکبال، مراسم افتتاحیه رشته ورزشی تکبال در ایران روز گذشته با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد تا این رشته رسماً وارد ایران شود.

در این مراسم «لیلا هورماس» نماینده فدراسیون جهانی تکبال با اظهار خوشحالی از اولین حضورش در ایران گفت: تکبال اولین بار از کشور کوچک مجارستان آغاز به کار کرد و اکنون در بیش از ١٢٠ کشور تحت عنوان انجمن، کمیته و فدراسیون مشغول فعالیت است.

رشته «تکبال» به طور رسمی وارد ایران شد

نماینده انجمن جهانی تکبال ادامه داد: ویدیویی که از موفقیت‌های ورزشکاران ایران مشاهده کردم من را تحت تاثیر قرار داد و بسیار خوشحالم که در جمع علاقمندان به توسعه ورزش هستم.

وی با اشاره به پتانسیل ورزشکاران ایرانی یادآور شد: باور دارم زمانی که تکبال جزو رشته‌های المپیک شود ورزشکاران ایران با مدال المپیک به کشورشان بازخواهند گشت.

مهین فرهادی زاد :۱۲۰ هزار مربی زن، ورزش بانوان را هدایت می‌کند

مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مراسم آغاز به کار رسمی انجمن تکبال ضمن تشکر از تمامی کسانی که زمینه فعالیت رشته‌های مختلف را فراهم کردند اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا بستر حضور جوانان در رشته‌های مختلف ورزشی فراهم شده تا شادی و نشاط در جامعه بیش از پیش تسری یابد.

فرهادی زاد مشارکت و حضور بانوان در ورزش کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: بانوان جمهوری اسلامی در ١٣٠ رشته ورزشی به صورت فعال و در ١٢٠ رشته ورزشی به صورت نیمه فعال، در ۴٩ فدراسیون مشغول هستند.

وی ادامه داد: ما نزدیک به ١٢٠ هزار مربی در رشته‌های مختلف داریم که هدایت تمامی تیم‌های ورزشی بانوان را بانوان برعهده دارند و همچنین قریب به ١٠٠ هزار داور زن در کشور وجود دارد.

معاون ورزش بانوان تصریح کرد: ایران از نقطه نظر شاخص‌هایی که IOC بر آن تاکید دارد در عدالت جنسیتی جایگاه خوبی دارد زیرا در کشور ما ورزش زنان به دست زنان اداره می‌شود و ٧۵٠ رییس هیات ورزشی زن در شهرستان‌های کشور مسئولیت فعالیت ورزش زنان و مردان را برعهده دارند.

او میزبانی ایران از چهارمین دوره مسابقات بانوان کشورهای اسلامی را خاطر نشان کرد و گفت: حدود ۴ هزار ورزشکار را در این مسابقات در ایران میزبانی کردیم که نشان می‌دهد زنان می‌توانند ورزش را مدیریت کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با پیگیری‌هایی که در این مدت مسئول انجمن تکبال و مسئولان فدراسیون انجمن‌های ورزشی داشتند مسلماً این رشته جذاب، مهیج و کاربردی می‌تواند مردان و زنان ما را به خود جذب و جوانان را مشغول و مهارت‌های آن‌ها را تقویت کند.

رشته «تکبال» به طور رسمی وارد ایران شد

در مراسم آغاز به کار تکبال دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه همگانی، تقی زاده معاون حقوقی مجلس و امور استان‌ها، قاسمی مشاور وزیر ورزش در امور ایثارگران، کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی، خسروی مدیرکل دفتر مشترک فدراسیون‌های ورزشی، اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، ناطق نوری دبیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی، ارشدی نایب رییس فدراسیون نجات غریق، حمید سجادی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی و قهرمان اسبق دوومیدانی، لیلا هوراس نماینده فدراسیون جهانی تکبال و سفیر مجارستان در ایران حضور داشتند.

سفیر مجارستان در ایران: خوشحالم که تکبال در ایران راه اندازی شد

«زولتان وارگا هاژونیس» سفیر مجارستان در ایران با اظهار خوشحالی از حضور در این مراسم گفت: این اتفاق لحظه مهمی در روابط دو کشور است وی افزود: ورزش همواره زمینه‌ای برای همکاری بین دو کشور بوده است و ویدیویی که از موفقیت‌های ورزشکاران ایران در کشورهای مختلف نشان داده شد، موفقیت ورزشکاران کشورم و همچنین ورزش‌هایی که هر دو کشور در آن قدرتمند هستند مثل وزنه برداری، کشتی و حتی واترپلو را به یاد من آورد.

زولتان وارگا هاژونیس اهمیت روابط دو کشور را خاطر نشان کرد و افزود: مطمئناً به زودی همکاری مشترک ورزشی بین دو کشور ایران و مجارستان رخ خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج