۱۱۳۱۰۱۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حمله پهپادی آمریکا به مواضع طالبان در افغانستان

شبکه خبری فاکس‌نیوز شامگاه جمعه به نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شده آمریکا مواضع طالبان در شمال افغانستان را هدف حملات پهپادی قرار داده است. مقام آمریکایی گفته شمار نامشخصی از پیکارجویان طالبان در ولایت‌های «بغلان» و «قندوز» که این دو حمله در آنها اتفاق افتاد کشته شدند.

خبرگزاری فارس: شبکه خبری فاکس‌نیوز شامگاه جمعه به نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شده آمریکا مواضع طالبان در شمال افغانستان را هدف حملات پهپادی قرار داده است.

این حمله ادعایی ساعاتی قبل از سفر «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان به واشنگتن برای دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید انجام شده است.

حمله پهپادی آمریکا به مواضع طالبان در افغانستان

مقام آمریکایی گفته شمار نامشخصی از پیکارجویان طالبان در ولایت‌های «بغلان» و «قندوز» که این دو حمله در آنها اتفاق افتاد کشته شدند.

همزمان خبرگزاری «طلوع» مستقر در کابل گزارش داده نیروهای ارتش افغانستان موفق به بازپس‌گیری ۶ منطقه جدید از طالبان ظرف ۲۴ ساعت گذشته شده‌اند.

برخی از مقام‌های آمریکایی هشدار داده‌اند کابل ممکن است ظرف چند ماه بعد از خروج نیروهای آمریکایی سقوط کرده و به دست نیروهای طالبان بیفتد.

ارتش آمریکا تا به حال بیش از نیمی از ۳۵۰۰ نظامی مستقر در افغانستان و بخشی از تجهیزاتش را از این کشور خارج کرده و قرار است تا ۱۱ سپتامبر فرایند خروج آمریکایی‌ها تکمیل شود.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال شب گذشته گزارش داده بود جدیدترین دیدگاه تحلیلگران اطلاعاتی و مقام‌های نظامی آمریکا این است که دولت افغانستان و پایتخت این کشور، کابل، ممکن است بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از خروج نیروهای آمریکا سقوط کنند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته این ارزیابی جدید موجب احساس اضطرار میان مقام‌های نظامی آمریکا شده تا برنامه‌هایی را برای تخلیه پرسنل آمریکایی در کابل در صورت وخیم شدن اوضاع تدارک ببینند.

یک مقام ارشد آمریکایی عصر پنجشنبه به فاکس‌نیوز گفته بود دولت آمریکا در تلاش است هزاران مترجم افغانستانی و خانواده‌های آنها را قبل از خروج نظامیان آمریکایی به کشورهای دیگر منتقل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج