۱۱۳۱۰۲۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پاسخ ایران به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت : این آمریکاست که باید تصمیم خود را بگیرد و با لغو تحریم های غیرقانونی و اجرای موثر تعهدات قطعی خود، به برجام باز گردد.

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت : این آمریکاست که باید تصمیم خود را بگیرد و با لغو تحریم های غیرقانونی و اجرای موثر تعهدات قطعی خود، به برجام باز گردد.

به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امورخارجه، «سعید خطیب زاده» افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت برجام را ترک نکرده که بخواهد به برجام بر گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درپاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضع اعلام شده از سوی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه مبنی بر اینکه منتظر تصمیم ایران در زمینه بازگشت به برجام هستند، اظهار داشت: امریکا و اروپایی ها بهتر از همه می دانند که ایران تصمیم خود را زمانی گرفت که به رغم خروج یکجانبه آمریکا از برجام و وضع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه مردم ایران و بی‌ عملی اروپا، در توافق باقی ماند و بر جام را زنده نگه داشت.

خطیب زاده افزود: در خلال مذاکرات وین بارها اعلام شد که این آمریکا است که توازن برجام را بر هم زده و در یک عدم پایبندی کامل، عملا مانع اجرای برجام شده است. کما اینکه مکرر تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای توقف اقدامات جبرانی و از سرگیری اجرای تعهدات خود ذیل برجام را به شرط اجرای کامل آن از سوی آمریکا دارد و سایر طرف ها نیز به خوبی از موضع ایران مطلع هستند. روشن است که اگر آمریکا تصمیم خود را بگیرد، آماده اجرای کامل تعهدات خود گردد و از استفاده از تحریم‌ها به عنوان اهرم مذاکراتی دست بر دارد، توافق ممکن خواهد بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: موضع ما از ابتدای مذاکرات ‌وین تا الان تغییر نکرده است ما خواستار لغو تحریم های آمریکا، راستی آزمایی آنها و سپس توقف اقدامات جبرانی و از سرگیری اجرای تعهدات ایران هستیم. این طرف های مقابل هستند که باید تصمیم خود را بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج