۱۱۳۱۰۶۳
۵۴ نظر
۵۰۲۲
۵۴ نظر
۵۰۲۲
پ

زشت و زشت‌تر؛ نشستن کلانتری و توئیت جهانپور

در هفته‌ای که گذشت خبر درگذشت دو خبرنگار جوان در حادثه واژگونی اتوبوس و کشته شدن پنج سرباز معلم در تصادف اتوبوس با تریلی، طرز نشستن کلانتری درحالی‌که برای همدردی به محل اقامت خبرنگاران رفته بود، اظهار نظر‌های عجیب و غریب کیانوش جهانپور، سوژه بسیاری شد و خشم جامعه را در پی داشت.

برترین‌ها: در هفته‌ای که گذشت خبر درگذشت دو خبرنگار جوان در حادثه واژگونی اتوبوس و کشته شدن پنج سرباز معلم در تصادف اتوبوس با تریلی، طرز نشستن کلانتری درحالی‌که برای همدردی به محل اقامت خبرنگاران رفته بود، اظهار نظر‌های عجیب و غریب کیانوش جهانپور، سوژه بسیاری شد و خشم جامعه را در پی داشت.

زشت و زشت‌تر؛ نشستن کلانتری و توئیت جهانپور

محمد ناصر حق خواه در روزنامه شهرآرا نوشت: بیشتر از یک سال است که کرونا دارد در کشور‌های بسیاری جولان می‌دهد و پیامد‌ها و عوارض زیادی را ایجاد کرده است. در این بین مقام و مسئولان زیادی بوده اند که به واسطه صحبت هایشان درباره این موضوع نام و چهره آن‌ها سر زبان‌ها افتاد و مردم با آن‌ها آشنایی پیدا کرده اند. از سعید نمکی، وزیر بهداشت احساسی و دست به قلم که نامه‌های پر سوز و گداز می‌نویسد و از مردم خواهش و تمنا می‌کند و به جای دستور دادن‌های صریح به وارد شدن از در احساسات دست می‌زند؛ تا دکتر مینو محرز که تا پیش از این به عنوان بانوی شماره یک مبارزه با ایدز ایران می‌شناختیم و از شیوع کرونا به بعد یکی از بازیگران اصلی مقابل دوربین رسانه‌ها بوده و حرف‌های زیادی زده است. او از زمانی که به بحث واکسیناسیون وارد شده ایم هم با انتقاد‌های زیادی روبه رو است و بعضی او را جزو افراد به شدت تأثیرگذار می‌دانند، اما یکی از عجیب‌ترین موارد از زمان ظهور کرونا در ایران، کیانوش جهانپور است؛ سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران که به تدریج از یک پزشک سخنگو و یک مقام رسمی به یک شاخ مجازی تبدیل شده که توییت‌های پر نیش و کنایه و اخیرا توهین آمیز‌ می‌زند، در کامنت‌ها با مخاطبان کل کل می‌کند و از هیچ حرفش کوتاه نمی‌آید.آخرین و معروف‌ترین توییت او تا امروز را حتما شما هم مشاهده کرده اید. توییتی که توهین آمیز بود و از ادبیات زشت و زننده‌ای در آن استفاده شده بود و جامعه هدفش هم که معلوم بود؛ ما و امثال مایی که نسبت به ماجرای واکسیناسیون کرونا سؤال و نقد داشتیم و در انتظار یک پاسخ روشن و شفاف بودیم.

با وجود تمام جبهه گیری‌هایی که علیه او شد، شاید جالب باشد که تا لحظه تنظیم این مطلب او نه تنها توییت خود را پاک نکرده است، بلکه در واکنش به انتقاد‌هایی از لحن و ادبیات زشت این توییت؛ دوباره توییت نوشته و گفته: «حرفو بندازی زمین صاحبش برمی داره!» البته که این اولین بار نیست که آقای جهانپور با حرف‌های عجیبش سوژه می‌شود. او یک بار در پاسخ به سؤال همراه با نگرانی کاربری که از امنیت واکسن داخلی پرسیده بود در جواب نوشته بود: «شما نزن اجباری نیست!» یکی از پربازخوردترین واکنش‌ها به این توییت؛ اظهار نظر منیژه حکمت، کارگردان سینما، بود که نوشت: «آقاى کیانوش جهانپور! وقتى جان ۸۰ میلیون مردم ایران را به شما و دکتر نمکى مى سپاریم و هر روز شاهد مرگ عزیزانمان هستیم، شما درست مى گویید.» البته که آقای جهانپور تا همین چند ماه پیش به جای سخنگوی سازمان غذا و دارو، سخنگوی وزارت بهداشت بود، اما به دلیل انتقاد از دولت چین در زمینه کرونا از کارش بر کنار شده بود و حالا مدتی است در این حوزه به مردم پاسخ می‌دهد!

زشت و زشت‌تر؛ نشستن کلانتری و توئیت جهانپور

درباره واکسن ایرانی کرونا، ایمنی و نوع تزریق آن صاحب نظران اطلاعات کاملی داده اند و البته ما هم به عنوان ایرانی به ساخت واکسن داخلی افتخار می‌کنیم و بر سر این موضوع بحثی نیست. بحث بر سر پاسخ گویی و احترام به مردم است که از یک مسئول رسمی که از قضا پست سخنگویی هم دارد و پزشک هم هست انتظار می‌رود. انتظاری نه چندان عجیب و البته بسیار ساده؛ احترام عجیب و غریب و پاسخ گویی ۲۴ ساعته و با جزییات و عذرخواهی‌های مکرر نمی‌خواهیم؛ فقط احترام به مردم و توهین نکردن. به نظر سخت نیست!

روزنامه خراسان در این باره نوشت: کاربران زیادی ادبیات به کار برده جهانپور را شایسته یک پزشک و یک مقام دولتی ندانستند حتی برخی فعالان رسانه‌ای به دنبال یافتن راهی برای شکایت از جهانپور هستند. معاون اول رئیس جمهور هم به این توئیت واکنش نشان داد و برای وزیر بهداشت نوشت: «شایسته نیست که به ابهام‌ها یا حتی انتقاد‌ها در رسانه‌ها و افکار عمومی با کم تحملی و اهانت برخورد کرد. لازم است در این خصوص اقدام مناسب انجام شود.» در همین زمینه عباس عبدی روزنامه نگار و تحلیل گر مسائل سیاسی هم در توئیتی نوشت: «زشتی کلام مسئولان، آگاهانه و مصداقی از تقصیر آنان است. اگر آقای روحانی دستور اخراج این مقام وزارت بهداشت و درمان را ندهد، رفتارش متوجه کلیت دولت اوست.» یک وکیل دادگستری هم نوشت: «اگرچه جرم توهین از جرایم قابل گذشت است، اما وقتی یک مقام دولتی لفظ توهین آمیزی را در خصوص جمع کثیری که منتقد عملکرد توزیع واکسن هستند به کار می‌برد دادستان به عنوان مدافع جامعه باید علیه جهانپور اعلام جرم کند.» کاربری هم نوشت: «گران‌جانی بی‌ادبی می‌کرد. عزیزی او را ملامت نمود. او گفت: چه کنم آب و گل مرا چنین سرشته اند. گفت: آب و گل را نیکو سرشته‌اند، اما لگد کم خورده است! (لطایف الطوایف)»

زشت و زشت‌تر؛ نشستن کلانتری و توئیت جهانپور

شهرآرا نوشت: شامگاه روزی که اتوبوس حامل خبرنگاران در ارومیه دچار حادثه شد، عیسی کلانتری؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست خودش را به این شهر رساند. کلانتری به جمع خبرنگاران حادثه دیده‌ای رفت که همین چند ساعت پیش، ۲ تن از همکارانشان را به‌طرز تأسف‌باری از دست داده بودند. چند ساعت بعد ویدیویی منتشر شد که در آن زینب رحیمی اشک می‌ریخت و با صدایی لرزان از حادثه می‌گفت و کلانتری رو‌ی صندلی، درست روبه‌روی او نشسته بود و می‌شنید. طرز نشستن کلانتری درحالی‌که برای همدردی به محل اقامت خبرنگاران رفته بود، سوژه بسیاری شد و خشم جامعه را در پی داشت.

نوع نشستن او دور از ادب بود و اظهارات استاندار آذربایجان غربی که این حادثه را طبیعی خوانده بود، تیر خلاصی بود که به سمت افکار عمومی شلیک شد. پس از آن، اگرچه خبری مبنی بر آسیب‌دیدگی کمر عیسی کلانتری منتشر شد و علت نوع نشستن او در برابر خبرنگار را مشکلات پزشکی خواند، باز با این حال انتقاد‌ها به قوت خود باقی ماند. ریشه بی‌اعتمادی مردم به آسیب‌دیدگی عیسی کلانتری را می‌شود در گرو بدگمانی عمومی دانست.

زشت و زشت‌تر؛ نشستن کلانتری و توئیت جهانپور

جایی که اعتماد عمومی در گذر سال‌ها دچار خدشه شده است و هیچ یک از مسئولان برای بهبود رابطه با مردم، قدم از قدم برنمی‌دارند. بی‌احترامی‌های رجل سیاسی به مردم که نمونه‌اش را همین چند روز پیش و در توییت کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت، دیدیم، تنها گوشه‌ای از عوامل بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است. از نبود شایسته‌سالاری، وعده‌های پوچ، فساد، کارکرد دفاع ناپذیر، تبعیض، فقدان حس تعهد، رفتار نامناسب و... می‌توان به عنوان دیگر عواملی نام برد که در گذر زمان اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کنند و بنای اعتماد عمومی را از بین می‌برند و قضاوت‌های مردم در آینده را شکل می‌دهند. کلانتری پیش‌تر هم در واکنش به آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های زاگرس و کشته شدن تعدادی از داوطلبان و دوست‌داران محیط‌زیست، این حوادث را طبیعی خوانده بود. علت نوع نشستن کلانتری روبه‌روی خبرنگاران، هرچه که بود؛ پیام‌های ناامیدکننده‌ای برای مردم داشت و ضربه‌ای دیگر بر تن رنجور اخلاق جمعی بود.

روزنامه خراسان نوشت: کاربران زیادی به نوع نشستن رئیس سازمان محیط زیست واکنش نشان دادند و آن را نوعی بی تفاوتی به خبرنگاران برشمردند و برخی هم این شکل نشستن را بی ادبانه و زشت برشمردند. در ادامه تعدادی از این واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی را باهم مرور می‌کنیم.

کاربری نوشت: «دو سوال ۱. چرا برای کلانتری صندلی آوردند نشست، او باید ایستاده به وضعی که برای خبرنگاران به وجود آورده پاسخگو می‌بود ۲. این چه طرز نشستن یک مسئول در مقابل شهروندانه، نمی‌گویم زن که برداشت جنسیتی نشود، اما درست نشستن در مقابل زن و مرد فرقی ندارد.»

کاربر دیگری نوشت: «این نوع نشستن کلانتری ناشی از بی تفاوتی او به موضوع است و هیچ معنایی از همدردی ندارد.»

کاربری هم نوشت: «حقوق نجومی می‌گیرید که این گونه بدون حتی ذره‌ای احترام در مقابل داغ دیدگان بنشینید، ولی حتی یک اتوبوس سالم در اختیار خبرنگارانی که خودتان دعوت شان کردید قرار ندهید؟!»

کاربر دیگری هم نوشت: «این طرز نشستن جلوی یک خانم محترم نیست، چه برسد به خانمی که به خاطر بی تدبیری شما و دیگر همکاران تان از تصادفی مهلک جان سالم به در برده و دو نفر از دوستان و همکارانش را از دست داده و عزادار آن هاست. چه برسد به خانمی که دارد با چنین حال آشفته و مستاصلی با شما شرح غم می‌گوید.»

کاربرانی هم این شیوه نشستن معاون رئیس جمهور را از منظر زبان بدن تحلیل و بررسی کردند و یکی از این کاربران نوشت: «زبان بدن گاهی گویاتر از هر سخنی است، طرز نشستن معاون رئیس جمهور که برای تسلی آمده آینه‌ای از نسبت رابطه حاکم و شهروند است و نشان می‌دهد کلانتری نگاهی بالا به پایین دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته که جای تعجب داره چرا مسئولین همیشه کمرشون درد میکنه واینجوری میشینن !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آیینه تمام نمای مسعولان

      • .............

        تو جامعه بی حیای غرب البته بقول اینها کسی اینجوری جلو یه خانم که هیچ ...جلوی هیچکس نمیشینه نه اداب معاشرت بلدن ونه اداب سیاست ومردمداری ووووو انگار از غار بیرون اومدن

      • بدون نام

        مسئولین که کمرشون درد می کنه استعفا بدن وقتی توان نشستن درست ندارند چطور درست بقیه کارهاشونو انجام می دن

      • نازیلا

        تباهی که کمرشون بشکنه چون کمر مردم رو شکوندن

    • میتی از مشد

      تمام مسئولین ما زیر بار مسئولیت ، کمرشان اسب دیده و نمیتوانند راحت روی صندلی بنشینند

      پاسخ ها

      • نسرین

        کاشکی کمرشون بشکست چون کمر مردم رو شکوندن وخجالت هم نمیکشن

    • بدون نام

      چه تعجبی داره وضعیت مملکت این چنینی با چنین مسئولانی

      پاسخ ها

      • حمیدی

        بخدا قسم دوروزه خودمو زن وبچم دو وعده غذا خوردمه

    • نامnaser

      لیاقت مامردم همین مسئولان هستن وبه هم میایم

    • عبدالرحمن

      بقول آقا ناصر لیاقت ما همینه دوست ندارید برید خارج!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه دوست دارن برن ولی چجوری

    • بدون نام

      اصولگراها همین اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلانتری اصلاح طلبه. در ضمن اصلاح طلب و اصولگرا یکی هستند

      • حقگو

        علی برکت اله

      • بدون نام

        توهنوزنمیدونی کلانتری اصلاح طلب بوده روچه حسابی توقع داری خب بیسوادی مثل توبیسوادی مثل کلانتری بایدآقابالاسرش باشه

    • بدون نام

      خود مردم با سکوت انفعال پرروشون کردن

    • بدون نام

      اینا ابزارن همشون بهشون میگن اینطوری بشین اونطوری حرف بزن

    • بدون نام

      خیلی لجشون گرفته از مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم هم صبری دارن ازین مسعولین بی ارضه

      • بدون نام

        چون تودهنی محکمی از مردم خوردند که تصورش را هم نمیکردند

    • jahanpor pofiyoz

      چه طرز حرف زدنش بود صفت خودشون رو به مردم میگن

    • بدون نام

      جالبه باز بعد شکایت خبرنگارا باز توئییت زد تکرار کرد

    • بدون نام

      یه روزی یه خبرنگاری یه گوشه ای همچین بزنه توی دهن جهانپور پر خون بشه

    • بدون نام

      تا وقتی مردم از درشت گویی و زشت رفتاری این مسئولان دفاع می کنند نتیجه همین میشه

    • بدون نام

      وقیح شدن همشون دیگه

      پاسخ ها

      • حر

        ازاولش بودن

    • نازگل آقا

      بجااینکه شرمنده باشه وبه احترامشون به ایسته و سرشو پایین بگیره

    • ع،ر

      گداگرمعتبرشود

    • ناشناس

      جهانپور و محرز از سهامداران واکسن برکت هستن واسه همین خیلی سنگ به سینه میزنن و هر روز وقیحتر از قبل میشن.

      پاسخ ها

      • خورشیدی

        جهانگیر و محرز با این واکسن چه پولی به جیب میزنن مافیا شما هستید

      • بدون نام

        خانم پرفسور محرز برای این مملکت زحمت کشیده و خون دل خورده. شما حق توهین به مقام شامخ و والای ایشون رو نداری

      • بهروز آشنا

        لقمان را گفنتند ادب از که آموختی گفت از بی ادبان .

      • ناشناس

        میشه از خدمات خانم محرز بگین ما هم بدونیم. برو تحقیق کن بعد نظر بده. سهامدار برکته

      • بدون نام

        ازخدمات شایان محرزاینکه گفت قرنطینه واسه قرون وسطاست ومردم روبه این فلاکت گرفتارکرد

      • به ۱۷:۳۳

        خانم محرز سالها به کشور خدمت کردند. ایشون پرفسور هستند

    • رزیتا

      خاک به سرش کنن لات بی سرو پا آدم شده خدا لعنتتون کنه که مردم و به مسخره گرفتین

    • بدون نام

      بابا بدبخت تا اومد بشینه ازش عکس گرفتن

    • بدون نام

      هرچند که اکثر مردان همینطوری هستن متاسفانه ، ولی اگر یک درصد هم مشکل جسمانی داشته باشه خودتونو مدیون میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا مخصوصا تو تاکسی فکر می کنن رو مبل خونه مامان خون شون هستن

    • بهنام

      این همون کلانتری نیست که گفته بود مردم برای صرفه جویی در برق لخت بشند داداش این بنده خدا اگه ادب داشت که رئیس محیط زیستش نمی کردند

    • بدون نام

      مردم ما قبلاً خودشون اینطور انتخاب کرده بودند

      پاسخ ها

      • بهروز آشنا

        من از خار لب دیوار دانستم که ....... .

      • بهروز آشنا

        بابا چی فکر کردین مگر وزیر وزرا و وکلای امروزی مثل مسئولین گذشته اند که دارای سواد کلاسک و هرکدام چند زبان بلد باشند

    • بدون نام

      یکی پاشو داراز می کنه و بعد میگه پا درد داشتم دیگری به بی ادبانه ترتین صورت ممکن می شینه بعد میگه کمر درد داشته
      بی نزاکتی از شعور میاد یه فکری برای اون بکنید

    • حرف حساب

      بله دیگه باید به کسی ایراد گرفت که به همچین آدم بی نزاکتی مسئولیت داده..

    • بدون نام

      مابه این یاوه گوی هاعادت داریم حیف ازسرمایه هایی که ازدست میدیم

    • ریز بین

      کلانتری انگار ازحموم در آمده منتظر مشت.مال.بنده خداازبس زحمت میکشه کمر درد داره

    • نیکان

      رئیس الوزرا این جماعت دکتر بود
      بعدی با ششش کلاس سواد . وای ی ی
      چه بلایی سرمون بیاد خدا می‌داند وبس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره دکتر حقوق بود از گلاسگو اما یک کلمه انگلیسی نمیتونست حرف بزنه! در تنها اجلاسی که شرکت کرد فقط میخندید

    • amin

      به قول استاد ظریف:
      ما خودمون انتخاب کردیم‌...

    • بدون نام

      وقتی تعهد جای تخصص رو می گیره وضع مملکت همین میشه
      البته تعهد داریم تا تعهد

    • ریحان

      از بس شکم مسوولا بزرگ شده دیگه نمیتونن قشنگ بشینن مردم خو شکمشون چسبیده به کمرشون از بی پولی

    • محسن مقعدپور

      من طرفدار دکتر کلانتری و دکتر جهانپور هستم
      این دو بزرگوار از سرمایه های کشور ما هستند
      مطمئن باشید که نمیتونید با این کارا تخریبشون کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج