جاباما
۱۱۳۱۳۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مطهری: اختلاف قرارداد استقلال با ما فاحش است

مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره میزان تفاوت قراردادها بین بازیکنان استقلال و پرسپولیس گفت: به نظر من خیلی فاحش است و حالا اصلا بنده اشتباه می‌کنم، بیایند قراردادها را منتشر کنند.

ورزش سه: مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره میزان تفاوت قراردادها بین بازیکنان استقلال و پرسپولیس گفت: به نظر من خیلی فاحش است و حالا اصلا بنده اشتباه می‌کنم، بیایند قراردادها را منتشر کنند.

پرسپولیس در شرایطی موفق به کسب پیروزی برابر مس رفسنجان شد که یکبار دیگر تعویض های کادر فنی سرخپوشان به کمک این تیم آمد، تا یک مسابقه فشرده دیگر را در روزهایی که این تیم بیشترین نماینده را در جمع ملی پوشان نیز داشته، با پیروزی پشت سر بگذارد و حالا با سه امتیاز بیشتر، بالاتر از سپاهان قرار گرفته و آنطور که حمید مطهری می گوید قدرتمندانه به دنبال یک قهرمانی دیگر هستند.

مطهری: اختلاف قرارداد استقلال با ما فاحش است

حمید مطهری مربی پرسپولیس اما در گفتگویی که با "ورزش سه" داشت، از عدم همکاری سازمان لیگ گلایه دارد و انتظار دارد با توجه به همکاری آنها با تیم ملی، همراهی بیشتری از سوی مسئولان وجود داشته باشد. این مربی ضمن صحبت در مورد شرایط فنی پرسپولیس و تفاوتی که این تیم با تیم برانکو دارد، به صحبت های اعضای تیم استقلال نیز واکنش نشان داد.

این مصاحبه را در ادامه بخوانید:

پرسپولیس باید همیشه ذهن برنده خواه داشته باشد

شروع سوالات ما از حمید مطهری در رابطه با فشردگی مسابقات برای فوتبالیست های تیم پرسپولیس بود و اینکه آیا کادر فنی با توجه به حضور چندین و چند ملی پوش که برخی از آنها نیز در حال حاضر با مصدومیت از اردوی سرخپوشان دور شده اند، نیاز به تقویت دارد یا خیر. حمید مطهری به این سوال اینطور واکنش نشان داد:« من دوست دارم صحبت هایم را اینطور شروع کنم که پرسپولیس باید همیشه ذهن برنده خواه داشته باشد و دارد؛ هم کادرش و هم بازیکنانش. پس بنابراین برای تمام جام‌ها ما با تمام توان بازی خواهیم کرد، حتی اگر کمبود یار داشته باشیم.»

ایرادی ندارد؛ ما هر سه روز بازی می کنیم، اما ...

او سپس صحبت هایش را با گلایه از سازمان لیگ از سر گرفت و ادامه داد:« ولی صحبت من این است؛ زمانی که پرسپولیس این همه بازیکن به تیم ملی می دهد و حتی یکی از مربیانش یعنی آقای باقری را به تیم ملی می دهد و همکاری خیلی خوبی با تیم ملی دارد و اولویت باشگاه ما تیم ملی و نام ایران است، از آن طرف هم انتظار داریم که با ما همکاری متقابل را داشته باشند.

شما ببینید چند بازیکن مصدوم به تیم ما آمدند؛ مثل امیری و کامیابی نیا. واقعا انتظار زیادی نیست، ولی سازمان لیگ برای تیمی که 25 روز بازیکنان و مربی اش را در اختیار نداشته، بازی سوپرجام گذاشته است. ما 25 روز بازیکن نداشتیم. سه روز قبل از مسابقه بازیکنان آمده اند و 2 روز ریکاوری کرده ایم. هیچ ایرادی نیست. ما تجربه این بازی ها را در آسیا داریم و هر سه روز یکبار بازی می کنیم. اینقدر هم تیم ما خوب است که بتوانیم تیم‌مان را آماده کنیم.»

برنامه ریزی لیگ نیاز به بازنگری دارد

بخش بعدی صحبت های مطهری در رابطه با تقویم بازی های سپاهان بود و در این مورد بیان کرد:« صحبت دیگر این است که چرا باید فقط برای تیم ما اینقدر فشرده باشد و سوال دیگر اینکه چرا سپاهان باید همیشه بعد از ما بازی کند. این حرف من است و انتظارم از سازمان لیگ این است که همیشه عدالت رعایت کنند. باید برنامه ریزی را درست کنند و نیاز با بازنگری دارد. اینکه همیشه سپاهان بعد از ما بازی می کند، به نظرم از لحاظ برنامه ریزی مدل قشنگی نیست. ما که همیشه با تیم ملی همکاری می کنیم، نمی گوییم سازمان لیگ به نفع پرسپولیس خدایی ناکرده برنامه ریزی کند، بلکه می خواهیم عدالت را رعایت کند. با تمام تفاسیر اما برای تمام جام ها برنامه داریم.»

مطهری: اختلاف قرارداد استقلال با ما فاحش است

نمی خواهیم دیرتر از سپاهان بازی کنیم

مربی سابق پدیده و پیکان در پاسخ به این موضوع که در حال حاضر با بردی که پرسپولیس به دست آورده، سپاهان با استرس بیشتری به مصاف فولاد خوزستان می رود، عنوان کرد:« این موضوع را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد. شما هم می توانید بگویید با استرس بازی می کنند و هم اینکه آنها با فراغ بال و با نتایجی که به دست آمده، به زمین می روند. شما فکر کنید بازی ما و مس رفسنجان مساوی می شد؛ با این نتیجه تفکرات اصلا متفاوت می شد و این فشار دیگر روی سپاهان نبود. من می گویم مدل برعکس هم خوب نیست. حتی اگر ما بعد از سپاهان بازی کنیم هم خوب نیست. من می گویم ما هم نباید بعد از سپاهان بازی کنیم و همیشه باید عدالت برقرار باشد و اگر ما بعد از سپاهان بازی کنیم، عدالت برای سپاهان برقرار نمی شود.»

واقعا سازمان لیگ را درک نمی کنم

او سپس در واکنش به این سوال که مسئولین سازمان لیگ چه دلیل برای این نوع برنامه ریزی خود عنوان می کنند، اضافه کرد:« من واقعا درک نمی کنم. جوابی به ما نداده اند ولی می دانم اگر برنامه ریزی دقیقی داشته باشند، می توانند این ها را تنظیم کنند تا این اتفاقات برای هیچ تیمی نیفتد.»

مهدی جوکر ما بوده ولی باید حواسش به خودش باشد

سوال بعدی از مربی پرسپولیس در رابطه با عملکرد مهدی عبدی بود که توانست در یک بازی دیگر در حضور مهاجمانی نظیر شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر تاثیرگذار ظاهر شود. مطهری در واکنش به این سوال اینگونه پاسخ داد:« دقیقا همینطور است. مهدی واقعا بازیکن توانمندی است و نقش جوکر را برای ما در این چند هفته فوق العاده بازی کرده است؛ ولی مهدی چون جوان است باید خیلی حواسش باشد. هنوز جا دارد و باید تمام فکر و ذهنش تمرین باشد. فوق العاده بچه دل پاک و خوبی است.

به هر حال فوتبالیست های جوان معمولا گاهی درگیر فضای مجازی می شوند و بالا و پایین می شوند ولی مهدی سریع با صحبت های کادر فنی و آقا یحیی سعی کرد به سبک زندگی خود سر و سامان ببخشد و درنهایت دیدیم که هم خودش پیشرفت کرد و هم تیم از مهدی استفاده خواهد کرد. مهدی بازیکن توانمندی است که باید نگاهش به آینده باشد و نهایت تلاشش را بکند تا آینده بهتری را برای خودش رقم بزند.»

گل پرسپولیس حاصل چند عامل بود

سوال بعدی از حمید مطهری در رابطه با گل تاکتیکی پرسپولیس بود که از عمق به ثمر رسید. مربی پرسپولیس در رابطه با گل مهدی عبدی و اینکه چطور به ثمر رسید، توضیح داد:« بله تیم حریف سه دفاعه بازی می کرد که در دفاع ۱-۵-۴ می شوند. من می توانم صحنه گل را به خوبی آنالیز کنم و خیلی هم خوب آنالیز کرده بودیم و برنامه هم داشتیم. دیدید اتفاق هم افتاد و قبل از گل هم تکرار کرده بودیم. با توجه به خصوصیات مدافعین میانی تیم فوتبال مس، این تصمیم را گرفته بودیم که از فضاهای پشت مدافعین این تیم استفاده کنیم.

مخصوصا زمانی که بالاتر بازی می کردند. زمانی که به گل ما نگاه می کنید، اول فضا توسط مهدی عبدی و امید عالیشاه شناسایی می شود. ابتدا مهدی عبدی فضا را شناسایی می کند و بعد با یک زمانبندی خوب به آن فضا فرار می کند. پس از اول شناسایی فضا، دوم زمانبندی مناسب برای حرکت به فضا و سوم وجود یک هماهنگی خوب بین صادر کننده و گیرنده توپ که به خوبی روی گل ما به مس رفسنجان دیده شد و خط دفاعی حریف را شکست. بعد از این، لمس اول مهدی عبدی که با سینه توپ را برای خودش مهیا کرد، در کلاس جهانی بود و یک ضربه نهایی خوب زده شد. مجموع این ها گل پرسپولیس را ساخت.»

بازی به بازی برای رسیدن به هدف پیش می رویم

مطهری ادامه داد:« ما طبق برنامه حمله‌ای که داشتیم توانستیم از عمق به دروازه مس برسیم و با یک حرکت از قبل تمرین شده و آنالیز شده گل بزنیم. ما تمام انرژی‌مان را روی مسائل فنی می‌گذاریم و فقط مواقعی که نیاز است صحبت می‌کنیم. بازی ها را یک به یک جلو می‌رویم و در این ۲۵ روز تعطیلی برنامه خوبی داشتیم و خداراشکر پس از تعطیلات، سوپرجام را گرفتیم و حالا هم مس را بردیم. سعی می‌کنیم بازی به بازی پیش رویم تا به هدف خود برسیم.»

در کنفرانس هم توضیح دادم که دست عبدی به توپ نخورده

دستیار یحیی در مورد ویدیوهایی که بعد از بازی منتشر شد که این احساس را به وجود می‌آورد که گل عبدی با خطای هند زده شده، گفت: « فیلم این ماجرا امروز در خیلی جاها پخش شد که واضح است مهدی عبدی استپ سینه می‌کند و دستش باز است و توپ از زیر دست او جلویش می‌افتد. همه بر اساس یک صحنه اولی که پخش شده این نظر را دادند که هند شده من حتی در کنفرانس هم توضیح دادم که توپ با دست عبدی برخوردی نداشته است.»

در بازی نباید فقط در مورد یک صحنه صحبت شود

سوال دیگری از مطهری در مورد داوری بود و در این مورد اضافه کرد: « از تیم داوری نه به خاطر این صحنه، بلکه به خاطر خطایی که روی مغانلو در نیمه نخست رخ داد و ابتدا تمارض تشخیص داده شد ولی بعد از مشورت با کمک داور و داور چهارم خطا به سود ما گرفته شد، تشکر می‌کنم. اما معتقدم با توجه به شرایطی که مغانلو داشت و می‌توانست تک به تک شود مدافع باید اخراج می‌شد‌. این کار قشنگی نیست که در مورد صحنه گل سالم عبدی صحبت شود و راجع به صحنه ای که مغانلو می‌توانست گل بزند حرفی زده نشود.»

مقابل آلومینیوم گل آفساید خوردیم ولی شلوغ کاری نکردیم

سوال بعدی در مورد کسب نتیجه یک بر صفر مقابل تیمی بود که سپاهان با نتیجه ای پرگل وفق به شکستش شده بود ولی کار پرسپولیس مقابل این تیم گره خورده بود. همچنین سرخپوشان مقابل آلومینیوم شکست خوردند و همین تیم را سپاهان با نتیجه پر گل شست داده بود. مطهری در واکنش به این دو موضوع بیان کرد:« : ما متاسفانه تنها باختمان را در زمین آلومینیوم تجربه کردیم و یکی از گل‌هایی که در آن بازی خوردیم آفساید بود و تیم ما این قدر شلوغ کاری نکرد.

در مورد تیم‌های دیگر و نتایج‌شان قضاوت نمی‌کنم و نظری نمی‌دهم ولی در رابطه با بازی خودمان، توقع ما از باشگاه بزرگ مس که زیرمجموعه‌های زیادی دارند بیشتر است و این تیم باید یک زمین با کیفیت تری داشته باشد. زمین فوتبال مس تیم‌هایی که به رفسنجان می‌روند را عقیم می‌کند و درصد آسیب دیدگی ها را نیز بالا می‌برد. پس از بازی در چنین زمینی حداقل باید سه روز ریکاوری کنیم و کار را بسیار مشکل می‌کند.»

بازی مقابل مس در رفسنجان مشکل است

او همچنین در مورد تیم محمد ربیعی اضافه کرد: « مس تیمی است که برای بازی کردن پلن دارد و می‌داند از بازی چه می‌خواهد و بازی کردن با مس مخصوصا در رفسنجان بسیار مشکل است. آن ها ساختار دفاعی خوبی داشتند و جلوی ما خیلی با انگیزه و پر تلاش بازی کردند ولی خیلی خوب بازی را کنترل کردیم. آن‌ها دنبال ضربات ایستگاهی و استفاده از توپ‌های بلند بودند که به غیر از موقعیتی که محمد قاضی اواخر بازی به دست آورد، فرصت دیگری برای گل‌زنی روی دروازه ما ایجاد نکردند. بدنه بازی در اختیار ما بود.»

مطهری: اختلاف قرارداد استقلال با ما فاحش است

از زمان آمدن یحیی یک و نیم سال گذشته!

مطهری در ادامه و درباره سبک بازی این پرسپولیس و اینکه آیا این سبک بازی میراث برانکو بوده یا یحیی گل‌محمدی توانسته تحول جدی در مدل بازی پرسپولیس ایجاد کند، گفت: « همه مربیانی که این‌جا کار کرده‌اند از جمله برانکو، همگی زحمت کشیده اند؛ حتی آقای کالدرون. اما از زمانی‌که آقای گل‌محمدی با کادرشان آمده‌اند، چیزی حدود یک سال و نیم گذشته است و فرم فوتبال فعلی فرمی است که این کادر مورد علاقه‌اش است؛ این فرم فوتبال شناوری است که سعی شده با دیکته کردن تاکتیک‌هایمان به تیم حریف انجام شود.»

همه سبک بازی ما را می بینند

وی افزود: « شما این مسئله را در فوتبال تیم ما می‌بینید، استفاده از طول و عرض زمین، استفاده از کانال‌های کناری و ... این‌ها چیزهایی هستند که شما امروز در فوتبال پرسپولیس می‌بینید؛ این را به عنوان یک عضو کادرفنی نمی‌گویم بلکه همه هواداران نیز به این مسئله اذعان دارند و این مدل بازی را می‌پسندند. همه تیم‌ها یکسری مشکلات و ضعف‌هایی دارند که ما هم داریم و می‌پذیریم، اما سعی می‌کنیم همیشه خودمان را در مسائل فنی ارتقا دهیم. سعی می‌کنیم از باخت‌مان و اشتباهات‌مان مقابل آلومینیوم درس بگیریم و آن‌ها را بتوانیم جبران کنیم و در تمرینات تعدیلش کنیم.»

بلان گفت فوتبال شما فراتر از آسیاست

مطهری در ادامه‌های صحبت‌های خود با اشاره به تعریف و تمجید لوران بلان گفت: « آقای لوران بلان در بازی آخرمان با تیم الریان که صحبت می‌کردیم، من از کنفرانس خبری می‌آمدم و ایشان داشتند وارد می‌شدند، ایشان گفت من کاری به نتایج شما ندارم اما فوتبالی که شما بازی می‌کنید فراتر از آسیاست. این صحبت آقای بلان است و ایشان هم شما می‌دانید سرمربی بزرگی بوده و تجربه حضور در تیم ملی فرانسه و پاریسن ژرمن را دارد و در دل فوتبال کار می‌کند، بنابراین صحبت‌هایش بدون منطق و استدلال نیست.»

این تیم، تیم گذشته نیست

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به پیش‌بینی‌ها درباره افت پرسپولیس پس از دوران برانکو و کالدرون پاسخ داد: « بعد از این اتفاقات و تغییرات خیلی‌ها صحبت می‌کردند و می‌گفتند برای یک ماه یا دو ماه است و این تیم مال فلان شخص بوده است؛ اما شما ببینید ما در خود مسابقات آسیایی، ما چند بازیکن‌مان را از دست دادیم؟ اصلا تیم شد تیم جدید و ما 7 8 یارمان را از دست دادیم که همگی بچه‌های خوب و توانمندی بودند. مثل بیرانوند، علیپور، ترابی، بشار رسن و ... . همان بازیکنانی که جایگزین شدند، خیلی‌ها فکر نمی‌کردند و از ما ایراد گرفتند اما در پازل تاکتیکی تیم‌مان قرار گرفتند و بهترین‌های تیم شدند. مثل عیسی آل‌کثیر و ... پس قاعدتا تیم‌مان کاملا هم نفرات و هم فرمش تغییر کرده و نمی‌تواند تیم گذشته باشد.»

اگر تیم وزیر هستیم، چرا کمترین دریافتی را داشته ایم؟!

حمید مطهری در پاسخ به صحبت‌های مطرح شده از سوی بازیکنان استقلال درباره موضوع عدالت این‌چنین واکنش نشان داد: « اتفاقا ما دنبال عدالت هستیم، اما این‌که فقط حرفی بدون مدرک و منطق و استدلال بخواهند صحبت کنند که کاری ندارد؛ که همه بیایند یک چیزی بگویند، اگر ما تیم حکومتی و تیم وزیر هستیم، چرا پس کمترین دریافتی را داشته‌ایم؟ ما همین الان مشکل مالی داریم، ما اصلا پاداشی نگرفته‌ایم و پاداش گرفته‌ایم به اندازه هفت بازی و با مبالغ بسیار پایین.»

چه ایرادی دارد که قراردادها منتشر شود؟!

او در ادامه با تاکید بر اینکه چرا تیم حریف حاضر به انتشار قراردادها نیست، افزود: « من نمی‌دانم؛ صحبت کردن باید با دلیل، مدرک و استدلال باشد، این‌که بیاییم خوراک بد به فضای فوتبال بدهیم و فضا را مسموم کنیم که کاری ندارد؛ من دوست دارم نهادی باشد و بیاید و بررسی کند، مگر بچه‌های ما صحبت نکردند که بیایید قراردادها را منتشر کنید که تیم ما چقدر می‌گیرد و تیمی که درباره این مسائل صحبت می‌کند، بازیکنانش چه قراردادهایی دارند. ما دنبال این هستیم که این کار را انجام بدهند، چه ایرادی دارد که قراردادها منتشر شود؟ مگر نمی‌گویند که ما حکومتی هستیم پس از قراردادها را رو کنند، شما ببینید پاداش دیگر تیم‌ها چگونه است و پاداش ما چطور. من باید بگویم که درود می‌فرستم به شرف بازیکنانم که با کمترین دریافتی کار می‌کنند، علی‌رغم این‌که باشگاه ما دارد نهایت تلاش خود را می‌کند اما واقعا صحبتی را کنیم که پشت آن منطق و استدلال باشد.»

اختلاف قرارداد استقلال و پرسپولیس فاحش است

مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره میزان تفاوت قراردادها بین بازیکنان استقلال و پرسپولیس نیز حرف زد و عنوان کرد: « به نظر من خیلی فاحش است و حالا اصلا بنده اشتباه می‌کنم، بیایند قراردادها را منتشر کنند. تنها چیزی که این مسئله را نشان می‌دهد، قراردادهاست. ما هم درباره این مسئله اول صحبت نکردیم، آن‌ها گفته‌اند و من هم در جواب آن‌ها دارم می‌گویم.»

با مناعت طبع مشکلات‌مان را خودمان حل می‌کنیم

بخش پایانی صحبت های مربی پرسپولیس نیز در رابطه با حواشی روزهای اخیر فوتبال ایران بود و اینطور حرف هایش را خاتمه داد: « ما با مناعت طبع بچه ها سعی کردیم مشکلات‌مان را همیشه خودمان حل و فصل کنیم و اگر من اشاره‌ای کردم بابت صحبت‌هایی بوده که دوستان کرده‌اند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج