جاباما
۱۱۳۱۴
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

بلوغ دختران ایرانی در ۷ سالگی!

رييس بيست و سومين همايش بين المللي کودکان اظهار داشت: تحقيقات مشخص کرده که در چندين دهه گذشته سن بلوغ با گذشت هر دهه سه ماه زودتر اتفاق مي افتد.

دکتر علي ربانياز انجام دو کار تحقيقي در خصوص سن بلوغ دختران در ايران خبر داد .

رييس مرکز طبي کودکان در رابطه با سن شروع بلوغ زودرس در پسران و دختران گفت: سن بلوغ زودرس به صورت معمول براي دختران پيش از ۸ سالگي و در پسران پيش از ۹ سالگي در نظر گرفته مي شود اما در بررسي هاي اخير مشخص شده بلوغ در تعدادي از دختران سفيد پوست در آمريکا، حدود ۷ سالگي و در سياه پوستان در ۶ سالگي صورت مي گيرد بنابراين آغاز بلوغ در دختران در ايالات متحده به صورت طبيعي يک سال پائين آمده است.

به گفته وي، در چندين دهه گذشته مشخص شد روند بلوغ در هر دهه سه ماه زودتر اتفاق مي افتد طوري که آغاز بلوغ دختران در اروپا و آمريکا به علت بهبود شرايط اقتصادي سه تا چهار ماه زودتر اتفاق مي افتد و در ايران نيز سير مشابهي وجود دارد با اين تفاوت که اين روند در اروپا و آمريکا ثابت مانده است.

دکتر رباني تصريح کرد: در ايران طبق آمارهاي موجود ۷/۲ درصد دختران در ۷ سالگي به بلوغ رسيده اند که اين نشان دهنده کاهش سن بلوغ در ايران است.

وي با بيان اينکه کاهش نيافتن قد نهايي تنها دغدغه اي است که در آغاز بلوغ وجود دارد گفت: هر چه سن آغاز بلوغ کمتر باشد، شانس بلندتر شدن قد کاهش مي يابد مگر آن که شرايط قد در سن بلوغ قابل قبول باشد.

دکتر رباني در پايان اظهار كرد: در بررسي هايي انجام شده در ايران و تهران مشخص شد که هر چه وزن دختران بيشتر باشد، ورود به بلوغ زودتر اتفاق مي افتد بنابراين نبايد به وزن گيري و چاق شدن کودکان اصرار داشته باشيم.

منبع: ایسنا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج