۱۱۳۱۷۰۱
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

موتورسیکلت خاص و جدید BMW

بخش فرانسه خودروسازی آلمانی BMW اخیراً از نسخه بسیار محدود یک موتورسیکلت قدرتمند با نام کامل S ۱۰۰۰ RR Isle of Man Edition رونمایی کرده است که در طراحی و ساخت آن، از المان‌های خودروی BMW M۳ استفاده کرده که در سال میلادی جاری راهی بازار‌های جهانی شده بود.

فرارو: بخش فرانسه خودروسازی آلمانی BMW اخیراً از نسخه بسیار محدود یک موتورسیکلت قدرتمند با نام کامل S ۱۰۰۰ RR Isle of Man Edition رونمایی کرده است که در طراحی و ساخت آن، از المان‌های خودروی BMW M۳ استفاده کرده که در سال میلادی جاری راهی بازار‌های جهانی شده بود.

به نقل از وبسایت rideapart، در سپتامبر سال ۲۰۲۰ بود که موتورسیکلت جدید BMW M ۱۰۰۰ RR توانست مدل S ۱۰۰۰ RR که به عنوان گل سرسبد خودروسازی باواریایی BMW شناخته می‌شد را از تخت سلطنت برانداز کرد. تنها شش ماه بعد و در ماه مارس ۲۰۲۱، سازمان دهندگان این شرکت معرفی موتورسیکلت جدید Isle of Man TT را به دلیل ادامه نگرانی‌ها از همه گیری کرونا لغو کردند. علی رغم تنزل جایگاه S ۱۰۰۰ RR و دومین لغو پی در پی معرفی مدل Isle of Man TT، بخش فرانسوی شرکت BMW تصمیم گرفت ادای احترام به هر دو موتورسیکلت را با معرفی نسخه محدود S ۱۰۰۰ RR Isle of Man انجام دهد.

معرفی سری جدید M ۱۰۰۰ RR سرانجام موتورسیکلت‌های BMW را با خودرو‌های مشهور سری M این شرکت ادغام کرد. به عبارت دیگر، BMW فرانسه به خودروی جدید ۲۰۲۱ BMW M۳ متوسل شد تا نسخه ویژه موتورسیکلت S ۱۰۰۰ RR خود را طراحی کند. این الهام گیری از خودروی M۳، به ویژه در زمینه رنگ‌های خاص سبب شد تا این نسخه محدود به موتوسیکلتی متفاوت بدل شود. البته درج عبارت S ۱۰۰۰ RR Isle of Man Edition بر روی مخزن بنزین این دستگاه، وضعیت انحصاری این مدل را به خوبی نمایان می‌سازد.

این موتورسیکلت، به طور خاص با رنگ سبز ویژه خودروی ۲۰۲۱ BMW M۳ پوشانده شده است که برای برجسته کردن رنگ سبز، S ۱۰۰۰ RR همچنین به یک جلوپنجره رنگی و چراغ LED زرد رنگ مجهز شده است. برای ملموس کردن صفت ویژه بودن این موتورسیکلت، BMW فرانسه، چرخ‌های آن را با همان پوشش مسی که در مدل‌های سری M دیده شده بود، تزئین کرده است.

نسخه BMW S ۱۰۰۰ RR Isle of Man از موتور ۴ سیلندر خطی ۹۹۹ سی سی همراه با جعبه دنده شش سرعته دستی استفاده می‌کند. این موتور حداکثر قدرت ۲۰۴.۱۶ اسب بخار و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌دهد. این موتورسیکلت قدرتمند از چنگال‌های کاملاً قابل تنظیم ۴۵ میلی متری USD با تک شوک کاملاً قابل تنظیم استفاده می‌کند. از طرف دیگر، وظیفه تنظیم سرعت را دو ترمز دیسکی جلو ۳۲۰ میلی متری به همراه یک ترمز دیسکی عقب ۲۲۰ میلی متری و سیستم BMW Motorrad Race ABS برعهده دارند.

جدا از وضعیت ظاهری، S ۱۰۰۰ RR از پک دینامیک موتورسیکلت‌های سری M، M GPS LapTrigger و پورت USB کنترل میرایی دینامیکی، سیستم کنترل گرمایش و کروز کنترل را دریافت می‌کند.

همچنین، باتری‌های سبک Race Pack سری M swingarm، رینگ‌های ویژه سری M، حالت‌های سواری حرفه‌ای و تنظیم سفر M، عملکرد S ۱۰۰۰ RR را بیش از پیش افزایش می‌دهد. سرانجام، یک جفت اگزوز تیتانیوم Akrapovic و فیبر کربن تیتانیوم سری M نیز باعث افزایش عملکرد پیست این سوپرموتور می‌شود.

با توجه به برچسب قیمت ۳۳۰۰۵ یورو (۳۹۳۱۱ دلار آمریکا)، S ۱۰۰۰ RR Isle of Man Edition رقابتی جدی با موتورسیکلت M ۱۰۰۰ RR خواهد داشت که دارای برچسب قیمت ۳۳۲۷۰ یورو (۳۹۶۲۷ دلار آمریکا) است. اما باید توجه داشت که طبق گزارش‌های موجود تنها ۵۰ دستگاه از این موتورسیکلت ویژه در دسترس قرار خواهد گرفت، بنابراین عبارت رقابت در اینجا می‌تواند کمی مبالغه آمیز به نظر برسد.

تصاویر موتورسیکلت جدید S ۱۰۰۰ RR Isle of Man Edition

موتورسیکلت خاص و جدید BMW

موتورسیکلت خاص و جدید BMW

موتورسیکلت خاص و جدید BMW

موتورسیکلت خاص و جدید BMW

موتورسیکلت خاص و جدید BMW

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج