جاباما
۱۱۳۲۱۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انگلیس - آلمان؛ رؤیا یا کابوس؟

نبرد سنتی و کلاسیک فوتبال اروپا بار دیگر امشب در ومبلی برگزار خواهد شد و انگلیس و آلمان در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ برای صعود به دور بعدی مبارزه خواهند کرد.

خبرورزشی: امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه ومبلی شهر لندن، بزرگ‌ترین و حیثیتی‌ترین نبرد ملی فوتبال اروپا در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد. انگلیس که در گروه D صدرنشین شده باید به مصاف آلمان برود که تیم دوم گروه F بود. سه‌شیر که پر از ناکامی در تورنمنت‌های بزرگ مقابل مانشافت است، می‌خواهد این مرتبه در خانه جبران کند.

انگلیس - آلمان؛ رؤیا یا کابوس؟
انگلیس؛ پایان یک کابوس

گرت ساوتگیت سال‌هاست کابوس آلمان را می‌بیند. وقتی انگلیسی‌ها سال ۱۹۹۶ میزبان یورو بودند و امید زیادی به تیم قدرتمند و پرستاره‌شان داشتند تا طلسم فینالیست شدن در این تورنمنت را بشکند و در نهایت قهرمان شود، یک پنالتی بد از گرت باعث شد این رؤیا بر باد برود. حالا او سرمربی انگلیس است و بی‌شک وقتی این پست را گرفته به این فکر می‌کرد که روزی کابوسی که این‌همه سال رهایش نکرده را به دست فراموشی بسپارد.

انگلیس در یورو ۲۰۲۰ میزبانی خیلی از بازی‌ها را برعهده دارد و ومبلی میزبان دیدارهای نیمه‌نهایی و فینال است. سه‌شیر که صدرنشین گروهش شده هم می‌تواند باز هم در ومبلی به مصاف آلمان برود و در همان ورزشگاهی که آن اتفاق تلخ افتاد، تلافی کنند. سال‌هاست که خیلی از بازی‌های بزرگ را به آلمان باخته‌اند و این فرصت خوبی است. تیمی که ساوتگیت ساخته خیلی بهتر از تیم‌های سه‌شیر در سال‌های اخیر است. در یورو ۲۰۲۰ تیم باصلابتی نبوده‌اند، ولی نکته مثبت گل نخوردن آن‌هاست. آیا با تکیه بر دفاع قدرتمند و مهاجمان سرعتی می‌توانند آلمان را از پای دربیاورند؟

آلمان؛ در شهر رؤیایی

ومبلی همیشه برای آلمان یادآور خاطرات خوبی بوده؛ از آن برد تاریخی مقابل انگلیس در نیمه‌نهایی یورو ۱۹۹۶ و آخرین قهرمانی‌شان در همان دوره که با شکست جمهوری‌چک رقم خورد. حالا بعد از ۲۵ سال دوباره همان‌جا هستند و فینال هم در همان ورزشگاه است. یواخیم لو روزهای آخرش روی نیمکت آلمان را سپری می‌کند و دوست ندارد باخت مقابل رقیب سنتی آخرین بازی‌اش باشد.

آلمان در مرحله گروهی فراز و فرود زیاد داشت. به طور کلی مالکیت توپ و خلق موقعیت‌های پرشمار، نکته مثبت مانشافت بود، اما تیمی که در خط حمله کوبنده ظاهر می‌شود و حتی فرانسه و پرتغال را هم به دفاع وادار کرد، در دفاع شکننده است. می‌توان گفت آلمان آنقدر بالا بازی می‌کند که هر ضدحمله‌ای روی دروازه‌شان خطرناک است و هواداران‌شان را تا مرز سکته پیش می‌برد. شاید برنامه‌های یواخیم لو برای یک بازی حذفی متفاوت باشد و کمی محتاط شود. آلمان حالا به لندن رفته، شهری که برای‌شان رؤیایی بوده و یوگی و شاگردانش هم رؤیاپردازی می‌کنند. اگر انگلیس را کنار بزنند مسیر خوبی تا فینال پیش‌روی‌شان خواهد بود.

آخرین جدال

نوامبر سال ۲۰۱۷ در دیداری دوستانه که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد، دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.

آمار بازی

۳۲) در تاریخ فوتبال ملی انگلیس و آلمان ۳۲ نبرد به چشم می‌خورد. ۱۳ بازی را انگلیس برده، ۱۵ بازی با برتری آلمان خاتمه یافته و ۴ بازی هم مساوی شده است.
۴) در جام ملت‌های اروپا، انگلیس یک مرتبه مقابل آلمان پیروز شده، یک تساوی داشته و ۲ مرتبه مقابل این حریف شکست خورده است.
۷) در جام‌جهانی، ۷ دیدار بین این دو تیم برگزار شده که برنده ۲ بازی انگلیس بوده (شامل یک فینال جام‌جهانی در سال ۱۹۶۶)، آلمان ۴ بازی را برده و یک بازی هم مساوی شده است.
۱۲) ورزشگاه ومبلی لندن بیش از هر ورزشگاه دیگری میزبان این نبرد سنتی بوده است. در ۱۲ بازی در ومبلی، ۴ مرتبه انگلیس برده، ۶ بازی به سود آلمان خاتمه یافته ۲ بازی مساوی شده است.
۲۰) آخرین برد انگلیس مقابل آلمان در یک دیدار رسمی تقریباً ۲۰ سال پیش ثبت شد. سپتامبر ۲۰۰۱ آن بازی تاریخی در مونیخ از رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۰۲ را ۵ بر یک بردند.
۹۱) اولین بازی رسمی انگلیس و آلمان ۹۱ سال قبل در برلین برگزار شد که آن دیدار با تساوی ۳-۳ خاتمه یافت.
۹) بزرگ‌ترین شکست تاریخ تیم ملی آلمان با ۹ گل در سال ۱۹۰۹ مقابل تیم آماتورهای انگلیس رقم خورد. البته این بازی را بین نبردهای رسمی آلمان و انگلیس به حساب نیاورده‌اند.
۳) با ۳ قهرمانی، ۳ نایب‌قهرمانی و ۳ عنوان سومی، آلمان پرافتخارترین تیم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا است. مانشافت هرگاه از مرحله گروهی صعود کرده به جمع ۴ تیم برتر جام رسیده است.
۰) حسرت بزرگ انگلیس فینالیست نشدن در جام ملت‌های اروپا است. سه‌شیر فقط ۲ مرتبه در مرحله نیمه‌نهایی حاضر بوده است.
۲۷) آلمان ۲۷ برد در تاریخ جام ملت‌های اروپا داشته که بیشترین برد است. انگلیس فقط ۱۲ مرتبه در این تورنمنت برنده شده.
۰) انگلیس در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ گلی دریافت نکرد و از این حیث در کنار ایتالیا قرار گرفت. البته آتزوری در نهایت در یک‌هشتم نهایی از اتریش گل خورد.
۵) بعد از پرتغال با ۶ گل خورده، در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ آلمان با ۵ گل خورده در کنار سوئیس بین تیم‌های صعودکننده بدترین آمار دفاعی را داشت.
۸۹) با ۸۹٫۷ درصد پاس سالم، آلمان بهترین آمار را داشته است. فرانسه با ۸۹ درصد در رده بعدی قرار دارد و انگلیس با ۸۷ درصد تیم هشتم است.
۶۱) آلمان با ۶۱٫۳ درصد مالکیت توپ، دومین تیم بعد از اسپانیا است. انگلیس هم با ۵۶٫۳ درصد در رده بعدی قرار گرفته.
۲) کای هاورتس از آلمان و رحیم استرلینگ از انگلیس، تنها بازیکنان ۲ گله این دو تیم هستند.
۹۹) ریس جیمز مدافع کناری انگلیس عدد شگفت‌انگیز ۹۹ درصد پاس سالم را ثبت کرده. این عدد برای متس هوملس و آنتونیو رودیگر هم ۹۷ درصد است، با این تفاوت که جیمز فقط در یک بازی حاضر بوده و مدافعان آلمان در ۳ بازی تیم‌شان حضور داشته‌اند.
۹) انگلیس در ۹ بازی آخرش شکست نخورده. تیم تحت هدایت ساوتگیت در این بازی‌ها ۸ برد و یک تساوی داشته و ۵ بازی هم هست که گل نخورده‌اند.
۲) چیزی که آلمانی‌ها را نگران می‌کند پایین بودن آمار پیروزی‌شان به‌خصوص در بازی‌های بزرگ اخیر است. در ۶ بازی اخیر فقط ۲ برد داشته‌اند که مقابل لتونی و پرتغال بوده.

مصدومان و محرومان

بن چیلول و میسون مانت، بازیکنان انگلیس که در پایان بازی مقابل اسکاتلند کنار بیلی گیلمور که کرونایی شده بودند، در قرنطینه هستند و به این بازی نخواهند رسید. یوناس هوفمن و لوکاس کلوسترمن هم مصدومان آلمان هستند. احتمال رسیدن کلوسترمن به این بازی وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

انگلیس: پیکفورد، واکر، استونز، مگوایر، جیمز، تریپیه، فیلیپس، رایس، فودن، استرلینگ و کین
آلمان: نویر، گینتر، هوملس، رودیگر، کیمیش، گوندوغان، کروس، گوسنس، مولر، هاورتس و گنبری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج