۱۱۳۲۳۲۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

عمران‌خان برای آمریکا خط‌ و نشان کشید

نخست وزیر پاکستان با اذعان به سیاست فشار واشنگتن علیه روابط اسلام‌آباد با پکن و انتظارات از پاکستان برای اتخاذ رویکرد جانبدارانه در قبال چین، تاکید کرد: ما تسلیم فشار آمریکا و غرب برای کاهش روابط با پکن نخواهیم شد.

ایرنا: نخست وزیر پاکستان با اذعان به سیاست فشار واشنگتن علیه روابط اسلام‌آباد با پکن و انتظارات از پاکستان برای اتخاذ رویکرد جانبدارانه در قبال چین، تاکید کرد: ما تسلیم فشار آمریکا و غرب برای کاهش روابط با پکن نخواهیم شد.

منابع رسمی پاکستان روز سه‌شنبه این اظهارات را به نقل از «عمران‌خان» طی مصاحبه وی در برنامه زنده تلویزیون بین المللی چین (CGTN) عنوان کردند.

عمران‌خان برای آمریکا خط‌ و نشان کشید

نخست وزیر پاکستان فشار آمریکا علیه این کشور برای کاهش تعلقات با چین را غیرمنصفانه توصیف کرد و افزود: روابط ما با چینی‌ها بسیار عمیق و با سابقه ۷۰ ساله است و ما هیچ توجهی به فشارهای خارجی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: این امر عادلانه نیست که ایالات متحده یا سایر قدرت‌های غربی از پاکستان انتظار داشته باشند تا در قبال چین رویکرد جانبدارانه اتخاذ کند.

عمران‌خان که این روزها مواضع قوی علیه هرگونه تلاش آمریکا برای نفوذ نظامی در پاکستان به بهانه دریافت پایگاه نظامی اتخاذ کرده است، تاکید کرد: فارغ از هرنوع فشار و یا اتفاق، روابط پاکستان با چین هرگز تغییر نخواهد کرد.

وی با تاکید بر تعهد پاکستان برای توسعه روابط با همه کشورها، گفت: آمریکا با تشکیل اتحاد به اصطلاح منطقه‌ای (ائتلاف موسوم به چهارگانه Quad) درصدد پیچیده کردن اوضاع است.

مقامات پاکستانی نگران رویکرد مقابله جویانه واشنگتن در قبال چین و تشدید آن با شروع کار دولت جدید در آمریکا هستند. اسلام‌آباد بارها با اعلام آمادگی برای کمک به تنش زدایی میان آمریکا و چین تاکید داشته است که پاکستان خواهان روابط برابر و سودمند با هر دو کشور است و هرگونه رقابت و جنگ سرد را به ضرر منافع این کشورها در منقطه می‌داند.

وزیر امور خارجه پاکستان اوایل بهمن ماه سال گذشته با تاکید بر اینکه آمریکا نباید روابط نزدیک اسلام‌آباد با پکن را به ضرر خود بداند، گفت: پاکستان آماده میانجیگری بین این ۲ کشور است و می‌تواند نقش یک پل را میان آن‌ها ایفا کند.

«شاه محمود قریشی» در گفت وگو با الجزیره خطاب به آمریکا بیان کرد که آنان باید درک کنند که رابطه پاکستان با چین به ضرر آن‌ها نیست.

دولتمردان پاکستانی همواره از تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین ابراز نگرانی کرده و حتی پس از پایان ریاست جمهوری ترامپ و روی کار آمدن جو بایدن، پیشنهاد میانجیگری بین این دو قدرت را مطرح کرده‌اند.

پاکستان که از یک سو چین را به عنوان همسایه قدرتمند و شریک اول اقتصادی خود دارد، از طرف دیگر مجبور به تعامل با آمریکا برای تامین دیگر منافع اقتصادی، امنیتی و حتی نظامی است. وضعیت افغانستان نیز باعث شده تا اسلام‌آباد مراقب هرگونه تنش در تعامل با واشنگتن و یا حتی جنگ سرد آمریکا با چین به عنوان شریک راهبردی پاکستان باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج