۱۱۳۲۵۰۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مگر وزیر می‌تواند ۴ بار یک تیم را قهرمان کند؟

اشپیتیم آرفی مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است در فوتبال ایران استعداد زیاد است، ولی امکانات به اندازه کافی وجود ندارد.

خبرورزشی: چند روز قبل تغییرات گسترده ای در تیم‌های پایه پرسپولیس صورت گرفت. یکی از این تغییرات مربوط به تیم نونهالان باشگاه بود که اشپیتیم آرفی مهاجم سابق پرسپولیس هدایت این تیم را برعهده گرفت و کارش را آغاز کرد. به همین بهانه با آرفی تماس گرفتیم تا در خصوص مسائل مختلف با او صحبت کنیم.

چه شد به عنوان سرمربی تیم نونهالان پرسپولیس انتخاب شدی؟

خب من چند سال است مدیر فنی آکادمی پرسپولیس هستم و با کار کردن در پایه‌ها آشنایی دارم. واقعا همه چیز سریع اتفاق افتاد و سمیعی و شکوری با من صحبت کردند و حکم سرمربیگری من صادر شد. از اعتماد آن‌ها متشکرم و امیدوارم بتوانم کمک کنم.

مدرک مربیگری داری؟

اگر کرونا نبود تا الان مدرک B آسیا را هم گرفته بودم ولی پشت سر هم به خاطر این بیماری کلاس‌ها لغو می‌شد. حدود ١٠ روزی است کلاس‌های سی آغاز شده و من هم شرکت کردم. اگر اتفاقی رخ ندهد تا چند روز دیگر مدرکم را می‌گیرم.

به طور کلی وضعیت تیم‌های پایه ما را چطور می‌بینی؟

ببینید ایران پر از استعداد است و خیلی‌ها علاقه دارند فوتبالیست شوند ولی مشکل بزرگ در تیم‌های پایه نداشتن امکانات لازم است. بعضی از تیم‌ها واقعا از کوچکترین امکانات هم محرومند. برای پرورش استعدادهای خوب باید امکانات خوبی هم فراهم شود که متاسفانه اکثرا اینطور نیست.

با توجه به اینکه حضور مربیان خارجی در ایران ممنوع است برای تو مشکلی ایجاد نمی‌شود؟

من سال‌هاست که در ایران زندگی می‌کنم و مجوز کار در کشور شما را دارم. اقامت دارم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

اوضاع که خوب است و تیم روی نوار پیروزی قرار دارد. خوشبختانه هم بازیکنان و هم کادر فنی انگیزه بالایی برای قهرمانی دارند که این موضوع بسیار مهم است. با توجه به تجربه پرسپولیس طی چند سال اخیر شانس این تیم برای قهرمانی بیشتر از سپاهان است. ۴ قهرمانی پشت سر هم یک رکورد بی نظیر و خاص است و به سختی یک تیم می‌تواند آن را تکرار کند. ولی اگر در این فصل هم پرسپولیس قهرمان شود این رکورد جاودانه خواهد شد و به نظرم هیچ تیمی‌نمی‌تواند به آن برسد.

بعضی‌ها معتقدند این قهرمانی‌ها با کمک وزیر ورزش بدست آمده است این موضوع را قبول داری؟

به نظرم کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند اصلا فوتبال نمی‌بینند و یا اگر می‌بینند درک درستی از آن ندارند. شما بازی‌های پرسپولیس را اگر نگاه کنید متوجه می‌شوید که نتایج این تیم اصلا شانسی نیست و این قهرمانی‌ها اصلا اتفاقی بدست نیامده است. وزیر ورزش نمی‌تواند همچین تیمی‌را آماده کند که طی ۴ سال دوبار به فینال آسیا برسد. بعضی از تیم‌ها به قهرمانی‌های پرسپولیس حسادت می‌کنند چون توانایی رقابت با پرسپولیس را درون زمین ندارند. دوران این صحبت‌ها تمام شده و به نظرم هرکسی باید روی تیمش تمرکز کند و به تیم قهرمان احترام بگذارد.

پرسپولیس در جام حذفی باید به مصاف استقلال برود. این دیدار را چطور می‌بینی؟

دربی همیشه شرایط خاص خودش را دارد و خیلی به رتبه تیم‌ها ارتباط پیدا نمی‌کند. استقلال تیم قابل احترامی‌است ولی به نظرم شانس برد پرسپولیس در جام حذفی بیشتر است. در جام حذفی فرصتی برای اشتباه وجود ندارد چون با کوچکترین لغزشی یک تیم حذف خواهد شد. هر تیمی‌که کمتر اشتباه کند برنده بازی خواهد شد و من امیدوارم تیم محبوبم با برتری مقابل استقلال راهی مرحله بعد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج