۱۱۳۲۶۹۷
۵۰۴۰
۵۰۴۰
پ

شش اشتباه مهلکی که «سرآشپز» را تهدید می‌کند

در این مطلب ۶ اشتباه بزرگ آشپزی را از زبان هلن زوگاناتوس، آشپز و نویسنده کتابی به اسم «غذا‌های ساده بدون گلوتن» به شما معرفی خواهیم کرد.

روزنامه همشهری : همه ما حتی یک‌بار هم که شده تجربه آشپزی و درست‌کردن غذا را داشتیم. آشپزی در کنار لذت و خوشمزگی‌هایش، خطراتی هم دارد که گاهی نامحسوس سلامت ما و دیگران را به خطر می‌اندازد. در این مطلب ۶ اشتباه بزرگ آشپزی را از زبان هلن زوگاناتوس، آشپز و نویسنده کتابی به اسم «غذا‌های ساده بدون گلوتن» به شما معرفی خواهیم کرد.

شش اشتباه مهلکی که «سرآشپز» را تهدید می‌کند

۱- ادویه‌نزدن به غذا

نمک، بهترین طعم‌دهنده غذاست با این حال بسیاری از مردم آن را در مراحل پایانی به غذای خود اضافه می‌کنند و در نتیجه نمک به عمق غذاهایشان نفوذ نمی‌کند. در برخی غذا‌ها مانند پاستا، سبزیجات سبزرنگ و گوشت باید از همان ابتدا نمک و ادویه را اضافه کرد. با این کار طعم غذا بهبود قابل توجهی پیدا می‌کند، گوشت به خوبی نرم می‌شود و شیرینی سبزیجات نیز بهتر خودش را نمایش می‌دهد.

۲- اضافه‌نکردن چاشنی ترش

دومین اشتباه رایج میان آشپز‌ها اضافه‌نکردن مواد غذایی اسیدی به غذاست. مقدار کمی آبلیمو ترش یا سرکه زندگی را به ظرف غذای شما می‌آورد و باعث می‌شود که دیگر طعم‌دهنده‌های غذا نیز خود را نشان دهند. ترکیبات اسیدی ازجمله آبلیمو باعث شکسته‌شدن کلاژن در گوشت‌های دیرپز می‌شود و زمان طبخ آن را پایین می‌آورد. آبلیمو ترش، سرکه، ماست و گوجه ازجمله مواد غذایی اسیدی هستند.

شش اشتباه مهلکی که «سرآشپز» را تهدید می‌کند

۳- پر‌کردن بیش از اندازه تابه

باید از قراردادن یکباره حجم زیاد مواد غذایی در تابه و شلوغ کردن بیش از اندازه آن خودداری کرد. با این کار غذای شما بخارپز می‌شود و به جای آنکه شکلی ترد و کاراملی پیدا کند، مرطوب و رنگ پریده به‌نظر می‌رسد. در عوض توصیه می‌شود که حرارت را به‌صورت یکنواخت به تمام بخش‌های تابه برسانید تا مطمئن شوید که گوشت و سبزیجات به شکل یک‌دست پخته می‌شوند.

۴- استراحت‌ندادن به گوشت

استراحت دادن به گوشت بعد از طبخ آن بافت ماهیچه‌ای آن را شل می‌کند و باعث می‌شود که آب گوشت مجددا به داخل آن برگردد تا در نهایت غذای شما آبدارتر شود و طعم بیشتری داشته باشد. به‌گفته هلن، قانون کلی این است که نصف مدت پخت را به گوشت زمان استراحت بدهید.

شش اشتباه مهلکی که «سرآشپز» را تهدید می‌کند

۵- سوزاندن سیر

سیر تنها به ۳۰ ثانیه برای طبخ نیاز دارد. درحالی‌که پیاز، کرفس و هویج مواد غذایی سختی به شمار می‌روند و به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارند، سیر اینطور نیست و در کمترین زمان پخته می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج