جاباما
۱۱۳۲۷۹۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

واکنش تد کروز به مواضع برجامیِ ایران

یک سناتور جمهوری خواه آمریکا در واکنش به تاکید ایران بر لزوم تضمین عدم خروج دوباره واشنگتن از برجام گفت: هر توافقی که معاهده نباشد، دولت بعدی آن را پاره خواهد کرد.

ایسنا: یک سناتور جمهوری خواه آمریکا در واکنش به تاکید ایران بر لزوم تضمین عدم خروج دوباره واشنگتن از برجام گفت: هر توافقی که معاهده نباشد، دولت بعدی آن را پاره خواهد کرد.

تد کروز سناتور جمهوری خواه آمریکایی که همواره مواضعی به شدت ضد ایرانی دارد با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به تاکید ایران مبنی بر اینکه واشنگتن باید تضمین دهد که این کشور مجددا از توافق هسته ای خارج نخواهد شد و آنچه دونالد ترامپ انجام داد در دولت های بعدی تکرار نخواهد شد، واکنش نشان داد.

تد کروز در توئیت خود نوشت: تنها راهکار برای این کار این است که دولت بایدن توافق هسته‌ای با ایران را به‌عنوان معاهده (در کنگره) ارائه کند اما این کار را نخواهد کرد، چراکه می‌دانند مخالفت حداکثری از سوی هر دو حزب وجود دارد.

وی در ادامه نوشت: هر توافقی که معاهده نباشد دوام نخواهد آورد و دولت بعدی در روز اول آن را پاره می‌کند.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل شامگاه چهارشنبه در نشست شورای امنیت برای بررسی جدیدترین گزارش دبیرکل درخصوص اجرای برجام با اشاره به اظهارات مکرر رئیس جمهور آمریکا برای پیوستن مجدد به این توافق تاکید کرد که هیچ چیز از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید تغییر نکرده و دولت وی تاکنون به هیچ یک از وعده های خود در این زمینه عمل نکرده است.

وی در ادامه به مذاکرات برجامی ایران و ١+٤ در وین و همچنین پایبندی همیشگی تهران به تعهداتش در توافق اشاره کرد و گفت: اکنون نوبت آمریکا و البته اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی است که تصمیمات سختی برای بازگشت به پایبندی کامل به برجام اتخاذ کنند. جمهوری اسلامی ایران همان زمان که تصمیم گرفت (پس از خروج یکجانبه آمریکا) در برجام باقی بماند، تصمیم سخت خود را اتخاذ کرده است.

روانچی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: برجام توافقی است که برای تأمین منافع همه طرف‌ها منعقد شده است. در حالی که ما در مذاکرات فعلی صادق و جدی هستیم، هدف نهایی ما تنها اطمینان از اجرای برجام توسط همه است، نه کمتر، نه بیشتر.

این دیپلمات کشورمان افزود: با توجه به نقض جدی برجام توسط طرف‌های دیگر طی چند سال، ارائه تضمین کافی که تمام تحریم‌ها به صورت قابل راستی‌آزمایی برداشته می‌شوند و آمریکا بار دیگر از برجام خارج نخواهد شد یا از سازوکار موجود در آن برای ایجاد بحران دیگری برای محروم‌کردن ایران از منافع برجام سوء استفاده نخواهد کرد، کاملاً ضروری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج