۱۱۳۲۸۵۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بازگشت یکی از شاهکارهای هنر انگلیس به وطن

تابلوی «پسر آبی‌پوش» اثر «توماس گینزبرو» از معروف‌ترین نقاشان پرتره در تاریخ انگلیس، پس از ۱۰۰ سال، بار دیگر در این کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

ایرنا: تابلوی «پسر آبی‌پوش» اثر «توماس گینزبرو» از معروف‌ترین نقاشان پرتره در تاریخ انگلیس، پس از ۱۰۰ سال، بار دیگر در این کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

به نقل از بی‌بی‌سی انگلیسی، تابلوی پسر آبی‌پوش (The Blue Boy) یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های انگلیسی است که به گفته کارشناسان ردی پاک نشدنی بر تاریخ هنر و فرهنگ جامعه انگلیسی برجای گذاشت. این تابلو که در سال ۱۷۷۰ میلادی روی بوم آمد، در سال ۱۹۲۲ به یک تاجر آمریکایی به نام هنری ادواردز هانتینگتون که از پیشگامان صنعت راه آهن در آمریکا بود، فروخته شد و برای همیشه خاک انگلیس را ترک کرد.

بازگشت یکی از شاهکارهای هنر انگلیس به وطن

نمایشگاهی که در سال ۱۹۲۲ برای بدرقه این شاهکار هنری در انگلیس برگزار شد، طی سه هفته، ۹۰ هزار بازدیدکننده داشت. شاهکار گینزبرو از آن زمان تاکنون در کتابخانه، موزه هنری و باغ گیاهشناسی هانتینگتون واقع در کالیفرنیا به نمایش گذاشته شده است. حالا با گذشت ۱۰۰ سال از آن روز، انگلیس به زودی یک بار دیگر میزبان این تابلو خواهد بود.

تابلوی پسر آبی پوش یک پسر جوان در کت و شلوار ساتن آبی را به تصویر می‌کشد که گمان می‌رود جاناتان بوتال (Jonathan Buttall) پسر یکی از تاجران ثروتمند آن زمان باشد. محبوبیت و اهمیت فرهنگی این تابلو باعث شده در کارهای هنرمندان معاصر و فیلم‌های هالیوودی از جمله جانگوی زنجیرگسسته به کارگردانی کوئنتین تارانتینو هم به آن اشاره شود. می‌گویند یکی از لباس‌های شخصیت جانگو که جیمی فاکس بازیگرش بود، با الهام از سوژه گینزبرو در این تابلو طراحی شده است. تابلوی مذکور در گذر زمان در فیلم‌های پرطرفداری چون بتمن، جوکر و سلاح عریان هم ظاهر شد.

تابلوی پسر آبی پوش از طرف مجموعه هاتینگنون به نگارخانه ملی لندن امانت داده شد و از ۲۵ ژانویه تا ۱۵ مه سال ۲۰۲۲ (۵ بهمن ۱۴۰۰- ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

گابریل فینالدی (Gabriele Finaldi) مدیر نگارخانه لندن نمایش این تابلو در انگلیس را فرصتی استثنایی برای بازدیدکنندگان برشمرد و گفت: پسر آبی پوش به عنوان یک نقاشی غنی با زیرساخت‌های تاریخی و وقار و ریزه‌کاری‌های فوق‌العاده، بدون شک یکی از شاهکارهای هنر انگلیس است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج