۱۱۳۳۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

توفان۱۱طبقه داربست رابرسردانشگاه آوار کرد!

کافی بود توفان ساعتی زودتر شهر را در بر بگیرد تا تنها همین حادثه تبدیل به فاجعه‌ای ملی شود؛ خدا رو شکر که این گونه نشد، ولی آیا چنین هشدارهایی زنگ خطر جدی نگرفتن اصول ایمنی را به صدا در خواهد آورد؟

تابناک: در میان حوادثی که توفان شدید روز گذشته در تهران سبب شد، آوار شدن یازده طبقه داربست بر سر یک دانشگاه علمی کاربردری با چند صد دانشجو شاید متفاوت ترین آنها باشد که خوش‌بختانه به خسارت مالی محدود ماند و از این رو دیده نشده باقی ماند.

یکی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی «بنیاد» واقع در نیاوران تهران در این باره می‌گوید: هر روزه بیش از ۲۰۰ دانشجو در این دانشگاه حضور دارند و روز گذشته نیز چنین بود اما چون سمیناری در سمت دیگر محوطه دانشگاه با حضور مهمانان در جریان بود، محوطه ورودی ساختمان خالی از جمعیت بود. همین عامل موجب شد که حادثه روی داده، ختم به خیر شود و جدای وحشتی که بر همه حاکم شد، کسی آسیب ندیده و خسارت جانی رخ ندهد.

او می‌افزاید: با شروع توفان و تاریک شدن هوا، ناگهان صدای مهیبی توجه همه را به خود جلب کرد و متوجه شدیم که یازده طبقه داربست ساختمان مجاور که در حال احداث است، بر سر ساختمان دانشگاه آوار شده و راه ورودی را مسدود کرده است؛ اینقدر که برای خروج دانشجویان وحشت زده داخل ساختمان، ابتدا با سنگ فرز داربست ها را بریدند تا راه باز شود.

البته این نخستین بار نیست که دانشجویان این مجموعه آموزش عالی با چنین مشکلاتی از طرف سازندگان ملک مجاور مواجه می‌شوند، بلکه پیشتر هم افتادن برخی مصالح ساختمانی نگرانی‌هایی برای دانشجویان این مجموعه رقم زده بود اما جدی گرفته نشد تا اکنون با این حادثه معلوم شود که به قدر حساسیت در رعایت اصول اولیه ایمنی هم، داربست بستن در مجاورت محلی پر تردد جدی گرفته نشده است.

این در حالی است که تصاویر منتشر شده حکایت از آن دارد که داربست مشابهی ضلع دیگر ساختمان نیمه تمام را فراگرفته که معلوم نیست تا چه اندازه اصولی تر از داربست های سقوط کرده سرهم شده و علاوه بر آن، مصالح ساختمانی زیادی در لبه های بدون حفاظ طبقات فوقانی قابل مشاهده است که ممکن بود با توفان دیروز سقوط کرده و جان بسیاری را تهدید کنند.

توفان11طبقه داربست رابرسردانشگاه آوار کرد!
از همه این اما و اگرها که بگذریم، نگرانی دانشجویان از تکرار حوادث مشابه در آینده بی راه نیست. یکی از ایشان در این باره می‌گوید: امروز که دانشگاه تعطیل بود ولی گفته‌اند جمعه کلاس ها دایر خواهد بود. آیا با اتفاقی که رخ داد، نباید نگران خطرات احتمالی بعدی باشیم؟ چه تضمینی وجود دارد که جرثقیل برجی (تاور کرین) آن ساختمان که بارهایش را از روی دانشگاه عبور می‌دهد، ایمنی را رعایت کرده یا اصلا مشکل فنی نداشته باشد؟ مگر کم می‌بینیم و می‌شنویم که جرثقیل ساختمانی شکسته و آوار شده یا باری که حمل می‌کرده، سقوط کرده است؟

آنچه قابل حدس است، شاید از بابت وقوع این رویداد، خسارتی از طرف مالک یا پیمانکار ملک مجاور به دانشگاه تعلق گیرد اما دانشجویان مجموعه می‌بایست با وحشتی که بر ایشان حاکم شده کنار آمده و ادامه تحصیل با ترس و لرز را به جان بخرند؛ مگر آنکه توفان روز گذشته سبب خیر شده و حوادثی از این دست، زنگ خطر را به صدا درآورده و تحولی در ایمنی در کشورمان رقم بخورد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج