۱۱۳۳۳۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آقای خیابانی! ما با سوئیس خیلی فرق داریم

مردم سوئیس در حالت عادی خوشحال‌اند. آن‌ها سومین کشور خوشحال جهان در سال کرونا هستند. آن‌ها بسیاری از آن‌ها واکسن زدند. تورم ندارند و ...

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: جواد خیابانی وقتی «اویارزابال» آخرین پنالتی اسپانیایی‌ها فرستاد کنج دروازه سوئیسی‌ها گفت: «مردم سوئیس به خاطر بازی تیم‌شان خوشحال باشند.»

آقا جواد خیابانی، خوشحالی به خاطر باخت مختص ما ایرانی‌هاست. فکر می‌کنم الان سوئیسی‌ها از بازی تیم‌شان راضی هستند و ناراحت اینکه چرا به مرحله بعد نرفتند.

آقای خیابانی! ما با سوئیس خیلی فرق داریم

ما ایرانی‌ها هستیم که بعد از باخت به اسپانیا به خیابان می‌ریزیم و خوشحالی می‌کنیم چون نیار به این خوشحالی داریم.

مردم سوئیس در حالت عادی خوشحال‌اند. آنها سومین کشور خوشحال جهان در سال کرونا هستند. بسیاری از آنها واکسن زدند. تورم ندارند. برای خرید مرغ در صف نمی‌ایستند. هر روز با افزایش قیمت روبرو نیستند. حقوق‌شان را سر ماه و به موقع می‌گیرند.

ما نیاز به یک اتفاق داریم که به بهانه آن خوشحال شویم. مثلا در خیلی از کشورها، لایی زدن بازیکن‌ تیم ملی به حریف، تبدیل به یک حماسه نمی‌شود اما آنقدر با شادی و حال خوب فاصله داریم که وقتی وحید امیری، به پیکه لایی زد به آسمان پریدیم که انگار قهرمان جهان شده‌ایم.

مردم ایران با یک اتفاق کوچک هم خوشحال می‌شوند و کیف دنیا را می‌برند. شاید باورش برای بسیاری از مردم جهان سخت باشد، یک اتفاق کوچک می‌تواند برای ما شادی بزرگ به ارمغان بیاورد. در سیل مشکلات به دنبال روزنه‌ای هستیم تا به بهانه آن خوشحالی کنیم.

دل‌خوشی‌ها ما اتفاق‌های عادی بسیاری از مردم جهان است. خوشحالی مثل پیروزی تیم ملی هم زودگذر است. دل‌خوشی با ثبات یعنی کار، درآمد خوب، داشتن خانه و ماشین.

کار نیست اگر هم باشد درآمدش پایین است. داشتن خانه و ماشین که بیشتر به رویا شبیه است. هر شب که صبح می شود هم این رویا بیش تر به سراب شبیه تر می شود.

کار و درآمد نباشد، تفریح هم نیست .دلخوشی نیست که امروز بسیاری از جوانان ایرانی، با هنر و بی هنر، نخبه و غیر نخبه در سودای رفتن هستند.

کلاس های زبان های خارجی مجازی و غیرمجازی پر شده است از کسانی که در سر هوای زندگی در خارج از ایران را دارند.آنها راضی هستند به زندگی هر کجا به غیر از ایران.
آنها می‌روند تا یک زندگی عادی را تجربه کنند. زندگی که از باخت تیم‌شان در یک مسابقه بین‌المللی راضی باشد نه خوشحال.

پایین آمدن سن اعتیاد و بالا رفتن سن ازدواج در کشور اتفاقی نیست. احتیاج به برگزاری همایش و جلسات آنچنانی هم ندارد. حال دل جوان را خوب کنید تا ببینید سیل مشکلات پشت سد حال خوب می ماند.

ما نباید چش انتظار خوشحالی‌های مقطعی باشیم. ما نباید منتظر یک بازی خوب باشیم تا به خیابان بیاییم و جشن بگیریم. ما لایق حال خوب همیشگی هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج