۱۱۳۳۴۹۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آمار عجیب از هافبکی که سخت تعویض می‌شود

احسان پهلوان فوتبالیست باتکنیک، سرعتی و خلاقی است که در آن مسابقه عجیب پرسپولیس – ذوب در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم درخشید.

ایران ورزشی: احسان پهلوان فوتبالیست باتکنیک، سرعتی و خلاقی است که در آن مسابقه عجیب پرسپولیس - ذوب در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم درخشید. مسابقه‌ای که پرسپولیس قهرمانی‌اش را با یحیی قطعی کرده بود و با اشتباه رادو در تهران به تیم بحران زده بوناچیچ باخت. آن روز پهلوان فوق‌العاده بود اما انگار قبل از آن هم در لیست خرید یحیی قرار داشت.

پهلوان جزو اولین خریدهای پرسپولیس برای فصل جدید بود و از آنجایی که قبل‌تر در تراکتور و ذوب‌آهن بازیکن یحیی به شمار می‌رفت و با این کادر آشنا بود خیلی زود در تفکرات گل‌محمدی جا گرفت و فیکس شد.

حالا که حدود یک سال و نیم از حضور احسان پهلوان در پرسپولیس گذشته با قاطعیت می‌توان او را پسر یحیی نامید چرا که به نظر می‌رسد گل‌محمدی علاقه وافری به مدل فوتبال هافبک کوتاه قامت خود دارد و با توجه به ویژگی‌های فوتبالی این بازیکن، خیلی سخت از او دل می‌کند.

گواه این مطلب اینکه پرسپولیس در این فصل غیر از امید عالیشاه و وحید امیری، علی شجاعی را هم به عنوان هافبک چپ در اختیار داشته یا حتی مهدی خانی هم می‌تواند در آن پست بازی کند اما همیشه پهلوان در این پست فیکس بازی کرده است. عجیب اینکه هم امیری هم عالیشاه جزو بهترین‌های پرسپولیس در این فصل بوده‌اند اما یحیی به خاطر علاقه عجیب و غریبش به فوتبال پهلوان بعضاً عالیشاه را به خط حمله فرستاده یا برای او پستی بین خط میانی و حمله تعریف کرده ضمن اینکه وحید امیری را هم در برخی مسابقات در خط حمله یا در پست مدافع چپ بازی داده ضمن اینکه شجاعی هم تقریباً در اکثر موارد به عنوان بازیکن ذخیره در پست دفاع چپ به میدان رفته است.

احسان پهلوان فوتبالیست مبادی آداب و خوش اخلاق و کاربلدی است که از کودکی به پرسپولیس علاقه‌مند بوده و حالا پیراهن شماره ۱۴ این تیم را به تن می‌کند اما وقتی در نیمه دوم بازی با گل گهر در ترکیب ماند و تعویض نشد، می‌شد روی درصد علاقه‌مندی یحیی و کادرش به این بازیکن شرط بست.

مربیان پرسپولیس معتقدند احسان پهلوان فوتبالیستی است که علاوه بر مسأله بازیسازی، می‌تواند در فضاهای تنگ برای حفظ توپ به تیم کمک کند ضمن اینکه هیچ‌کس فعالیت زیاد او در امور تدافعی را نمی‌بیند در حالی که پهلوان به مدافع پشت سرش فوق‌العاده کمک می‌کند.

با این حال آمار بازی کردن‌های پهلوان در ترکیب اصلی پرسپولیس و تعویض نشدن‌هایش یا بهتر بگوییم سخت تعویض شدن‌هایش جالب است.

پهلوان در بدو ورود به پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ فیکس شد و در هر شش بازی تیمش در ترکیب اصلی بود. او یک بار مقابل التعاون دقیقه ۹۱ و یک بار هم در مقابل شارجه که پاس گل داد دقیقه ۸۷ و در مصاف سرنوشت‌ساز با السد هم در دقیقه ۸۴ تعویض شد. پهلوان مقابل النصر هم در ترکیب اصلی بود و آنقدر تعویض نشد که دقیقه ۱۰۴ با کارت زرد دوم از بازی اخراج شد و فینال آسیا را از دست داد.

با شروع فصل بیستم لیگ حرفه‌ای پهلوان در دو هفته اول فیکس بود و تعویض نشد اما وقتی به فینال آسیا نزدیک شدیم کادر فنی مجبور بود ترکیب تیمش بدون بازیکنان محروم را تست کند و اینچنین پهلوان نیمکت نشین شد. او در دو بازی مقابل نفت مسجدسلیمان و پدیده به عنوان بازیکن ذخیره از دقایق ۴۸ و ۶۷ به بازی رفت و مقابل نساجی که فیکس بود در شروع نیمه دوم بیرون نشست.

بعد از فینال آسیا پهلوان در چهار بازی مهم و حساس متوالی فیکس بود و تعویض نشد ضمن اینکه در دربی به مهدی عبدی پاس گل داد.

در پنج بازی سوم هم که پهلوان فیکس بود سه بار تعویض شد که فقط جلوی آلومینیوم زود تعویض شد(دقیقه ۵۷)و دو تعویض دیگرش در دقایق پایانی رخ داد.

در شروع نیم فصل دوم از هفته پانزدهم تا بیست و یکم پهلوان فقط یک بار در هفته هجدهم و بازی مقابل نفت مسجدسلیمان روی نیمکت نشست که از دقیقه ۶۰ به بازی رفت و سه بار هم تعویض شده که یک بارش دقیقه ۹۵ بوده و دو بار دیگر در دقایق ۶۶ و ۶۸ از زمین بیرون رفته است.

اما نکته جالب اینجاست که هافبک خراسانی سرخ‌ها در چهار بازی اخیر لیگ و سوپرجام در ترکیب اصلی بوده و تعویض نشده است.

پهلوان در جام حذفی و در بازی اول مقابل مس نوین کرمان روی نیمکت کار را شروع کرد و دقیقه ۷۸ به زمین رفت اما مقابل شاهین بندرعامری که پاس گل داد فیکس بود و دقیقه ۸۸ از زمین بیرون رفت.

پهلوان در لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۱ هم جزو مردان اصلی یحیی بود. او غیر از بازی برگشت با گوا هند در ۵ بازی دیگر در ترکیب اصلی قرار گرفت و فقط در بازی اول با الریان در دقیقه ۷۷ تعویض شد ضمن اینکه در بازی برگشت با گوا هم از شروع نیمه دوم وارد میدان شد. او در بازی برگشت مقابل الریان هم تنها گلش برای پرسپولیس را به ثمر رساند که مستقیم به آغوش یحیی رفت تا نشان دهد این علاقه دوطرفه است.

در مجموع و در کل بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر (۲۵)، جام حذفی (۲)، لیگ قهرمانان آسیا (۱۳) و سوپرجام (۱) که ۴۱ مسابقه می‌شود پهلوان در ۴۰ تا حضور داشته و فقط فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را آن هم به خاطر محرومیت از دست داده است. از طرفی او در این ۴۰ بازی ۳۵ مسابقه در ترکیب اصلی بوده و فقط پنج بار کار را از روی نیمکت شروع کرده ضمن اینکه در ۳۵ مسابقه‌ای که او فیکس بوده ۱۱ بار تعویض شده که ۷ بارش در ده دقیقه پایانی یا وقت‌های تلف شده بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج