۱۱۳۳۷۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وضعیت بد پرسپولیس؛ یک ماه تا بسته‌شدن پنجره

احتمال دارد که رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس بار دیگر درخواستی برای دریافت پول به شرکت‌های واردکننده تجهیزات مخابراتی ارائه کند. البته فعلا اسم افراد دیگر هیات‌مدیره برای تامین منابع مالی اصلا به گوش نمی‌رسد.

فرهیختگان: پرسپولیس همان‌قدر که یکی از بخت‌های اصلی کسب جام قهرمانی در لیگ برتر ایران است به همان اندازه نگون‌بختی و دردسرهایی دارد که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. مدیران این باشگاه دیگر ابایی ندارند که بگویند حساب‌شان کاملا خالی است و پول طلبکاران و بازیکنان خود را ندارند که بدهند. البته در این میان دردسرهایی هم مثل ماجرای کنعانی‌زادگان برایشان به وجود می‌آید تا کلا طرفداران این باشگاه فرصتی برای شاد بودن از نتایج تیم محبوب‌شان در اختیار نداشته باشند.

پایان فرصت پرداخت طلب کالدرون و خواکین و عدم پرداخت طلب برخی بازیکنان قدیمی این باشگاه حالا سرآغاز مشکلات و دردسرهای تازه‌ای برای سرخ‌های پایتخت شده است. دردسرهایی که یک جورهایی سراغ تیم استقلال هم خواهد رفت. بد نیست نگاهی به گزارش تازه «فرهیختگان» از وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس بیندازید.

26روز تا دردسر تازه

از روز ۹ تیر ۱۴۰۰ فرآیند رسیدگی به مدارک تیم‌های حرفه‌ای فوتبال آسیا آغاز شده و این پروسه تا روز ۹ مرداد یعنی ۲۶ روز دیگر ادامه خواهد داشت. باشگاه‌های حرفه‌ای در این مدت باید کلیه مدارک موردنیاز جهت دریافت مجوز حرفه‌ای را ارائه کنند. اتفاقی که هر سال می‌افتد. اما این‌بار داستان کمی متفاوت با قبل است. باشگاه پرسپولیس رسما اعلام کرده که حسابش خالی است و امکان پرداخت طلب این نفرات را ندارد.

یکی از مدارک موردنیاز برای دریافت مجوز حرفه‌ای نداشتن بدهی به اعضای مرتبط با باشگاه است. هنوز مشخص نیست پرسپولیسی‌ها می‌توانند در این مدت طلب کالدرون و خواکین، سوشا مکانی و... را پرداخت کنند یا نه. شنیدیم برخی طلبکاران از طریق AFC قصد دارند باشگاه را وادار به پرداخت طلب‌شان کنند. باید دید آیا پرسپولیس این دردسر را به سلامت از سر رد می‌کند یا خیر.

فاصله یک‌ماهه با بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالات

همان‌طور که خود باشگاه پرسپولیس هم اعلام کرد، به علت خالی بودن حسابش قادر به پرداخت طلب ۵۸۰ هزار دلاری گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی این باشگاه نبود و زمان مقرر برای پرداخت این طلب نیز به پایان رسید. شنیدیم وکیل کالدرون به CAS اعلام کرده که این طلب را دریافت نکرده و حالا پرونده این شکایت به کمیته وضعیت فیفا ارجاع خواهد شد.

گفته می‌شود این کمیته یک فرصت ۲ هفته‌ای تا یک‌ماهه به باشگاه پرسپولیس خواهد داد تا این طلب را پرداخت کند. البته پرسپولیسی‌ها امیدوارند این فرصت یک‌ماهه باشد بلکه در این مدت امکان پرداخت این طلب برایش فراهم شود. اگر در این مدت نیز طلب کالدرون پرداخت نشود باشگاه پرسپولیس احتمالا با جریمه بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش روبه‌رو خواهد شد. پرسپولیسی‌ها نهایتا یک ماه فرصت دارند این پنجره را باز نگه دارند.

مطالبات مدیران و مربیان پایه برکنارشده، پرداخت می‌شود

با تغییراتی که در مدیریت و مربیان تیم‌های پایه پرسپولیس رخ داد، حالا نام ۵ نفر دیگر به لیست طلبکاران باشگاه پرسپولیس اضافه شده است. محمد پنجعلی، مدیر سابق آکادمی باشگاه پرسپولیس به‌همراه منصور هاشمی، حسن خان‌محمدی، علیرضا محمد و مجتبی شیری نفراتی هستند که هنوز وجهی از مبلغ قرارداد خود را دریافت نکرده‌اند. البته شنیدیم رقم طلب این افراد بین ۲۰تا ۳۰ میلیون تومان است! باشگاه پرسپولیس اعلام کرده به‌زودی این مطالبات پرداخت خواهد شد.

البته این‌طور که شنیده‌ایم خود این نفرات بابت این ارقام قصد شکایت کردن ندارند. گفتنی است چند روز قبل محسن خلیلی به‌عنوان مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس جانشین محمد پنجعلی شد و اسماعیل حلالی به‌عنوان سرمربی تیم امید، ادموند بزیک سرمربی تیم جوانان، رضا جباری سرمربی تیم نوجوانان و اشپیتیم آرفی به‌عنوان سرمربی تیم نونهالان انتخاب شدند.

پرسپولیس دوباره قرض می‌گیرد

پرسپولیس در این فصل میزان زیادی از بدهی‌های گذشته این باشگاه را پیش‌روی خود دیده و البته برای حل مشکلات مالی خود بیشترین میزان قرض را نیز دریافت کرده است. باشگاه می‌گوید نمی‌خواهد بدهی‌اش از پاداش آسیایی بیشتر شود تا برای بازپرداخت آن دچار مشکل نشود. اما ظاهرا مشکلات آنقدر زیاد است که به احتمال زیاد مجبور می‌شوند مبالغ بیشتری را به‌عنوان قرض دریافت کنند تا بلکه این مشکلات را فعلا پشت‌سر بگذارند. احتمال دارد که رئیس هیات‌مدیره باشگاه بار دیگر درخواستی برای دریافت پول به شرکت‌های واردکننده تجهیزات مخابراتی ارائه کند. البته فعلا اسم افراد دیگر هیات‌مدیره برای تامین منابع مالی اصلا به گوش نمی‌رسد.

چاره‌ای جز توافق با کارگزار نیست

این هفته قرار است اتفاقی تازه بیفتد و تکلیف قرارداد کارگزار با پرسپولیس مشخص شود. پرسپولیسی‌ها امیدوارند در مذاکرات پیش‌رو رقمی بالاتر دریافت کنند اما آن‌طور که مشخص است این باشگاه درنهایت چاره‌ای جز توافق کردن با کارگزار ندارد. قراردادی که امضا شده، اصلا در کنترل باشگاه پرسپولیس نیست و این باشگاه هیچ راهی جز توافق کردن با کارگزار ندارد مگر اینکه اتفاقی بیفتد و خود کارگزار بخواهد قرارداد را فسخ کند. در این قرارداد پرسپولیس تحت هیچ شرایطی اجازه فسخ یک‌طرفه قرارداد را ندارد و فقط کارگزار است که چنین حقی را از آن خود کرده است.

پرسپولیسی‌ها درصورت فسخ باید جریمه‌ای سنگین به کارگزار بدهند. مشخص نیست چرا چنین قراردادی امضا شده و چرا وزارت ورزش جلوی عقد قرارداد را نگرفته و زمان رسول‌پناه هم که برخی بندهای مالی این قرارداد تغییر پیدا کرده، نسبت به حذف بند فسخ قرارداد اقدام حقوقی صورت نگرفته است. پرسپولیسی‌ها یا باید کارگزار را به پرداخت رقم بیشتر مجاب کنند و یا با همان افزایش رقم قرارداد از ۱۱۰ به ۱۴۰ میلیاردتومان به همکاری خود با کارگزار در فصل آینده ادامه دهند و البته دو فصل بعد هم این قرارداد ادامه پیدا خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج