۱۱۳۴۳۹۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تعطیلی مجدد آرامگاه فردوسی و باغ نادری

مدیر روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از تعطیلی مجدد مجموعه‌های تاریخی آرامگاه فردوسی و باغ نادری به جهت قرارگیری مشهد در وضعیت قرمز کرونایی خبرداد.

ایسنا: مدیر روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از تعطیلی مجدد مجموعه‌های تاریخی آرامگاه فردوسی و باغ نادری به جهت قرارگیری مشهد در وضعیت قرمز کرونایی خبرداد.

امیر ضیاییان با اعلام این خبر اظهار کرد: متاسفانه بازگشایی مجدد این مجموعه‌ها که از ششم تیرماه با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده بود، با شیوع مجدد موج ابتلا به ویروس کرونا منتفی شد. امیدواریم با بهبود شرایط و کاهش میزان شیوع ویروس کرونا در آینده‌ای نزدیک، شاهد بازگشایی مجدد این مجموعه‌ها باشیم.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی نرم افزار ماسک شهرستان‌های مشهد و بنیالود(طرقبه و شاندیز) از امروز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت. آرامگاه فردوسی در باغی مصفا به وسعت ۶.۵ هکتار در ۲۰ کیلومتری شمال غربی مشهد در مسیری منشعب از جاده مشهد به قوچان، که در سالیان اخیر «بلوار شاهنامه» نامگذاری شده، قرار دارد.

این آرامگاه دارای بخش اداری، کتابخانه، سالن غذاخوری، موزه و نیز بقایایی از توس قدیم است و تندیسی از فردوسی به عنوان شاهکار هنری ابوالحسن‌ خان صدیقی از مجسمه‌سازان مشهور در آن نیز نصب شده است. در محوطه درون باغ، آرامگاه فردوسی و مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر قرار دارد و مهرماه سال گذشته نیز پیکر استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران، در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

در ۵۰ متری بیرون باغ آرامگاه فردوسی نیز آرامستان شعرای مشهد قرار دارد که در آن شاعران نامدار معاصر از جمله عماد خراسانی، احمد گلچین معانی، احمد کمال پور، محمد قهرمان و عشرت قهرمان به خاک سپرده شده‌اند.

آرامگاه و باغ موزه نادری نیز بنایی است که به یادبود نادرشاه افشار بنا شده و بعد از حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و آرامگاه فردوسی، بیشترین بازدیدکنندگان گردشگران در مشهد را به خود اختصاص داده است. این بنای زیبا و دیدنی در باغی به مساحت حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدای مشهد ساخته شده و با وجود مجسمه‌های زیبا و موزه غنی و دیدنی در میانه باغ، جاذبه‌ای با رنگ و بوی تاریخ برای شهر مشهد محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، نادرشاه افشار از پادشاهان قدرتمند ایران زمین بود که برای بازپس گرفتن و گسترش مرزهای سرزمین ایران عمر و جوانی خود را صرف جنگهای مختلف با متجاوزان کرد که مقبره وی در این بوستان سرسبز و بزرگ قرار دارد که در این محل تندیس وی بر فراز اسب در کنار سربازانش خودنمایی می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج