۱۱۳۴۴۷۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اوضاع مالی پرسپولیس در آستانه وضعیت قرمز

مدیران پرسپولیس در ماه‌های اخیر مبالغ زیادی قرض کردند تا اوضاع را سروسامان دهند و برخی پرونده‌های خطرناک را ببندند. پشتوانه‌شان هم همان پاداشی است که بابت دو فینال آسیا از ای‌اف‌سی طلبکارند و همچنان معلوم نیست که چه زمانی می‌توانند پول‌شان را زنده کنند.

فرهیختگان: مشکل مالی کماکان بزرگ‌ترین مشکلی است که سرخابی‌ها را تهدید می‌کند. پرسپولیس و استقلال در اواخر دولت دوازدهم و پیش از آغاز به‌کار دولت سیزدهم منابع مالی مشخصی برای تامین نیازهای مالی خود ندارند و شرکت‌ها و موسسات نیز حاضر به سرمایه‌گذاری در این دو باشگاه نمی‌شوند. درواقع همه منتظر هستند تا تکلیف دولت روشن شده و سپس درباره آینده اقتصادی خود تصمیم بگیرند.

ازسوی دیگر مذاکرات وین نیز رکود اقتصادی را به کشور تحمیل کرده و همین موضوع باعث شده مدیران پرسپولیس و استقلال فعلا در سکوت و آرامش، منتظر گذشت زمان باشند. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد مدیران این تیم به یحیی گل‌محمدی اعلام کرده‌اند تا زمانی که به منبع مالی مشخصی دست پیدا نکنند آنها نمی‌توانند هزینه‌های هنگفت باشگاهداری را تامین کنند و با وضعیت فعلی، بی‌پولی کماکان ادامه‌دار خواهد بود. پرسپولیس البته با مشکل دیگری نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند که تمام حساب‌وکتاب‌های مدیران این تیم را زیرسوال برده است.

درحالی که پیش‌تر سمیعی در گفت‌وگو با نزدیکانش مدعی بود کارگزار باشگاه حدود ۹۵میلیارد تومان از قرارداد ۱۱۰میلیاردی را پرداخت کرده اما به‌نظر می‌رسد آنها اشتباه محاسبه‌ای داشته‌اند و تا پایان فصل قرار نیست پولی به باشگاه برسد و این یعنی اندک امیدی که مدیران به دریافت مبلغی برای حل بخشی از مشکلات داشتند هم به‌جایی نرسیده است آن‌هم در شرایطی که این روزها بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم صدایشان درآمده و اعلام کرده‌اند مدیران فعلی هم مانند مدیران قبلی فقط وعده داده‌اند.

کسورات را هم گرفتند

مدتی قبل زمزمه‌هایی درباره اختلاف مالی کارگزار پرسپولیس و باشگاه منتشر شد. زمزمه‌هایی مبنی‌بر اینکه پرسپولیس به‌دنبال ۱۵میلیارد باقی‌مانده از طلبش است و کارگزار اعتقاد دارد تنها ۹میلیارد از این مبلغ باقی‌مانده است. حتی شنیده‌ایم ابراهیم شکوری نیز در گفت‌وگو با اطرافیانش مدعی شده مبلغ مدنظر ۱۵میلیارد نه و بسیار کمتر از این مبلغ است.

نکته مهم آنکه گزارش‌هایی به دست «فرهیختگان» رسیده که نشان می‌دهد کارگزار باشگاه پرسپولیس هیچ‌گونه بدهی‌ای به باشگاه ندارد و تمام مبلغ را با کسورات قانونی پرداخت کرده است. این درحالی است که کارگزار مدعی بود براساس ماده۳۸ قانون تامین‌اجتماعی، پرداختی ۱۱۰میلیاردی با کسورات همراه خواهد بود اما تلاش‌های مدیران باشگاه برای متقاعدکردن بیمه تامین‌اجتماعی مبنی‌بر معافیت باشگاه پرسپولیس از کسورات، تمامی مبلغ کسرشده نیز پرداخت شده است و هیچ‌گونه بدهی‌ای به پرسپولیس وجود ندارد.

بدهی کالدرون از راه رسید

بدهی نداشتن کارگزار به باشگاه پرسپولیس درست در روزهایی رخ داد که مسئولان این باشگاه آماده پرداخت درصد دیگری از مبالغ قراردادهای بازیکنان و کادرفنی برای راضی نگه داشتن آنها بودند، درحالی که در این فصل سیل طلبکاران خارجی این باشگاه نیز به سمیعی فشار بسیاری آوردند تا او بدهی سرخپوشان را پرداخت کند و باشگاه مشمول جریمه نشود. ازسوی دیگر کالدرون از طریق وکیل خود به باشگاه پرسپولیس تا ۹تیر (برای طلب خودش) و ۱۱تیر (برای طلب دستیارانش) فرصت داده بود که با پایان این فرصت او به‌زودی به کمیته انضباطی فیفا شکایت می‌کند و درصورت پرداخت نشدن دستمزدش (نهایتا تا یک‌ماه دیگر) باید منتظر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه در مهم‌ترین روزهای فصل و پیش از آغاز لیگ قهرمانان آسیا باشیم جایی که یحیی گل‌محمدی به باشگاه تاکید کرده باید چند بازیکن را به خدمت بگیرند تا او بتواند ضمن تکرار عنوان قهرمانی در لیگ، به‌دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز باشد.

هرچند شایعات دراین‌باره زیاد است اما شنیده می‌شود از آنجایی که باشگاه پرسپولیس به‌زودی باید طلب ۱۸میلیاردی کالدرون را پرداخت کند، سمیعی نامه‌ای به وزارت ورزش زده و از آنها خواسته شرایط دریافت دلار ۴هزار و ۲۰۰تومانی را از بانک مرکزی فراهم کنند. بد نیست بدانید کارگزار علاوه‌بر آنکه پولی به باشگاه نخواهد داد بلکه سهم خود را از بلیت‌فروشی‌ها نیز دریافت خواهد کرد و سرخپوشان موظف هستند تا پایان فصل جاری، کارگزار را در تمام روش‌های درآمدزایی خود شریک کنند.

تحویل به مدیر بعدی با بدهی نقد و درآمد نسیه

مدیران پرسپولیس در ماه‌های اخیر مبالغ زیادی قرض کردند تا اوضاع را سروسامان دهند و برخی پرونده‌های خطرناک را ببندند. پشتوانه‌شان هم همان پاداشی است که بابت دو فینال آسیا از ای‌اف‌سی طلبکارند و همچنان معلوم نیست که چه زمانی می‌توانند پول‌شان را زنده کنند. بدهی باشگاه بابت قرض‌های اخیر حدود ۷۰میلیارد تومان برآورد شده و این درحالی است که برای بستن پرونده کالدرون هم مبلغ زیادی لازم است و باشگاه فعلا پولی در بساط ندارد.

از آنجاکه در روزهای پایانی دولت هستیم و وزیر جدیدی برای وزارتخانه ورزش‌وجوانان انتخاب خواهد شد قابل پیش‌بینی است که مدیران فعلی هم تغییر کنند. به این ترتیب مدیر بعدی وارث بدهی‌های کلانی خواهد بود که احتمالا فرصت زیادی هم برای پرداخت نخواهد داشت و البته درآمد قابل‌توجهی که مشخص نیست چه زمانی از حساب ای‌اف‌سی وصول می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج