۱۱۳۴۵۰۹
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

آمریکا: با ازبکستان و تاجیکستان گفتگو کردیم

جان کربی سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که آمریکا به مذاکره با کشور‌های همسایه افغانستان در مورد عملیات‌های حمایتی و هوایی برای نیرو‌های افغان ادامه خواهد داد.

خبرگزاری ایرنا: جان کربی سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که آمریکا به مذاکره با کشورهای همسایه افغانستان در مورد عملیات‌های حمایتی و هوایی برای نیروهای افغان ادامه خواهد داد.

سخنگوی پنتاگون گفت: ما هفته گذشته با وزرای خارجه ازبکستان و تاجیکستان گفت و گو داشتیم. آن‌ها با مقامات در وزارت امور خارجه آمریکا دیدار کردند.

وی افزود: ما به مذاکره با کشورهای همسایه افغانستان در مورد حمایت‌های احتمالی آن‌ها از عملیات‌های هوایی آمریکا در حمایت از نیروهای افغانستان ادامه خواهیم داد.

دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در ابتدا اعلام کرده بود که خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان را تا ۱۱ سپتامبر کامل خواهد کرد. در اواخر ماه ژوئن، رسانه‌ها گزارش دادند که آمریکا می‌تواند ظرف چند روز روند خروج نیروهای خود از افغانستان را به پایان برساند، اما حداکثر ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی برای محافظت از سفارت آمریکا و فرودگاه شهر کابل در این کشور باقی خواهند ماند. هنگام آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در اول ماه مه، این کشور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو در افغانستان داشت.

گروه طالبان در فوریه گذشته در ازای خروج نیروهای خارجی، به عنوان بخشی از توافق خود با آمریکا متعهد به کاهش خشونت‌ها شده بود. با این حال، با شروع خروج نیروهای آمریکا و ناتو، طالبان پیشروی‌های خود را در افغانستان شدت بخشید و قسمت‌های زیادی از این کشور در مناطق روستایی واقع در شمال افغانستان را به کنترل خود درآورد.

این تحرکات امنیتی جدید از ماه گذشته، از هنگامی شدت گرفت که مذاکرات آمریکایی‌ها با طالبان به یکباره رها شد و دولت آمریکا بطور شتابزده کار خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز کرد. تحولات اخیر به حدی شتابنده و غافلگیر کننده بود که بیش از همه دولت مرکزی افغانستان را که برغم همه مشکلات و برخی اهمال‌ها، دولت قانونی این کشور است، غافلگیر کرد، بطوری که اشرف غنی و عبدالله عبدالله مجبور شدند به آمریکا سفر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجبور نشدن.از ترسشون از طالبان پناه به آمریکاییها بردن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج