جاباما
۱۱۳۴۹۴۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کاهش ۴۵ دقیقه‌ای سفر به استان‌های شمالی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا یک ماه آینده با بهره‌برداری از تونل ۶ و نیم کیلومتری البرز در قطعه دو آزادراه تهران - شمال، طول سفر به استان‌های شمالی ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری صداوسیما: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا یک ماه آینده با بهره‌برداری از تونل ۶ و نیم کیلومتری البرز در قطعه دو آزادراه تهران - شمال، طول سفر به استان‌های شمالی ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.

آقای خیرالله خادمی افزود: عملیات عمرانی ساخت این تونل به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر به عنوان بزرگترین تونل کشور و منطقه غرب آسیا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ساخت دو هزار و ۵۰۰ متر جاده دسترسی در طرفین تونل، ۹ کیلومتر از قطعه دو آزادراه در یک ماه آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: با پایان قطعه یک آزادراه تهران-شمال تمرکز ما روی ساخت قطعه دو بیشتر شد و تمام ماشین آلات و توان مهندسی قطعه یک به قطعه دو منتقل شد و در دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی کل طرح قطعه دو آزادراه تهران-شمال به ۴۷ درصد رسیده است.

وی گفت: برای اینکه بخشی از طرح زودتر به بهره‌برداری برسد تصمیم گرفتیم یک باند قطعه دو را زودتر بسازیم و به همین دلیل تمرکز کار را روی باند رفت آزادراه گذاشتیم که هم اکنون این باند ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم کل باند رفت تا پایان سال یا در نهایت در ابتدای سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

خادمی همچنین افزود: در این باند هم بخشی از مسیر شامل تونل البرز پیشرفت فیزیکی بالایی دارد که در صورت بهره‌برداری، ۴۵ دقیقه نسبت به جاده فعلی در زمان سفر صرفه‌جویی می‌شود و بسیاری از ترافیک‌های مسیر را بخصوص در زمان پیک سفر‌ها و بویژه در محدوده تونل کندوان برطرف خواهد کرد و در محدوده تونل کندوان عملا مسیر رفت از تونل البرز و برگشت از استان‌های شمالی از طریق تونل کندوان صورت خواهد پذیرفت که منجر به رفع ترافیک در این مسیر خواهد شد.

گفتنی است قطعه دو آزادراه تهران - شمال از محدوده دوآب در استان البرز آغاز شده و پس از عبور از مسیر کوهستانی ۲۲ کیلومتری که بخش عمده آن را تونل و پل تشکیل می‌دهد به محدوده پل زنگوله در استان مازندران می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج