۱۱۳۵۱۹۳
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

دیدن اتفاقی قاتلی که ۷ سال فراری بود

۷سال پیش قاتل محکوم به قصاص در راه انتقال به دادگاه در یکی از شهرهای غربی کشور موفق به فرار شد و پس از آن به تهران گریخت و زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفت، اما یک اتفاق رازش را فاش کرد و باعث دستگیری او شد.

همشهری: ۷سال پیش قاتل محکوم به قصاص در راه انتقال به دادگاه در یکی از شهرهای غربی کشور موفق به فرار شد و پس از آن به تهران گریخت و زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفت، اما یک اتفاق رازش را فاش کرد و باعث دستگیری او شد.

چند روز قبل مرد جوانی به یکی از کلانتری‌های تهران رفت و گفت که یک قاتل فراری را شناسایی کرده است.

او توضیح داد: من اهل غرب کشور هستم و چند روز قبل برای انجام کاری به تهران آمدم. در حال گذر از یکی از خیابان‌های جنوب تهران بودم که ناگهان یکی از همشهریانم به نام ناصر را دیدم. ناصر سال‌ها بود که به اتهام قتل عمد فراری و تحت تعقیب پلیس شهرمان بود. او ۷سال پیش زمانی که از زندان به دادگاه انتقال یافته بود تا کارهای قانونی پرونده‌اش انجام شود با همکاری نوچه هایش از دست مأموران فرار کرد و دیگر کسی وی را ندید.

دیدن اتفاقی قاتلی که ۷ سال فراری بود

ناصر فردی بود که همه از او حساب می‌بردند و برای همه قدرت نمایی می‌کرد و در این سال‌ها هیچ‌کس از مخفیگاهش اطلاعی نداشت و نمی‌دانست که کجا پنهان شده است. برخی در شهر می‌گفتند که احتمالا او از ایران خارج شده و برخی هم می‌گفتند که با تغییر چهره و هویت جعلی در یکی از شهرها زندگی می‌کند. تا اینکه او را به‌صورت اتفاقی دیدم و با توجه به اختلافات شدیدی که بین خانواده من و ناصر در شهرمان پیش آمده بود، تعقیبش کردم و حتی آدرس خانه‌اش را به‌دست آوردم.

بازداشت قاتل فراری

مأموران پلیس پایتخت با شنیدن اظهارات این فرد، به استعلام از دادگاه شهر آنها پرداختند و معلوم شد که مرد جوان حقیقت را گفته است. بررسی‌ها نشان می‌داد که ناصر سال‌ها پیش به اتهام قتل عمد دستگیر و به قصاص محکوم شده بود، اما سال93 موفق شده بود در راه انتقال به دادگاه فرار کند. با این اطلاعات، مأموران پلیس پایتخت به همراه مأموران پلیس شهر غربی که راهی تهران شده بودند، به آدرسی رفتند که مرد جوان از مخفیگاه ناصر داده بود و موفق شدند او را در جنوب تهران دستگیر کنند.

۲جنایت در پرونده قاتل فراری

با دستگیری این مرد مشخص شد که در پرونده او 2قتل ثبت شده است. ناصر قتل اول را سال91 مرتکب شده بود. در آن سال او با فردی در محله‌شان بر سر کری‌خوانی اختلاف پیدا کرده و روز حادثه درحالی‌که سوار بر خودروی نیسان بود، آن فرد را عمدا زیر گرفته و باعث قتل وی شده بود. اگرچه او در ابتدا به قتل اعتراف کرده بود، اما بعد منکر شد و ادعا کرد که تصادف، عمدی نبوده و یک حادثه اتفاقی بوده است. پس از آن پدر ناصر مبلغ دیه را به خانواده قربانی پرداخت کرد و متهم پس از فرار از اتهام قتل عمد و قصاص از زندان آزاد شد.

2سال از آن ماجرا گذشت تا اینکه سال93 یک درگیری طایفه‌ای بین خانواده ناصر و طایفه دیگری اتفاق افتاد. اختلاف این دو طایفه به زخمی شدن چند نفر و قتل مردی جوان منجر شد. عامل جنایت کسی جز ناصر نبود که در درگیری با 18ضربه چاقو، جان مقتول را گرفته بود. او خیلی زود دستگیر و پس از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد، اما در زندان نقشه فرار کشید و از همدستانش کمک خواست. یک روز که او درحال انتقال به دادگاه بود، همدستانش به کمک وی رفتند و با حمله به‌خودروی حمل مجرم، او را که دستبند به‌دست داشت فراری دادند.

7سال پس از این ماجرا، ناصر که در پایتخت دستگیر شده بود در بازجویی‌ها به ارتکاب جنایت و فرار اعتراف کرد و گفت: در جریان درگیری طایفه‌ای، به‌شدت عصبانی شدم و نتوانستم خشمم را کنترل کنم و دست به جنایت زدم.

پس از آن چون حکم قصاصم صادر شده بود و اولیای دم اصرار بر اجرای آن داشتند و رایزنی‌ها و مذاکرات خانواده‌ام برای گرفتن رضایت بی‌فایده بود، نقشه فرار کشیدم و به تهران گریختم، اما پس از 7سال زندگی مخفیانه دستگیر شدم. متهم پس از دستگیری در اختیار پلیس شهر غربی قرار گرفت و به زندان این شهر منتقل شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وطنپرست

      چرا قاتلینی که جرمشون ثابت شده را مدت طولانی در زندان نگه میدارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج