۱۱۳۵۴۷۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هشدار مهم فرستاده پوتین به کُردهای سوریه

فرستاده رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه روز شنبه عقب‌نشینی غیرمنتظره آمریکا از مناطق شمال و شرق سوریه نظیر اتفاقی که در افغانستان افتاد را پیش بینی کرد و از کردهای سوریه خواست به فکر برنامه‌ریزی برای مذاکره با دمشق باشند.

ایسنا: فرستاده رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه روز شنبه عقب‌نشینی غیرمنتظره آمریکا از مناطق شمال و شرق سوریه نظیر اتفاقی که در افغانستان افتاد را پیش بینی کرد و از کردهای سوریه خواست به فکر برنامه‌ریزی برای مذاکره با دمشق باشند.

خبرگزاری شفق نیوز، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه تاکید کرد: کردهای سوریه در حال حاضر روی همکاری با آمریکا تکیه دارند که نیروهایش در مناطق آنها حضور دارند.

هشدار مهم فرستاده پوتین به کُردهای سوریه

لاورنتیف افزود: آمریکا می‌تواند تصمیم به خروج غیرمنتظره نیروهایش از سوریه نظیر کاری که در افغانستان کرد، بگیرد و این مساله اشاره روشن به کردهاست که ما با آنها ارتباط قوی داریم و آنها را به مذاکره با دمشق ترغیب می‌کنیم.

او گفت: این مذاکره نه تنها ضروری نیست بلکه این مذاکره باید به دستیابی به راه حلی میانه و توافقات مشخص با طرف سوری ختم شود.

فرستاده ویژه پوتین به سوریه تاکید کرد: خروج نیروهای آمریکا از افغانستان طبعا اتفاقی استثنایی نیست ما می‌بینیم بعد از خروج نیروهای آمریکا نفوذ طالبان به سرعت در سراسر این کشور رو به افزایش است و بسیاری از مراکز منطقه‌ای تحت تصرف آنها درآمده است.

او ادامه داد: وضعیت با توجه به شرایط ملتهب است اما آمریکایی‌ها تصمیم در زمینه خروج نیروهایشان را اتخاذ کردند و به نظرم این گام احتمالا گامی درست باشد به رغم اینکه با هم‌پیمانان دیگر هماهنگی نکردند و نه فقط با هم‌پیمانان بلکه با آن کشورهایی که به حفظ ثبات این کشور توجه دارند نیز هماهنگی نکردند.

لاورنتیف همچنین افزود: اما این اشاره‌ای صریح است به آن نیروهایی که از خود در سوریه حفاظت می‌کنند همچنین از جمله کردها و به تبع آن اشاره به این است که آمریکایی‌ها تصمیمی مشابه خواهند گرفت و به نظرم این تصمیم را می‌گیرند.

او اضافه کرد: همانطور که متذکر می‌شویم تصمیم خروج از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق گرفته شد که مورد بررسی قرار گرفت و به راحتی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. به نظرم خروج آمریکایی‌ها از سوریه نیز ممکن است هر زمانی روی دهد.

لاورنتیف تصریح کرد: طرف عراقی ما را مطلع کرد که بغداد مصمم به خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور است و اگر این امر اتفاق بیفتد و یک گردان آمریکایی از عراق خارج شود حفظ این نیروها در سوریه به لحاظ مشکلات لجستیکی غیرممکن خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج