جاباما
۱۱۳۵۶۲۴
۱۱۹ نظر
۵۰۸۰
۱۱۹ نظر
۵۰۸۰
پ

با قبض برق علی کریمی، عوامفریبی نکنید

علی کریمی بازیکن سابق فوتبال کشورمان تصویری از قبض برق خانه خود را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و از این که با توجه به قطع و وصل شدن برق و خاموشی ها برایش قبض برق آمده و اخطار هم داده شده است، گلایه کرد.

برترین‌ها : علی کریمی بازیکن سابق فوتبال کشورمان تصویری از قبض برق خانه خود را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و از این که با توجه به قطع و وصل شدن برق و خاموشی ها برایش قبض برق آمده و اخطار هم داده شده است، گلایه کرد.

با قبض برق علی کریمی، عوامفریبی نکنید

خبرگزاری فارس در واکنش به این خبر نوشت: در شرایطی که انرژی برق حکم ضروری‌ترین نیازهای زندگی روزمره را به خود اختصاص داده و تامین این نیاز حیاتی به دلایل متعدد از جمله کم بارشی، ضعف عملکرد دولت و همچنین شرایط اقلیمی با مشکلات گسترده مواجه شده است، برخی از مشترکان پر مصرف که عمدتا جزء اقشار پردرآمد جامعه نیز محسوب می‌شوند، بدون توجه به شرایط بدون هیچ ملاحظه‌ای اقدام به مصرف برق می‌کنند.

در همین راستا اخیرا یکی از سلبریتی‌های حوزه ورزش که سابقه زندگی در کشور آلمان را داشته و با سیاست‌های سخت‌گیرانه برخورد آلمان با پرمصرف‌ها نیز آشنایی کامل دارد، با انتشار اطلاعات مرتبط با شبکه برق خود، امکان دسترسی به اطلاعات مصرف برق خود را مهیا نمود.

برای اطلاع از رقم یارانه دریافتی این سلبریتی بهتر است، بدانیم که هزینه تمام شده تولید و توزیع هر کیلووات ساعت برق رقمی نزدیک به ۳۰ درصد یک یورو در دنیا محاسبه می‌شود که با احتساب هر یورو ۳۰ هزار تومان، قیمت واقعی برق معادل هر کیلووات ساعت ۹ هزار تومان است.متاسفانه نظام تعرفه‌گذاری برق در ایران به گونه‌ای است که هیچ تناسبی با قیمت تمام شده تولید و توزیع برق ندارد و رقم دریافتی از مشترک بسیار کمتر از قیمت تمام شده است.ما به التفاوت قیمت تمام شده و هزینه دریافتی از مشترکان تحت عنوان یارانه انرژی از منابع عمومی متعلق به همه مردم ایران پرداخت می‌شود.چنین نظام تعرفه‌گذاری به معنای آن است که هر مشترکی که بیشتر مصرف کرد، می‌تواند از یارانه مضاعف‌ترین برخوردار شود.

با قبض برق علی کریمی، عوامفریبی نکنید

رائفی پور در توئیتر خود نوشت : هزینه چلچراغ ویلای لوکس علی کریمی از جیب مردم/یارانه انرژی ماهانه ۵۲ میلیون تومانی برای علی کریمی! در شرایطی که هزینه برق این سلبریتی ورزشی با مصرف نجومی مبلغ ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان برآورد می‌شود اما هزینه واقعی برق مصرفی وی با احتساب هزینه انرژی تولید و توزیع معادل ۵۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان برآورد شده است.

با قبض برق علی کریمی، عوامفریبی نکنید

محمد فاضلی (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی) در این باره نوشت: علی کریمی وقتی فوتبال بازی می‌کرد، بازیکن محبوب میلیون‌ها ایرانی و از جمله من بود. همین علی کریمی خوش‌خاطره، دیروز خدمتی به اقتصاد ایران کرده و قبض برق منزلش را منتشر کرده است. او فرصتی فراهم کرده تا چند واقعیت خیلی گل درشت به چشم بیاید.

علی آقای کریمی در منزل‌شان در فاصله ۴ خرداد تا ۵ تیر ۱۴۰۰ (یک ماه) برابر ۶۲۸۰ کیلووات‌ساعت برق مصرف کرده‌اند و باید ۴۶۳۰۱۷۵ (چهار میلیون و ششصد و سی هزار و صد و هفتاد و پنج) تومان هزینه برق می‌پرداخته‌اند، و البته اخطار قطع به دلیل دیرکرد در پرداخت هم دریافت کرده‌اند.

اگر سال‌ها درباره خسارات شیوه قیمت‌گذاری انرژی در ایران داد و فریاد می‌کردیم به اندازه همین قبض برق علی آقای کریمی نمی‌توانستیم واقعیات را بیان کنیم. خواهش می‌کنم به محاسبات زیر دقت کنید.

۱. برای تولید سه کیلووات‌ساعت برق یک متر مکعب گاز مصرف می‌شود، پس برای تولید ۶۲۸۰ کیلووات‌ساعت برق مصرفی منزل آقای کریمی ۲۰۹۳ مترمکعب گاز مصرف شده است.

۲. قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه و عراق حدود ۲۴ سنت دلار به ازای هر مترمکعب است، پس ۵۰۲۳۲ سنت دلار معادل ۵۰۲ دلار پول گازی است که برای تأمین برق منزل آقای کریمی صرف شده است.

۳. قیمت دلار در بازار امروز تهران ۲۴۹۰۰ تومان است، پس هزینه گاز مصرفی برای تأمین برق منزل آقای کریمی ۱۲۵۰۷۷۶۸ (دوازده میلیون و پانصد و هفت هزار و هفتصد و شصت و هشت) تومان شده است.

۴. وزارت نیرو هر کیلووات‌ساعت برق را از نیروگاه‌ها - به غیر از هزینه سوخت - به قیمت ۳۳۶ تومان می‌خرد؛ بنابراین هزینه تولید (تبدیل گاز به برق در نیروگاه) هم برای ۶۲۸۰ کیلووات‌ساعت برق مصرفی منزل آقای کریمی ۲۱۱۰۰۸۰ (دو میلیون و صد و ده هزار و هشتاد) تومان شده است.

۵. مجموع هزینه برق منزل آقای کریمی برای اقتصاد ملی ایران ۱۴۶۱۷۸۴۸ (چهارده میلیون و ششصد و هفده هزار و هشتصد و چهل و هشت) تومان شده است.

۶. شرکت توزیع برق با همه ملاحظات مربوط به تعرفه برق پرمصرف‌ها، از آقای کریمی خواسته ۴۶۳۰۱۷۵ تومان از مبلغ ۱۴۶۱۷۸۴۸ تومان را بپردازند. آقای کریمی به این ترتیب مبلغ ۹۹۸۷۶۷۳ تومان بابت برق مصرفی یک ماه منزل‌شان از اقتصاد ملی ایران یارانه دریافت می‌کنند.

خوب دقت کنید که مبلغ یارانه برق منزل آقای کریمی برابر با یارانه ماهیانه ۴۵۳۰۰ تومانی ۲۲۰ نفر است.

با قبض برق علی کریمی، عوامفریبی نکنید

هیچ سخنرانی، برنامه تلویزیونی یا پژوهش علمی نمی‌تواند به این دقت و صراحت و شفافیت عمق ناعادلانه بودن نظام قیمت‌گذاری انرژی در ایران را نشان دهد.

نظام موجود قیمت‌گذاری دستوری دولت بر انرژی، چیزی جز انتقال منابع ملی به برخوردارترین اقشار جامعه نیست. این نظام اقتصادی از اساس غیرعادلانه است. کدام کتاب عدالت حکم می‌کند یارانه ماهیانه ۲۲۰ نفر، به برق مصرفی یک نفر از ثروتمندترین اقشار جامعه منتقل شود؟

نتیجه‌گیری اجتماعی

۱. علی آقای کریمی مقصر این بی‌عدالتی نیست، او مثل هر شهروند دیگری طبق قوانین و رویه‌های موجود زندگی می‌کند. او زمانی با قواعد فیفا فوتبال بازی می‌کرد و حالا با قواعد این کشور برق مصرف می‌کند. ساختار دستوری قیمت‌گذاری انرژی است که از او می‌خواهد این مقدار بپردازد و ماهی قریب به ۱۰ میلیون تومان یارانه برق بگیرد.

۲. این ماجرا نباید به ابزاری برای حمله به سلبریتی‌هایی، چون علی کریمی تبدیل شود. آن‌ها مثل همه شهروندان خودشان را با قواعد تطبیق می‌دهند. نقد قبض برق علی کریمی، نقد ساختار اقتصادی دستوری، با مداخله حداکثری بی‌کیفیت دولت در اقتصاد، و پوپولیسم پنهان در پس این وضعیت به نام عدالت است.

دو نکته مهم

۱. سهم علی کریمی از رانت برق، با محاسبات فوق حداکثر سالی ۱۲۰ میلیون تومان یارانه برق است. این رقم در میان رقم واقعی رانت‌هایی که ناعادلانه در اقتصاد انرژی ایران توزیع می‌شوند هیچ نیست. رقم واقعی به ده‌ها و صد‌ها هزار میلیارد تومان در اشکال مختلف از جمله شامل هدررفت، می‌رسد.

۲. اقتصاد و سیاست عمومی سال‌هاست راه‌های اجتناب از این بی‌عدالتی و هم‌زمان رسیدگی به اقشار محروم با نظام‌های رفاهی هوشمند و هدفمند را یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارشناس اقتصادی

      چرت نگو اگر قیمت برق پایینتر از کشورهای همجواره پروفسور درآمد سرانه کشورهای همجوار چندین برابر ایرانه مگه میشه درآمد فردی با ریال محاسبه بشه ولی هزینه های زندگیش رو بادلار واونم با نوسانات دلار سیاسی محاسبه کنی البته درآمد اقای کریمی یه استثنا هستش ولی قطعا همین فرمول شما واسه کل ایرانه که قیاسی مع الفارق هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وضع مملکت چنینه برای مردم درامد به ریال پرداخت همه چیز به دلار

    • بدون نام

      به هر حال تو این اوضاع بی برقی باید شعور داشته باشن و در مصرف برق صرفه جویی کنن

    • بدون نام

      علی کریمی پولداره و زندگیش با ما فرق داره. برای پولدار شدن هم زحمت کشیده و نه آقازاده بوده و نه رانتخوار.
      اگر اعتراضی دارید باید به بی عدالتی معترض باشید. به این که چرا این همه هزینه داره صرف کارهای احمقانه میشه و به فرزند چهارم 13 میلیون جایزه داده میشه ولی سیستان و بلوچستان آب نداره. به این اعتراض کنید که چرا باید صدها میلیارد هزینه صنعت هسته ای کنیم و نیمی از مردم زیر خط فقر باشن. گیر دادن به علی کریمی گول زدن مردمه آقای رائفی پور.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی بود. آفرین. اینا مردم رو خر فرض کردن

      • نازگل آقا

        احسنت

      • بدون نام

        باهات موافقم کریمی باز شجاعت داشت قبضش رو نشون داد کی حاضرمیشه از مسئولین همچین اقدامی کنه
        دل واپسان چرا فکر بقیه مشگلات مردم نیستن ولال میشن.

      • بدون نام

        کسی به کریمی بی احترامی نکرد همه از دست مسئولین ناراحت هستیم با سیاست های اشتباهشون

      • بدون نام

        خوب برادر من کلا باید همه تو این کشور با هر سمت و شغلی با هر رنج و مشقتی اگر پول دار شد نه باید مث کارتن خوابها و بقیه اقشار کم درامد مصرف کنه ماشین لوکس سوار نشه خونه لوکس نخره کلا عادی باشه رونالدو و بقیه الان لوکس ترین مرکز آمریکا افتتاح کرد همه دنیا بریزن سرش ک دزد بود رانت خورده و به قشر کم درامد توهین شده پول برقش اندازه ۴۰۰۰ نفر یارانه بگیر شده و اما این داستان پیچاندن ادامه دارد

      • javad @*6

        لایک...
        آقای رائ.... شما هم اگه جرات و جسارت علی آقا کریمی رو داشتی ،قبض برق خونتو منتشر میکردی تا ما قضاوت کنیم.. نه شمایی که تریبون مفت داری

      • بدون نام

        هر که زور داره و پول داره ، داره حق مردم را میخوره از دولت گرفته با حیف و میل بیت المال و هزینه های بیخود تا آدمهای معمولی ! خلاصه مملکت گل و بلبلی داریم!

      • بهار

        احسنت

      • بدون نام

        رایفی پور حرف حق زده
        علی کریمی چه خونه ای داره که ۱۵ میلیون پول آزاد برقشه
        اونوقت میاد برای دیگران حرف حکیمانه و جملات قصار تحویل میده و مدافع حقوق مردم میشه
        بابا از عجایبه که با توپ بازی بشی ثروتمند

      • بدون نام

        پولداری دلیل بر این نمیشه که بی ملاحظه برق آب و گاز و بنزین مصرف کنن پولدار که شدی باید فرهنگ زندگیتم
        بالا بره

      • ایرانی

        احسنت

      • راد

        چه زحمتی کشیده به توپ لگد زده ؟ خخخخ پول این مردم بیچاره را به جیب زده و حالا همنخا که برایش یقه‌جر می‌دادند را اعتنا نمیکنه یس‌کنید این‌همه عوامفریبی را اسطور اسطور‌‌بازی را کنار بگذارید اینقدر‌ادم‌پرست‌و‌بت‌پرست نباشید چرا دوست دارید کسانی‌ارباب شما باشند و شما‌همیشه‌نقش رعیت‌را داشته باشید

      • امین هستم

        دقیقا علی کریمی چون مثل عادل فردوسی پور رک و صریح صحبت میکنه و واقعیت جامعه رو میگه ودر ضمن محبوبیت زیادی بین مردم داره دارن تخریبش میکنن

      • گلسنگ

        آفرین

      • بدون نام

        سانسورچی گفتم در این شرایط بی برقی که سیستان و همه جا برق می ره نباید اسراف کرد

      • تقی معمولی

        شما فرض را بر این بگذارید که همه ما پولداریم و میخواهیم مثل آقای علی کریمی برق مصرف کنیم آن موقع اگر همه ایران تبدیل به نیروگاه شود باز هم هم جوابگوی برق مصرفی ما نخواهد بود

      • بدون نام

        وقتی از راه توپ بازی پولدار میشن یعنی دنیا جای عادلانه ای نیست در ضمن مصرف انرژی پولدار و فقیر نداره همه باید درست مصرف کنند

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        آفرین ،حرف درست زدی

      • بدون نام

        من هم توان این رو دارم به جای اینکه 20 تومن برام پول برق بیاد اینقدر مصرف خودم را بالا ببرم که 200 هزار تومن پول برق بدهم ولی در این شرایط با بی برقی راعایت می کنم و برق مصرف نمی کنم
        بحث پول داشتن و نداشتن نیست

      • بدون نام

        برای کسی که خودشوحامی مردم ضعیف میدونه خیلی زشته که فقط پول برق تنهاش ازحقوق یک کارگرزحمت کش هم بیشترباشه این اقاازروزی که توفدراسیون بهش رای ندادندبه اصطلاح خواست بگه که من طرفدارعدالتم ولی دم خروسش زدبیرون
        مردفقط علی دایی وبس بقیه اش سوتفاهم تشریف دارند

      • حمید

        جناب راد!
        شما هم تشریف ببرین به توپ لگد بزنین و پول بگیرین.

    • بدون نام

      ضمن احترام به آقای کریمی و نگارنده متن،شما چرا اعداد و ارقام را زمان محاسبه برق به دلار محاسبه و یارانه پرداختی به مردم رو برای برق رقم نجومی درمیاورید ولی زمان پرداخت حقوق به من بازنشسته واحد پول ریال میشود و بنده به ریال حقوق میگیرم
      کمی در کل منصفانه بررسی و قضاوت کنید
      که
      خانه از پای بست ویران هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت تمام شده برق تو ایران بیشتر از هزینه‌ای هست که میدیم به مقدار تفاوت این دوتا میگن یارانه انرژی ربطی به دلار و اینا نداره

      • بدون نام

        اینا تو پست علی کریمی یه مبلغ و بزرگش کردن تا فعلا سر مردم و به یه چیزی گرم کنند، وگرنه در رقمهای بالا انقدر به قبض جریمه خورده که ۱۰ برابر یارانه رو از همون فیش برق از حلقوم مصرف کننده اش درآوردن

      • بدون نام

        جناب ۱۳:۱۹تو ایران همچی بر حسب دلاره فقط حقوق مردم بر اساس ریاله
        جناب اقای کریمی پول داره خودشم در اورده ما هیچ اعتراصی به اقای کریمی نداریم حرف ما اون زالو زاده هایی هستش که چسبیدن ب خزانه مملکت و هی می مکن چاق و چله شدن ول کنم نیستن جالب اینکه ما رو هم مسخره می کنن

      • کیان

        دقیقاً

    • بدون نام

      با گیر دادن به علی کریمی میخوان اصل موضوع رو ماسمالی کنن. برو هزاران میلیارد پول فساد رو جم کن رایفی پور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رائفی پور خودش خوب میدونه که چندین برابر یارانه به قبض پر مصرف جریمه خورده و پولش و پس میگیرن، ادعای مسخره ای هست برای سرگرمی ما

      • بدون نام

        دیگه مردم آگاه شدن ،ذهن مردم منحرف نمیشه

    • بدون نام

      از علی کریمی گفتین از اقا ها و اقا زاده هم بنویسین که چقد از خون این ملت میمکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کریمی سلبریتی پر ادعا و ریا کار

    • سروش

      یارانه برق چی هست اصلا

    • بدون نام

      حواس پرتی نکنید کریمی عرق ریخته با رانت پولدار نشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        . صحبت اینکه از زمین زمان طلبکاره . یجوری میگه باید مردم باید پول برقشم بدن .مصرف کرده باید بده کسی با پو لداریش کار نداره

      • بدون نام

        خب داشته با همون برق یارانه عرقشو میشته وخشک میکرده.پول برقشم ما باید بدیم

      • بدون نام

        کارگرها هن زیاد عشق می ریزن مثل علیک یکی پول در می اورند؟

      • بدون نام

        فوتبالیست بیسواد

      • بدون نام

        ایشون بیشتر از کارگری که از صبح تا شب کار میکنه عرق ریخته؟ اخیلی ها هستن که هزینه برق سی چهل هزاری براشون سنگینه؛ رعایت میکنن مصرفشون روکم میکنن. اینهمه برق مصرف کرده اعتراضش برا چی هست؟ چهارمیلیون که برا اینا چیزی نیست...

    • بدون نام

      من کولرروشن نمیکنم یک مهتابی led که کم مصرف روشن میکنم فقط یخچالمون روشن هست باجاروی دستی جارومیکنم لباسشویی صبح زودکه همه خوابنداونم هفته ای یک بارلباسهای دم دستی روبادست میشوریم خداروخوش میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قشنگ کاریکاتوره
        بنده خدا گذاشتنت سر کار

      • بدون نام

        ظلم بزرگ حکومت به مردم،
        منم مثل خودتم عزیزم

      • بدون نام

        من تو بوشهرم نمیتونم کولر روشن نکنم.اینجا جهنمه.بیای اینجا همه ی کولرا رو روشن که میکنی هیچ باید یخ بریزی تو منبع آب بری دوش بگیری ولی بازم برقامون میره

    • بدون نام

      همه اینا درست ، ولی بیا با این محاسبات خودت مارو سیاه بخت کن مطمئنم اگه اصل قیمت برقم ار این پولدارهای بی درد طلب کنی باز هیچ مشکلی برای پرداختش ندارن . ولی من بدبخت با روشن کردن چهار تا لامپ کم مصرف و روشن کردن لباس شویی باید سه برابر پول قبض برقم و بدم که همین الان پرداخت همین قبض امروزم برام سخته خدا پدرتو بیامرزه

      پاسخ ها

      • رضاخراسانی

        هزینه شبکه مستهلک برق رو هم دارند از من و شما می گیرند

    • بدون نام

      بی شرف برترینها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه عدهکم سواد هم فقط بلدن فحش بدن و حرفی برای گفتن ندارن. مث ایشون

      • بدون نام

        زیادی مصرف کردی آقای محترم
        به اندازه ۱۰۰خانه معمولی مصرف داشتی

      • بدون نام

        وقتی هیچ راهی برای اعتراض نداری و همه راه ها به روت بسته س راهی جز همین باقی نمی مونه

      • بدون نام

        یه عده هم ناشی هستند کار بد از همه بد است، آیا فکر کرده ایم که قبض برق فقط یک ساختمان کریم در تهران این مبلغه، حالا ویلای شمال و دیگر مستغلات ایشان جای خودش، جالبه ایشان هر دوره ای ۵۲میلیون تومان یارانه برق استفاده می کند این هم یک دزدی و سو استفاده از حق مردم است مثل همه دزدی ها و غیره، قدری انصاف و فکر خوبه!

      • بدون نام

        ادب نداری مملکتم زیردستتونه همین میشه دیگه

    • بدون نام

      آدم بی سوادی که خودشو نخود هر آش می کنه بایدم اینحوری خوشو ضایع کنه .والا پول برق مصرفیتم باید ملت بدن!!!

    • بدون نام

      از بس سانسور می کنی

    • بدون نام

      خجالت بکش از سانسور کردنت

    • بدون نام

      مالیاتیم که ازش میگیرین حساب کنین

    • بدون نام

      کی گفته که گاز مملکت مال دولته ؟؟!!!!
      وقاحت هم حدی داری
      گاز ایران مال همه مردم ایرانه ، قیمت صادراتی برایش حساب میکنید و میزنید به حساب ملت ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      خب همین یارانه هم الان برای تولید بیت کوین در جیب چینیها می رود و اقازاده ها

      چرا اون را حساب نمیکنید

      جدا از اینکه برق صادراتی به عراق هم هنوز پول نگرفتید و از جیب همین مردم هزینه شده است

    • بدون نام

      دو ماه خونه نیستیم برامون پول برق آمده فقط یه یخچال تو این مدت وصل بود با مصرف انرژی ای از کجاشون در میارن نمیدونم

    • امید

      به روش پلیدپوپولیستی( عوام فریبی)به قهرمانان محبوب ملی کشورمان توهین میکنند

    • بدون نام

      زیادی مصرف کردی آقای محترم
      به اندازه۱۰۰خانه معمولی مصرف کردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پولش رو میده
        مفتشی ؟ به تو چه آخه ؟؟؟؟؟

    • اصل

      همین قبض از هر رانت و فساد و رشوه بدتره
      مسخره کردن ملت توسط یه سیلیبیریتیه مرفه و بی درده
      کریمی فکر خانه آخرت باش که نه جراغی داره نه لوستر
      اگر هم داشته باشه با آه و ناله و نفرین مردم بدبخت ایران سرد و خاموشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو زودتر بمیر فقط که هم خودت راحت بشی و هم دیگران
        تو خانه آخرت خودتو درست کن و نگران مال بقیه نباش
        حسود بخیل

    • بدون نام

      اگه عرضه دارین برقشو قطع کنین !

    • امیر

      اصلا بیان همه آقازاده ها و مسئولین قبض برق هاشون رو نشون بدن ....اصلا یه کمپین باشه به اسم نشون دادن قبض برق...اونوقته که علی کریمی ها رو سفید میشن ....راستی با این وضع قطعی برق یه کمپین برای پرداخت نکردن قبض برق هم بزنیم بد نیست ...شاید اینجوری مسئولین کمی به کیفیت خدماتی که ارائه میدن فکر کنن

    • امین هستم

      آقازاده ها هم بیان فیش برق و فیش حقوقی باباشونو هم بزارن تو اینستاگرام تا مردم بفهمن که قضیه چند چنده

      پاسخ ها

      • top top

        صددرصد موافقم

    • بدون نام

      علی کریمی به کنار ، مگه ترکیه خریدار همه گاز تولیدی ایران است ؟!!

    • بدون نام

      امثال علی اقای کریمی سالهازحمت کشیدندتابه اینجارسیدندولی اقازاده هاکه برجهای مسکونی رابه قینت متری۲۵۰میلیون بدون هیچ زحمتی یک شبه میلیاردرمیشوند

    • بدون نام

      یاد پیکان خسته و مسافرکشی خط مهر شهر بخیر

    • بدون نام

      دم گرم پشه گرم که به اندازه نیازش خون مردم میمکه .!!

    • بدون نام

      چرا شماها وقتی به بن بست می‌خورید وچیزی رو می‌خواین گرون کنید به یورو یا دلار حساب میکنید و مقایسه میکنید با اروپا وامریکا ولی آرامشی که دارن ورفاه رو نمیگین...لعنت خدا بهتون

    • بدون نام

      وقتی این چیزا رو با قواعد خارجی ها بررسی میکنین بهتره حقوق کارگر و معیشت مردم رو با دلار بررسی‌ کنین

    • ...

      واقعا که..اصلا متوجه بقیه هستن.. بعد همینا میان استوری میزارن برقو درست مصرف کنین

    • رضا

      من که ماهی دوملیون و دویست وجهل هزارتومان کل تکرار میکنم تمامی حقوق من ( کمک معیشت بگیر بنیاد جانبازان) اون وقت چند یورو میشه ایا در المان کلا در اروپا کسی هست که این مقدار کل درامد ماهانه اش باشه. همه چیز را در یک پک با هم ببینید

    • گرینچیک

      چرا منت میذارید.حقوق ها هر وقت دلاری شد بعد جهانی حساب کنید انرژی رو

    • بدون نام

      والا تو این تابستون گرم برای آپارتمان ۱۰۰ متری تو تهران با وسایل برقی معمولی که همه تو خونه دارند ۲۰۰ تومن پول برق میاد.چون کولر روشنه جزء پر مصرف حساب میشی و صعودی حساب می کنند.

    • بدون نام

      علی کریمی از سواد درست و حسابی نداره وگرنه قبض برق پست نمیکرد

    • بدون نام

      شیر مردی بخدا
      پول برق ما هم زیاد اومده چاره ای فقط خدا باید بیاد پایین به دادما برسه

    • بدون نام

      سربازی اجباری باید جمع بشه.

    • محمدتنها

      اگراینجوری حساب کنیم مسی بایداعدام
      بشه؟!وووووووخیلی های دیگر
      فقط حق باشماست؟!!!

    • اسدی-یک بازنشسته

      جناب آقای دکتر این در صورتی است که همه چیز شفاف وبه نرخ روز باشد وشما فقط یک روی سکه را دیدید واز کسی که خود را اقتصاد دان کشور میداند بعیداست !!!!شما چرا از سهم علی کریمی بابت فروش نفت خام وپتروشیمی وگاز مملکت چیزی نگفتید وچرا آنرا به همین شیوایی محاسبه رانت برق حساب نکردید ؟آیا سهم علی کریمی بابت فروش وصادرات منابع ملی 45هزارو پانصدتومان است یا همانند عربستان باید 2میلیون وهشتصدهزارتومان درماه باشد ؟یکطرفه به قاضی رفتن آسان است

    • بدون نام

      مردمی که هیچ درآمدی ندارند از پرداخت هزینه‌های برق به یارانه ای معذور هستند اگه افزایش کند چی همه مردم را فدای تعدادی سلبریتی نکنید اول درآمد هر ایرانی را باقیمت تومان به حد یک کارمند عادی آلمان برسانید بعد قیمت مصرف برق را افزایش دهید

    • بدون نام

      تازه اگه مسئولین شجاعت دارند فیش برق مصرفی خودشان وفیش دریافتی خودشان را به مردم نشان دهند بعد صحبت از افزایش حامل‌های انرژی کنند شما شهامت و جسارت علی کریمی را ندارید

      پاسخ ها

      • محمدی

        این همه مصرف برق برای هر کسی حتی یه فوتبالیست زحمتکش خوب نیست،یا دم از مردم نزنن یا مثل بقیه زندگی کنن. گذاشتن دریافتی و قبض های بقیه مسئولین هم فکر خوبیه

    • و.ب

      ما ملتی هستیم که همیشه در مقابل افشاگری ها موضع می گیریم هیچ فرقی هم نداره که اون روشنگری از طرف چه کسی و درباره چه موضوعی باشه
      حالا بیا به این مردم بفهمون که منظور طرف ، آقا علی کریمی نیست بلکه بی عدالتی در توزیع انرژی و پرداخت هزینه های مربوطه ست . شخص علی کریمی بعنوان کسی که خودش داوطلبانه قبضشو منتشر کرده ، مثال زده شده
      هستند مرفهین بی دردی که چندین برابر من و شما مصرف میکنن و هیچ عامل بازدارنده ای وجود نداره
      چون پولدارهستند با بی مبالاتی برق و سایر انرژی هارو مصرف میکنن

    • محمدفراز

      گویا قرار بوده برق مجانی باشه...!!!

    • بدون نام

      غرض قبض برق علی کریمی نیست مطلب یارانه مفتیه که
      دولت از جیب اقشار کم درآمد برای پولدارها هزینه میکنه، شما اگه این مطلبو گرفتی یعنی میدونی نگارنده این متن چی گفته وگرنه تعصب علی کریمی رو کشیدن ربطی به موضوع نداره

    • kami

      اگه راست میگین خودتونم فیش برقتونو منتشر کنین تاومشخص شه آقا زاده ها چقدر پول آب و برقشون میشه، علی کریمی شخصی که خیلی جاها به افراد نیازمند کمک کرده حالا یه بار پول برقش چهار میلیون شده،

    • بدون نام

      کریمی کسیه که با فراخوان رای به روحانی برای خودش کیسه دوخت و کلی پول به جیب زد و الان داره ننه من قریبم بازی میکنه.

    • بدون نام

      کریمی کسیه که با فراخوان رای به روحانی برای خودش کیسه دوخت و کلی پول به جیب زد و الان داره ننه من قریبم بازی میکنه.

    • هادی فانی

      من میگم آقای کریمی که الگو هست چرا کم مصرف نمی کنه ما که مرز نشین هستیم بهم برق برسه . واقعا چرا باید یه خونه اینقدر مصرف برق داشته باشه . ایشون هم باید تو عمل به فکر مردم باشه . ممنون از برترینها

    • بدون نام

      اقای کریمی اینبار گل به خودی زدن

    • بدون نام

      کار به علی کریمی ندارم ولی مسئولان و دیگر سلبریتی ها بیان و با اعلان برق مصرفی ماهانه خودشون وارد چالش بشید بعد نقد کنیم

    • بدون نام

      من تو خوزستان هستم ولی مصرف برقم خیلی خیلی کمتر از علی کریمی هست. پولدار بودن دلیل بر انحصارطلبی نیست

    • ستاره

      ما اگر مصرف برقمون صدتومن باشه غصه میخوریم

    • بدون نام

      شمال اینکه آنهایی که ندارند کاری کنید که داشته باشند وداره آرا بیارید بالا شمابرای عمل میکنید میخواهید همه ندار فقیر باشند آفرین به این سیاست سروت مند ترین کشور رافقیر ترین کردین بااین هسته ای وتوهم دشمنی بادیگران دشمنی سروت کشور را نابود می کند

    • بدون نام

      با انصاف باشیم الکی مبلغ قبض برق را درج نکردن کن اعتراض میکنند در موعد مقرر پرداخت نکنی قطع میشه دلیل نمیشه پول دا ری اصراف کنی ظلم به بقیه مردم هست هر کسی مسئول کارهای خودش هست دیگران اختلاس کردن منهم حق خودم بدانم هر خلافی بکنم خطا ست هر چیزی را به چیز دیگر ربط ندهیم

    • راستا

      متاسفانه هیچکدومتون راستگو نیستید تازه اینکه چیزی نیست حتی خودمم آدم راستگویی نیستم پس حقمونه هر آنچه که بلا هست سرمون بیاد..

    • بدون نام

      چرا قاطی میکنید موضوع رو. اینکه بقیه اختلاس میکنن دلیل نمیشه علی کریمی اسراف بکنه

    • مستاجر

      در ظاهر ادعا میکنن ما یارانه نمیگیریم و همان طور که شاهد هستید و با دلیل و مدرک هم ثابت کردن
      آقای کریمی به اندازه 200 نفر از یارانه دولتی استفاده کرده
      مشکل سیاست دولت هستش
      نه مردم مرفه

    • بدون نام

      ماله کشی :)

    • بدون نام

      بدون نام ۱۳/۱۹
      دوست عزیز و بزرگوار
      نگارنده متن بالا مابه التفاوت محاسبه درج شده رو که یارانه انرژی ذکر شده به دلار محاسبه و اعلام کرده
      لطفا کمی دقت

    • بدون نام

      علی تازه برای شما ارز آوری کرده از عرب ها پول گرفته وگرنه وزارت نیرو از کی میخواست ماهی ۴ میلیون پول برق بگیره تازه باید از علی هم متشکر باشه

    • بدون نام

      کریمی خواست از آب گل آلود ماهی بگیره !
      لابد پیش بینی کرده بود ملت هم پشت سرش راه می افرتند که بله چرا پول برق از علی کریمی می گیرید

    • بدون نام

      بابا ما تواهواز و اوج گرما با کولر 40تومن اومد که برامون البته زیاده
      اینا چه میکنن که این قبض برقشون

    • بدون نام

      قیمت گذاری دستوری باید تموم شه

    • بدون نام

      چرا می،خواهیم توجیه کنیم باید صرفه‌جویی کرد، تمام

    • بدون نام

      داداش زحمت کشیده تاعلی کریمی شده اختلاس نکرده که یه شبه پولداربشه

    • بدون نام

      به قدری مبلغ قبضش زیاده که یک دقیقه خوندنش زمان برد ، درواقع چون باورم نمیشد اینقدر ریال و تومان کردم که به نتیجه رسیدم....فقط یک قبضش اینه بقیه مخارجش چیه؟

    • بی نام

      بیچاره علی کریمی
      فردابعنوان سلطان مصرف برق شناخته میشه وعامل قطعی برق

    • بدون نام

      پولشو میده نوش جونش ماشالا انقدر گرونه که داره چند برابر مصرف پول میده اازه تصاعدی بالا میره چه منتیه خودشون اگر راست میگن قبض برقشونو مننشر کنن ما خونمون ۵۰ متره ۳۰۰ میاد خوب این بنده خدا چند هزارمتره ۴ ملیون اومده طبیعیه

    • بدون نام

      خدا به داد ما ملت برسه تو که ادعایی مردمی داری اینجوری .وای به حال مرفین بی درد .

    • top top

      عزيز دل. بقيه هم مثل علي كريمي مرد باشن و قبض برقشونو بذارن.

    • ج

      اگه برق خونه علی کریمی روقطع کنن مشکل کمبودبرق جبران میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج