۱۱۳۵۷
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

دو اسيدپاشي به فاصله نيم‌ساعت

چون مي‌دانستم كه باقر علاوه بر همسرش با دختري به نام نسيم هم دوست است و ارتباط دارد نقشه شومي كشيدم. براي همين فردي را پيدا كرده و با تطميع او كه با دادن ۵ ميليون تومان پول به وي صورت گرفت از او خواستم روي صورت راحله و نسيم اسيد بپاشد كه او هم اين كار را به ديگران سپرد.

متهمين به اسيد پاشي به دو زن در شيراز در دادگاه كيفري اين شهر مورد محاكمه قرار گرفتند.


ساعت ۷ و نيم صبح ۲۰ اسفند ماه ۸۷ زني خانه دار در شهر شيراز مورد حمله اسيدي شخصي ناشناس قرار گرفت.

داستان از اين قرار بود كه راحله پس از شنيدن زنگ در خانه و با شنيدن زني كه خود را آشنا معرفي مي‌كرد در را باز كرد. اما اين كار راحله بهاي سنگيني براي وي داشت چرا كه زن ناشناس ظرفي اسيد را به سمت وي نشانه رفته و روي صورتش پاشيد و بلافاصله از آنجا دور شد.

با فريادهاي دلخراش «سوختم سوختم»راحله همسايه‌ها به كمك وي شتافته و با تماس با اورژانس وي را به بيمارستان منتقل كردند.

زن آسيب ديده بلافاصله تحت درمان قرار گرفت و از مرگ نجات يافت.

اما اين تنها اسيدپاشي آن‌روز شيراز نبود. حدود نيم ساعت پس از حادثه اول يعني ساعت ۸ صبح زني ديگر به نام نسيم در گوشه‌اي ديگر از شهر مورد هجوم اسيدي فردي ناشناس قرار گرفت. اين زن در ماشين خود روبه‌روي يك مركز تجاري نشسته بود كه زني با زدن به شيشه اتومبيل وي از او خواست درباره يك آدرس او را راهنمايي كند.

اسيدپاشي توسط مهمان ناخوانده

به محض پايين كشيدن شيشه، زن از زير لباس خود ظرفي اسيد را بيرون آورده و روي صورت نسيم پاشيد. چشمان نسيم در كسري از ثانيه بي‌فروغ شد و شيون‌هاي تلخ وي رهگذران را به كمك وي كشاند.

نسيم هم به بيمارستان منتقل و از مرگ نجات يافت.

با ارجاع پرونده اين دو اسيد پاشي به پليس شيراز، كارآگاهان با توجه به نوع حادثه و ارتكاب جرم توسط يك زن احتمال داد اين حادثه توسط فردي واحد انجام شده باشد.

اما كارآگاهان چاره‌اي نداشتند تا منتظر بهبودي نسبي قربانيان شوند.

آنها چند روز بعد به سراغ راحله و نسيم رفته و از آنها درباره متهم پرونده پرس و‌جو كردند. اين دو نفر گفتند متهم را به هيچ عنوان نمي‌شناخته‌اند اما نشاني چهره متهم هر دو پرونده نشان داد پيش‌فرض پليس درست بوده و هر دو اسيدپاشي توسط يك نفر انجام شده است.

اما آنچه در اين پرونده عجيب مي‌نمود اين بود كه راحله و نسيم هيچ آشنايي قبلي با يكديگر نداشتند از اين رو اينكه چه كسي و با چه انگيزه‌اي اين جنايات را مرتكب شده است براي ماموران محل جدي سوال بود.

مدتي بعد در حالي كه تحقيقات ابتدايي پليس براي شناسايي و دستگيري متهم حادثه ناكام مانده بود دختري جوان به نام رويا به دادسراي شيراز رفته و با بيان اينكه من در اين اسيدپاشي‌ها نقش داشته‌ام سرنخ اصلي را دست پليس داد.

تعقيب قرباني به توصيه پسر مورد علاقه

زن جوان گفت: من با پسري به نام ايرج رابطه داشتم. روز حادثه ايرج بدون اينكه توضيح خاصي به من بدهد از من خواست زني به نام نسيم را پس از خروج از منزل تعقيب كنم. من هم قبول كرده و وقتي نسيم روبه‌روي يك مركز تجاري توقف كرد موضوع را به ايرج گزارش دادم. بعد هم نمي‌دانم چه شد.ماموران بلافاصله ايرج را تحت تعقيب قرار داده و وي را بازداشت كردند.

ايرج هم پس از دستگيري با اقرار به نقش داشتن در اين اسيدپاشي‌ها گفت: من از مردي به نام رضا پولي گرفته و نقشه اين اسيد پاشي‌ها را ريختم وگرنه نه خودم دو قرباني اين حادثه را مي‌شناختم نه كينه‌اي از آنها داشتم.كارآگاهان در ادامه رسيدگي به پرونده رضا را بازداشت كردند كه پس از دستگيري وي مشخص شد او از دوستان شوهر راحله قرباني اول حادثه بوده است.

رضا با اعتراف به آمريت اين دو جنايت گفت: از مدتي پيش با باقر، شوهر راحله مشكل پيدا كرده بودم و كار آنقدر بالا گرفت كه تصميم گرفتم زندگي باقر را متلاشي كنم.

چون مي‌دانستم كه باقر علاوه بر همسرش با دختري به نام نسيم هم دوست است و ارتباط دارد نقشه شومي كشيدم. براي همين فردي را پيدا كرده و با تطميع او كه با دادن ۵ ميليون تومان پول به وي صورت گرفت از او خواستم روي صورت راحله و نسيم اسيد بپاشد كه او هم اين كار را به ديگران سپرد.

با اين اعترافات دو نفر ديگر از همدستان رضا، ايرج و رويا به اتهام مشاركت در اين جنايت دستگير و راهي دادگاه شدند. هر ۵ متهم اين پرونده ابتداي هفته جاري در دادگاه كيفري استان فارس مورد محاكمه قرار گرفتند. در ابتداي جلسه نماينده دادستان خواهان مجازات متهمين شد و سپس نسيم و راحله پشت تريبون آمده و در خواست قصاص متهمين را كردند.

پس از شنيدن حرف‌هاي متهمين هم دادگاه وارد شور شد تا راي خود را درباره اين پرونده صادر كند.

منبع: تهران امروز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دو اسيدپاشي به فاصله نيم‌ساعت


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج