۱۱۳۵۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زن غریبه و ماجرای پیچیده یک آدم ربایی

مردي كه در پي اختلاف مالي با يك جوان شهرياري، او را با تهديد سلاح ربوده و در يك سوله حومه شهريار زنداني كرده بود، به همراه همدستانش دستگير شد.

مردي كه در پي اختلاف مالي با يك جوان شهرياري، او را با تهديد سلاح ربوده و در يك سوله حومه شهريار زنداني كرده بود، به همراه همدستانش دستگير شد.

رسيدگي به اين پرونده ۲۳ شهريور سال‌جاري با شكايت مرد ميانسالي مبني بر ربوده‌شدن پسرش از سوي ۳ آدم‌ربا در دستور كار پليس آگاهي شهريار قرار گرفت.

شاكي به پليس گفت: روز حادثه مردي با پسرم تماس تلفني گرفت او با عجله از خانه خارج شد و به محل كارش كه يك نمايشگاه خودرو بود ، رفت اما ديگر بازنگشت. در پي غيبت طولاني فرزندم با تلفن همراه او تماس گرفتم كه خاموش بود. دلواپس او شده و به محل كارش رفتم.

وي اضافه كرد: كارگر پسرم با ديدن من بيان كرد، ۳ مرد به زور وارد نمايشگاه خودرو شده و فرزند مرا ربوده‌اند.

در پي اين شكايت، تنها شاهد حادثه به پليس آگاهي احضار و بازجويي شد.

آدم‌رباها مرد جوان را مسلحانه ربودند

با تحقيق از كارگر نمايشگاه معلوم شد، روز حادثه ۳ مرد جوان كه يكي از آنها سلاح به دست داشته است، به زور وارد نمايشگاه شده و پس از آن كه هر دوي آنها را كتك زده‌اند، مرد كارگر را در انباري نمايشگاه خودرو زنداني كرده و كارفرمايش را نيز به همراه خواهرش ربوده اند. با اطلاعات به دست آمده از تنها شاهد حادثه، چهره‌نگاري رايانه‌اي از مردان آدم‌ربا صورت گرفت و جستجوها براي يافتن آنها آغاز شد.

در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، روز بعد از وقوع حادثه زن غريبه‌اي با خانواده شاكي تماس گرفت و با ادعاي اين كه از مخفيگاه فرزند ربوده شده آنها اطلاع دارد، خواستار ملاقات با آنها شد. مرد شاكي با حضور در پليس آگاهي ماجراي اين تماس تلفني را خبر داد.

به اين ترتيب ماموران ضمن آموزش به شاكي از او خواستند در محل ملاقات با زن تماس‌گيرنده كه شهرك اداري شهريار بود حاضر شود.

بعد از آن ماموران با هماهنگي قضايي با قاضي فلاح، داديار شعبه هشتم دادسراي شهريار عازم محل شدند و زن جواني كه قصد نزديك شدن به شاكي را داشت، دستگير كردند.

همدستي با آدم‌رباها

زن بازداشت شده با انتقال به پليس آگاهي بازجويي شد و گفت: هفته گذشته در يكي از خيابان‌هاي شهريار با خودروي پسر شاكي تصادف كردم و او قرار بود، خسارت مرا پرداخت كند، اما خبري از او نشد تا اين كه با خانواده‌اش تماس گرفتم. در مرحله بعدي تحقيقات از اين زن معلوم شد، زن ديگري به نام مريم كه دوستش است از او خواسته تا با خانواده شاكي تماس بگيرد و ماجراي آدم‌ربايي را به خانواده‌اش خبر دهد و به اين وسيله خسارت مالي‌اش را دريافت كند.

با مشخص شدن اين موضوع، مريم ـ دوست زن بازداشت شده ـ تحت تعقيب قرار گرفت و چند روز بعد دستگير شد.

با تحقيق از اين زن معلوم شد يكي از دوستان خانوادگي‌اش با مرد ربوده شده اختلاف حساب مالي داشته و با توجه به اين‌كه او آدرس محل كار جوان ربوده شده را مي‌دانسته و چند بار به آنجا رفت‌وآمد كرده، مشخصات را در اختيار فردي به نام مجتبي قرار داده و اين فرد نيز اقدام به آدم‌ربايي كرده است. با تحقيق از مريم ـ زن متهم ـ وي با صدور قرار قانوني روانه زندان شد و تحقيقات براي دستگيري همدستان فراري‌اش ادامه پيدا كرد.

در حالي كه تحقيقات ادامه داشت، روزهاي پاياني شهريور امسال، خانواده شاكي با پليس تماس گرفتند و گفتند پسرشان آزاد شده است. به اين ترتيب، مرد ربوده شده با حضور در پليس آگاهي مورد تحقيق قرار گرفت.

شاكي از شكنجه‌گاه ربايندگان گفت

شاكي به پليس گفت: روز حادثه، فردي در تماس تلفني از من خواست تا به محل كارم بيايم تا در ملاقات با يكديگر به اختلاف قديمي‌مان پايان دهيم. با حضور در نمايشگاه ديدم اين فرد به همراه ۲ مرد غريبه به آنجا آمده‌اند. او به من فحاشي كرد و خواست سوار خودروي آنها شوم كه از اين كار صرف‌نظر كردم.

مرد ربوده شده اضافه كرد: در همين موقع، يكي از متهمان كه بعد متوجه شدم مجتبي نام دارد، با سلاح مرا تهديد به مرگ كرد.

وي افزود:كارگرم قصد نجات مرا داشت كه مهاجمان مانع او شده و در آن محل زنداني‌اش كردند. پس از آن‌كه مرا كتك زدند، با خود بردند و يكي از آنها سوار خودرويم شد و پشت سر خودروي آنها حركت كرد.

فرد ربوده شده ادامه داد: مجتبي مدعي بود با خواهرزاده‌اش تصادف كرده و از محل حادثه متواري شده‌ام. اما وقتي گفتم اشتباه مي‌كند، توجهي به حرف‌هايم نكرده و مرا دوباره كتك زد.

و ي توضيح داد:آدم‌رباها مرا به يك سوله واقع در شهرك جعفريه بردند و در آنجا زنداني كردند. ۲ مرد مقابل در سوله ايستاده و از محل نگهداري مي‌كردند. سركرده باند آدم‌ربايي ـ مجتبي ـ با لوله بارها مرا كتك زد و همدستانش مرا زير مشت و لگد قرار دادند.

مرد ربوده شده با اشاره به اسارت چندروزه‌اش در سوله گفت: حميد يكي از آدم‌رباها با دستور سركرده باند به خانه يكي از اقوام وي رفته و با‌ آوردن يك دوربين فيلمبرداري مي‌گفت، مي‌خواهد از صحنه‌هاي كتك زدن و شكنجه شدن من فيلمبرداري كند.

وي اضافه كرد:‌ آدم‌رباها سند خودرو و ديگر مداركي كه درون خودروام بود را به همراه خودرو سرقت كردند. آنها وقتي متوجه شدند ۲ زني كه همدستشان هستند، از سوي پليس دستگير شده‌اند، بناچار مرا در حاشيه جاده شهريار رها كرده و متواري شدند.

با اطلاعات به دست آمده از مرد نجات‌يافته، پاتوق‌هاي احتمالي آدم‌رباهاي فراري زيرنظر گرفته شد تا اين‌كه پاتوق يكي از آنها به نام سجاد شناسايي و او روز ۱۳ مهرماه در شهريار دستگير شد.

اين متهم در بازجويي‌هاي پليسي مدعي شد، طراح اصلي اين آدم‌ربايي مجتبي بوده است.

به اين ترتيب ديگر پاتوق‌هاي سركرده باند و همدستان فراري‌اش زيرنظر گرفته شد و عاقبت ماموران متوجه شدند آنها درون يك سوله واقع در خادم‌آباد شهريار پنهان شده‌اند.

دستگيري سركرده باند و ۵ زن و مرد معتاد

ماموران ۲ روز پيش وارد اين محل شدند و سركرده باند آدم‌ربايي را كه يك دزد سابقه‌دار بود، به همراه ۳ زن و ۳ مرد كه مواد مخدر مصرف مي‌كردند، دستگير كردند.

سردار عليرضا اكبرشاهي، فرمانده انتظامي استان البرز در اين رابطه گفت:‌ با دستگيري متهمان، آنها با قرار قانوني از سوي قاضي فلاح، داديار شعبه هشتم دادسراي شهريار در اختيار ماموران اداره جنايي پليس آگاهي شهريار قرار گرفتند تا در تحقيقات بعدي از متهمان، راز ديگر جرايم آنها فاش شود. اين در حالي است كه جستجو براي دستگيري آخرين عضو فراري اين باند آدم‌ربايي ادامه دارد.

منبع: جام جم

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

زن غریبه و ماجرای پیچیده یک آدم ربایی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج