۱۱۳۵۸۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

آیت الله مکارم: دولت شاخ غول تورم را بشکند

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مهمترین خواسته ما از دولت مهار تورم و گرانی و همچنین حمایت از بخش‌ تولید است و امیدواریم دولت بتواند شاخ غول تورم را بشکند.

خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مهمترین خواسته ما از دولت مهار تورم و گرانی و همچنین حمایت از بخش‌ تولید است و امیدواریم دولت بتواند شاخ غول تورم را بشکند.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، در حاشیه دیدار سیف رئیس بانک مرکزی که روز پنج‌شنبه در قم انجام شد، در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به اینکه بانکداری در ایران را چه اندازه اسلامی می‌دانند اظهار داشت: در این خصوص نمی‌توان درصد تعیین کرد اما می‌توان گفت بخشی از بانکداری در ایران، اسلامی و بخشی نیز غیر اسلامی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، عنوان کرد: مهمترین خواسته ما از دولت این است که تورم و گرانی را مهار کنند و آن را کاهش دهند و همچنین حمایت‌های خوبی از بخش‌های تولیدی داشته باشند و امیدواریم برنامه‌های دولت به گونه‌ای باشد که بتوانند شاخ غول تورم را بشکنند.

انتقاد از اخذ دیرکرد

آیت الله مکارم شیرازی، در خصوص جریمه دیکردی که بانک‌ها از مشتریان خود می‌گیرند، افزود: جریمه در زمانی مصداق می‌یابد که کسی کار خلافی انجام داده باشد و اسم آن نیز از اسلام تعزیر است که این تعزیر باید به حساب بیت المال واریز شود.

وی ادامه داد: کسانی که از روی استیصال و عدم توانایی مالی قادر به پرداخت بدهی خود به بانک نیستند خلافی نکرده اند که به این واسطه به آنان جریمه دیرکرد تعلق گیرد.

این مرجع تقلید شیعیان، عنوان داشت: نمونه‌های بسیاری از مردم در نامه‌های خود به ما می‌نویسند که به دلیل عدم توانایی مالی در بازپرداخت‌ها موجب شده که بانک ملک و خانه آنها را نیز تصرف کند که در چنین مواردی بانک‌ها باید ملایم‌تر برخورد کنند هر چند که باید با کسانی که توانایی مالی دارند و نمی‌خواهد بدهی خود را پرداخت کنند برخورد قاطع داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت جدید که ماشالا خوب داره میره جلو!!!من به نوبه خود از آقای روحانی کمال تشکر را دارم!!!!!!!انشالا خدا به ما توفیق خدمت بدهد!!!!! بتوانیم دولت را یاری کنیم!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج