۱۱۳۵۸۷۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

افاضلی: استراتژی دربی جام حذفی متفاوت است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: استراتژی دربی در جام حذفی که تک بازی است با لیگ برتر تفاوت دارد.

خبرگزاری فارس: هومن افاضلی درباره دربی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: شرایط این بازی با همه دیدارهای فوتبال کشورمان متفاوت است اما موضوع مهم‌تر این است که شکل و استراتژی مسابقات جام حذفی با لیگ برتر تفاوت زیادی دارد و مدل بازی‌ تیم ها در این دو مسابقات با هم فرق می‌کند. تک بازی جام حذفی تمهیدات و ایده‌های متفاوتی نسبت به دیدارهای لیگ برتر می‌طلبد زیرا در لیگ برتر امکان دارد یک تیم با تساوی هم شرایط خوبی به دست آورد اما در جام حذفی تنها برد می‌تواند تیم را در مسابقات حفظ کند.

وی افزود: به همین دلیل تیم‌ها در جام حذفی باید استراتژی برد را دنبال کنند تا از فشارهای ناشی از باخت خارج شوند. برهمین اساس تیم‌‌ها باید از بازیکنانی استفاده کنند که در بهترین فرم خود قرار داشته باشند. از طرفی به این دلیل که دنبال برد و موفقیت هستند، احتمال دارد از نفرات تهاجمی‌تری نسبت به قبل استفاده کنند و برنامه ریزی بیشتری برای رسیدن به گل داشته باشند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه به نظر می‌رسد پرسپولیس به دلیل صدرنشینی در لیگ برتر از روحیه بالاتری برای دربی برخوردار است، توضیح داد: این دربی در جام حذفی برگزار می شود و در این حالت مقداری این مسائل رنگ می‌بازد. هرچند پرسپولیس اعتماد به نفش بیشتری دارد اما استقلال هم می‌داند با حذف حریفش می تواند ناکامی در کسب قهرمانی لیگ برتر و موفق نبودن در فصل را جبران کند. از طرفی پرسپولیس هم می‌داند با وجود موفقیت‌هایش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، برنده نشدن در دربی و حذف شدنش مقابل رقیب سنتی اتفاق بسیار بدی است. به همین دلیل برای برنده شدن با یک نتیجه خوب و تکمیل فصل موفقش انگیزه های زیادی دارد.

افاضلی درباره بیانیه‌های اخیر دو تیم علیه یکدیگر در آستانه دربی گفت: این موضوع در تمام دنیا هست. هربار استقلال و پرسپولیس با هم بازی می‌کنند، چنین مسائلی را می‌بینیم. در این جا دو بحث وجود دارد. ابتدا اینکه آیا در کل چنین کاری درست است یا خیر و دیگری اینکه در کل بگوییم درست نیست اما در عمل در کل دنیا این موضوع نادرست در دربی‌های لندن، ال کلاسیکو اسپانیا و دِرکلاسیکو بوندس‌لیگا هم اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: خیلی مواقع این صحبت‌ها از چارچوب ادب هم خارج می‌شود اما باید به شکلی رفتار کنیم که به اصل داستان نچربد و مردم بدانند زیبایی کار آن چیزی است که در زمین رقم می‌خورد و سبب لذت طرفداران دو تیم می‌شود. اولین و آخرین بار نیست که این بازی برگزار می‌شود و اولین و آخرین بار هم نیست که چنین صحبت‌هایی را می‌شنویم. باید به این بیانیه‌ها عادت کنیم و از کنارش بگذریم.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه این مسابقه عنوان کرد: پیش‌بینی نتیجه کار خیلی سختی است. پرسپولیس از لحاظ هویت و شخصیت تیمی در سال‌های اخیر به جایگاهی رسیده که هیچ تیمی در کشورمان چنین جایگاهی ندارد. این تیم به ژن برد عادت کرده است. از طرفی به نظر من استقلال به لحاظ پتانسیل نفری بهترین تیم کشورمان است. تک تک بازیکنانش حتی نفراتی که روی نیمکت می‌نشینند، حتی اگر در تیم‌های دیگر باشند ستاره هستند. استقلال مانند داخل زمین نیمکت بسیار پر و پیمانی دارد.

افاضلی افزود: امیدوارم روزی برسد ببینیم استقلال هم مثل پرسپولیس در زمین ثبات دارد و از لحاظ سازمانی شرایطش به شکلی خوب است که وقتی بازیکنانش به زمین می‌آیند با اعتماد به نفس و برای کسب سربلندی بازی می کنند.جمع شدن این همه ستاره کنار هم به آسانی اتفاق نمی‌افتد و اکنون که استقلال این پتانسیل را در اختیار دارد حیف است چنین شرایطی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج