جاباما
۱۱۳۶۰۲۹
۵ نظر
۵۰۵۸
۵ نظر
۵۰۵۸
پ

عاقبت ستاره‌ها با فرهادی؛ جدیدی سورپرایز می‌کند؟

قهرمان نهمین فیلم بلند فرهادی است که در شیراز و با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران فیلمبرداری شد

برترین‌ها: امروز انتظار بسیاری از علاقه‌مندان به سینما در ایران پایان خواهد یافت و «قهرمان» فیلم جدید اصغر فرهادی در ساعت ۱۵:۳۰ در سالن اصلی «کاخ لومیر» محل برگزاری جشنواره کن، نمایش داده خواهد شد.

عاقبت ستاره‌ها با فرهادی؛ جدیدی سورپرایز می‌کند؟

قهرمان نهمین فیلم بلند فرهادی است که در شیراز و با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران فیلمبرداری شد. فرهادی از همان فیلم‌های نخستش به ترکیب بازیگران تازه و باتجربه علاقه داشت. به همین بهانه نگاهی داریم به کارنامه‌ی بازیگرانی که برای اولین بار برای فرهادی بازی کردند.

فرهادی از ابتدای فعالیت‌های نمایشی خود، وارد تلویزیون شد. در این سال‌ها بیشتر به نگارش فیلمنامه پرداخت؛ تجربه‌ای که بعد‌ها در نوع نگاه ویژه او در زمینه کارگردانی اثر گذاشت. وی فیلمنامه‌نویسی را با ارتفاع پست (۱۳۸۰) ساخته ابراهیم حاتمی کیا آغاز کرد و پس از آن فیلمنامه همه آثارش را خودش نوشت.

رقص در غبار

عاقبت ستاره‌ها با فرهادی؛ جدیدی سورپرایز می‌کند؟

فرهادی کمتر از یک سال پس از اکران ارتفاع پست، کارگردانی را با فیلم سینمایی «رقص در غبار» شروع کرد. «رقص در غبار» محصول سال ۱۳۸۱ تلفیقی از رمانتیسیسم و احساسات گرایی و نگاهی به جامعه و روابط اجتماعی آدم‌ها دارد. این فیلم با اقبال عمومی روبه رو شد و جوایز گوناگونی کسب کرد که از آن جمله می‌توان به جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره «آسیا پاسیفیک» در سال ۲۰۰۳، بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۱ و بهترین فیلمنامه از جشن خانه سینما اشاره کرد.

فرامرز قریبیان در فیلم «شهر زیبا» دوباره با فرهادی همکاری کرد، آخرین کار او بازی در فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بود. باران کوثری هم اکنون مشغول بازی در سریال ملکه گدایان است، همچنین او برای نقش فروغ فرخزاد در فیلم «رگ‌های آبی» به کارگردانی جهانگیر کوثری انتخاب شده است. تنها اثر مهم خداپرست در بازیگری، در فیلم «رقص در غبار» محسوب می‌شود.

شهر زیبا

عاقبت ستاره‌ها با فرهادی؛ جدیدی سورپرایز می‌کند؟

دومین کارگردانی فرهادی در فیلم سینمایی شهر زیبا محصول سال ۱۳۸۲ رقم خورد. این فیلم، داستان خود را از دل جامعه وام گرفته است و یک درونمایه عاشقانه را میان ناملایمتی‌های اجتماعی به تصویر می‌کشد. «شهر زیبا» جوایز متعددی، چون «طاووس طلایی» جشنواره بین المللی فیلم هند در سال ۲۰۰۴ و جایزه بزرگ جشنواره بین المللی فیلم ورشو را در همین سال از آن خود کرد.

این فیلم به عنوان آغاز‌گر روند همکاری اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی محسوب می‌شود که در سه فیلم سینمایی «چهارشنبه سوری»، «درباره الی» و «فروشنده» ادامه پیدا می‌کند. فیلم‌های حاصل از این همکاری را بدون شک باید از شاخص‌ترین برگ‌های دفتر هنری ترانه علیدوستی دانست. ترانه علیدوستی هم اکنون مشغول بازی در فیلم «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی است. بابک انصاری زمانی که نقش «اعلا» در فیلم «شهر زیبا» اصغر فرهادی را بازی می‌کرد، ۱۶ ساله بود. آخرین حضور او در سینما فیلم «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی است.

چهارشنبه سوری

عاقبت ستاره‌ها با فرهادی؛ جدیدی سورپرایز می‌کند؟

فرهادی پس از ۲ سال، با فیلم چهارشنبه سوری، یکی از موفق‌ترین ساخته‌های خود، بار دیگر به پرده نقره‌ای بازگشت. وی در این فیلم به سراغ سوژه‌ای درباره خیانت و تن دادن به تغییر‌ها برای ادامه زندگی رفت. سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۴، «قرقاول نقره‌ای» جشنواره فیلمِ «کرالا» هند در سال ۲۰۰۶ و «هوگو طلایی» جشنواره بین المللی فیلمِ «شیکاگو» در همین سال، ارمغان‌های چهارشنبه سوری برای فرهادی بودند.

حمید فرخ نژاد هم اکنون مشغول بازی در سریال «میدان سرخ» است. آخرین حضور هدیه تهرانی در سینما بازی در فیلم «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی بود که در جشنواره فجر امسال به نمایش در آمد و بازی او مورد توجه منتقدان قرار گرفت. سحر دولتشاهی ستاره این روز‌ها که بازی اش در سریال میخواهم زنده بمانم با استقبال همراه شد، برای اولین بار در فیلم «چهارشنبه سوری» جلوی دوربین رفت. آخرین بازی پانته آ بهرام در سینما «خائن کشی» مسعود کیمیایی است. متین حیدری نیا بازیگر نقش امیرعلی در دو فیلم با عنوان‌های «هفت و نیم» و «مردن در آب مطهر» بازی کرده است.

درباره الی

عاقبت ستاره‌ها با فرهادی؛ جدیدی سورپرایز می‌کند؟

فیلم بعدی فرهادی، درباره الی (۱۳۸۷) بود. این فیلم به دلیل شخصیت پردازی، غافلگیری‌های متعدد، جریان داشتن در فضایی قابل لمس و پایانِ باز، اثری برجسته و ویژه در کارنامه هنری وی به شمار می‌رود. درباره الی، افزون بر استقبالِ جشنواره‌های داخلی در جشنواره‌های خارجی نیز خوش درخشید.

گلشیفته فراهانی پس از درباره الی به دنبال ایفای نقش در یک فیلم هالیوودی ممنوع الکار شد و پس از آن از ایران مهاجرت کرد، فراهانی سال گذشته به واسطه‌ی فیلم «استخراج» محصول نتفلیکس مورد توجه سینمادوستان بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت. استخراج پربیننده‌ترین فیلم اختصاصی نتفلیکس تا به امروز است و گلشیفته فراهانی به واسطه‌ای این فیلم توانست به لیست ستارگان نوظهور سینما در آی‌ام‌دی‌بی راه پیدا کند.

«درباره الی» اولین همکاری اصغر فرهادی و شهاب حسینی محسوب می‌شود، این همکاری در فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» ادامه پیدا می‌کند. آخرین کار شهاب حسینی اجرای برنامه همرفیق بود. مانی حقیقی و پیمان معادی برای اولین بار در این فیلم جلوی دوربین رفتند، حقیقی هم اکنون مشغول کارگردانی فیلم «تفریق» است. پیمان معادی دوباره با فرهادی در «جدایی نادر از سیمین» همکاری کرد و تبدیل به یک بازیگر بین المللی شد. آخرین حضور او در سینما فیلم «درخت گردو» مهدویان است.

آخرین حضور صابر ابر در سینما فیلم «زیر نور کم» بود. آخرین نقش آفرینی احمد مهران فر و مریلا زارعی هم در سریال پایتخت و مانکن بود با استقبال مخاطبان مواجه نشد. رعنا آزادی ور با بازی درخشانش در سریال «زخم کاری» چهره مورد توجه این روزهاست.

جدایی نادر از سیمین

عاقبت ستاره‌ها با فرهادی؛ جدیدی سورپرایز می‌کند؟

فرهادی در سال ۱۳۸۹ جدایی نادر از سیمین را ساخت. وی در این فیلم زندگی زن و شوهری را به تصویر می‌کشد که پس از جدا شدن، مسیر‌های متفاوتی را انتخاب می‌کنند که به اختلاف و تاثیر بر زندگی یک خانواده دیگر منجر می‌شود. آخرین حضور لیلا حاتمی در یک تیزر تبلیغاتی بود که در شبکه های اجتماعی با حواشی فراوانی مواجه شد. او هم اکنون مشغول بازی در یک سریال نمایش خانگی است.

ساره بیات با این فیلم به جایگاه متفاوتی از بازیگری رسید و به عنوان یکی از بازیگران زن اصلی سینمای ایران شناخته شد. هرچند انتخاب‌های بعدی او چندان مورد توجه نبودند. آخرین حضور او سریال «گیسو» به کارگردانی منوچهر هادی است. همچنین در این فیلم بابک کریمی و سارینا فرهادی به سینما معرفی شد. بابک کریمی سال گذشته در «بی‌همه‌چیز» بازی کرد و سارینا فرهادی هم امسال با فیلم «قهرمان» در کن حضور دارد.

فروشنده

عاقبت ستاره‌ها با فرهادی؛ جدیدی سورپرایز می‌کند؟

فیلم فروشنده (۱۳۹۴) دیگر اثر موفق این کارگردان بود که جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره کن ۲۰۱۶ را برایش به ارمغان آورد. در «فروشنده» فرید سجادی حسینی را جلوی دوربین آورد. مسیر بازیگری او خیلی زود تغییر کرد و بعد از «فروشنده» با چند پشنهاد متفاوت مواجه شد. او در جشنواره فجر امسال با فیلم «بی همه چیز» حضور داشت.

قهرمان

عاقبت ستاره‌ها با فرهادی؛ جدیدی سورپرایز می‌کند؟

اصغر فرهادی پروسه‌ی ساخت و آماده‌سازی فیلم قهرمان را تقریبا در سکوت خبری و به دور از هیاهو پیش برد. تا به امروز تقریبا هیچ اطلاعاتی از خط داستانی و شخصیت‌های این فیلم در دسترس نبوده جز خلاصه داستانی که از سوی ممنتو فیلمز منتشر شده: «مرد جوانی به اسم «رحیم» به خاطر بدهی که نمی‌توانسته بپردازد، در زندان است. او طی دو روز مرخصی‌اش، تلاش می‌کند که طلبکار خود را قانع کند تا از شکایتش در ازای پرداخت مبلغ کمتری، صرف نظر کند. اما اوضاع آن‌طور که وی انتظار دارد پیش نمی‌رود…». حالا باید دید محسن تنابنده، امیر جدیدی و فرشته صدرعرفایی سورپرایز‌های او در «قهرمان‌» هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا حاتمی کیا مجیدی افخمی فیلم کن ندارن خخ

      پاسخ ها

      • به نخبه ی کامنت پرانی

        چون کن و جشنواره های اروپایی سیاسی هستند

      • ferishon

        برای چی فیلم خورشید مجیدی حذف شد
        چرا فقط به فیلمنامه های اسنپی و انور آبی اسکار میدن

    • بازنشسته علاف بیکار اس پاس بدبخت حراف

      شخصیت پردازیش خوبه خیلی رو میسوزونه

      پاسخ ها

      • خوبه خودتم میدونی چی هستی

        فیلمهاش فرمولی تکراری و قابل پیش بینی داره به دلالیل سیاسی جایزه می گیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج