جاباما
۱۱۳۶۲۵۱
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

رگبار و رعد و برق در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۸ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در چهار استان هشدار داد.

ایسنا: سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۸ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در چهار استان هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدارزردرنگ آورده است: تقویت سامانه بارشی همراه با رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب وقوع رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

این وضعیت جوی امروز (۲۲ تیرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب فارس، هرمزگان و ارتفاعات تهران، البرز و سمنان و نیمه شمالی خراسان شمالی، چهارشنبه (۲۳ تیرماه) برای استان‌ای گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب فارس، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان و پنج‌شنبه (۲۴ تیرماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، ارتفاعات استانهای تهران، قزوین، البرز و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی جمعه (۲۵ تیرماه) در استان‌های گیلان، اردبیل، زنجان، مازندران، ارتفاعات استانهای قزوین، تهران، البرز و سمنان و شنبه (۲۶ تیرماه) در شرق اصفهان، غرب یزد، گیلان، مازندران، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و سمنان دور از انتظار نیست و احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدارآمده است: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا سه‌شنبه تا پنج شنبه (۲۲ تا ۲۴ تیرماه) برای استان‌های قم، مرکزی، اصفهان و جنوب سمنان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط کاهش دید، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، غبار آلود شدن هوا دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از حضور در فضای باز بویژه بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج