جاباما
۱۱۳۶۳۸۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«آنت» و «گزارش فرانسوی» رقبای «قهرمان»

یکی از داوران حاضر در جشنواره کن فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی را فیلمی موفق دانست.

خبرگزاری صبا: یکی از داوران حاضر در جشنواره کن فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی را فیلمی موفق دانست.

«آنت» و «گزارش فرانسوی» رقبای «قهرمان»

روز گذشته ۲۲ تیرماه فیلم سینمایی «قهرمان» نهمین ساخته اصغر فرهادی در هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی کن به نمایش در آمد که تشویق تماشاگران را به همراه داشت.

حامد سلیمان‌زاده نویسنده، منتقد و مدرس بین‌المللی سینما که با دعوت رسمی از سوی دبیر فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم جهان (فیپرشی) داوری بخش‌های «دو هفته کارگردانان» و «هفته منتقدان» هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن را برعهده دارد و دیروز در کن درام جدید فرهادی را دیده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فیلم «قهرمان» گفت: فیلم فرهادی به نظر من فیلم موفقی‌ است. درامی است که بر پایه صراحت دروغ نوشته شده؛ همان امری که فرهادی همیشه به آن تاکید دارد. بازی امیر جدیدی قابل توجه و متفاوت است، دکوپاژ خیلی خوب، کارگردانی همیشگی فرهادی و انتخاب نماها بر پایه تداوم غیاب امر حقیقی مهم‌ترین امتیاز آن است.

او تاکید کرد: «قهرمان» تا این لحظه جزو پنج فیلم اول منتقدان است، فکر می‌کنم از شانس خوبی هم برای دریافت جایزه نخل طلا برخوردار باشد.

این داور درباره جو سالن لومیر هنگام نمایش فیلم «قهرمان» عنوان کرد: جو سالن خیلی خوب بود، خیلی‌ها تحت تاثیر قرار گرفتند و فرهادی هم تشویق خوبی شد. اکثر مخاطبان فیلم فرهادی را موفق دانستند و واکنش خوبی نشان دادند مخصوصا منتقدان. حال باید ببینیم اکران‌های روز بعد چگونه خواهد بود و فیلم‌های دیگر توسط منتقدان و مخاطبان چطور دیده می‌شوند. در کل اتفاق مثبتی بود.

سلیمان‌زاده درباره فیلم‌هایی که به نظر او رقیب «قهرمان» فرهادی هستند، خاطرنشان کرد: فیلم فرانسوی «آنِت» به کارگردانی لئوس کاراکس و فیلم «گزارش فرانسوی» ساخته وس اندرسون به نظر من رقیب‌های جدی برای «قهرمان» هستند.

این منتقد درباره کیفیت فیلم‌های این دوره از جشنواره بیان کرد: کیفیت فیلم‌ها در بخش مسابقه اصلی بهتر از بخش‌های دیگر است، توجه به تنوع کشورها و اقلیت‌ها مانند سال‌های پیش در دستور کار کن است. سینمای ایران هم حضور موفقی با فیلم‌ «قهرمان» فرهادی که اولین نمایشش را در سالن لومیر داشت و هم فیلم «سال توفان ابدی» جعفر پناهی و هم فیلم‌های کوتاه‌مان داشته است. امیدوارم که اتفاقات خوبی برای سینمای کشورمان بیفتد و نام ایران دوباره تکرار شود.

او درباره فیلم‌های بخش «دو هفته کارگردانان» و «هفته منتقدان» که داوری آن‌ها را برعهده دارد، اظهار کرد: فیلم «سال توفان ابدی» که توسط جعفر پناهی و ۶ کارگردان دیگر ساخته شده است و هم فیلم «کلارا سولا» ساخته ناتالی آلوارس مسن و هم یکی، دو فیلم دیگر شانس زیادی برای برنده شدن دارند. باید دید چه می‌شود.

این نویسنده در پایان درباره شیوه برگزاری جشنواره کن در دوران کرونا تصریح کرد: جشنواره فیلم کن هفتاد و چهارمین دوره خود را تحت تاثیر کرونا برگزار می‌کند ولی همه چیز کنترل شده، خوب و مناسب است. گزارش‌هایی که تا این لحظه داده شده است کمتر از ۱۰ مورد مبتلا یه کروناست، آن‌هایی که شناسایی می‌شوند در محلی جداگانه قرنطینه می‌شود. هر مهمان باید ۴۸ ساعت یک بار برای حضور در کاخ جشنواره و سالن‌های دیگر تست کرونا دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج