جاباما
۱۱۳۶۵۲۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رویترز خبر داد:

توافق عربستان و امارات برای تولید نفت

عربستان سعودی و امارات عربی متحده به گفته‌ی رویترز، عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای اختلافی که به تازگی بین آن‌ها بر سر سطح تولید نفت ایجاد شده بود، به یک راه حل دست یافتند.

ایرنا: عربستان سعودی و امارات عربی متحده به گفته‌ی رویترز، عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای اختلافی که به تازگی بین آن‌ها بر سر سطح تولید نفت ایجاد شده بود، به یک راه حل دست یافتند.

خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) به نقل از برخی منابع در «اوپک پلاس» تاکید کرد که طبق این توافق، پس از انقضا قرارداد فعلی در آوریل ۲۰۲۲، امارات در قراردادهای نفتی آینده به سطح تولید بالاتر از سه میلیون و ۶۵ هزار بشکه در روز دست می‌یابد.

این رسانه با اشاره به این که توافق عربستان و امارات به معنای تمدید توافق اوپک پلاس تا پایان سال ۲۰۲۲ است، افزود که هنوز تاریخ جلسه بعدی این اتحادیه مشخص نشده است.

به نوشته رویترز در پی انتشار این خبر، هر بشکه نفت خام برنت یک دلار سقوط کرد و به ۷۵ دلار و ۴۹ سنت رسید.

دیروز (سه شنبه) منابع آگاه در سازمان " اوپک پلاس " (+OPEC) اظهار داشتند که این سازمان نتوانست پیشرفتی در حل و فصل اختلاف میان عربستان و امارات به دست آورد، اختلافی که در هفته گذشته مانع از دستیابی اوپک به توافق در زمینه افزایش تولید نفت شد.

اختلاف میان عربستان و امارات در هفته گذشته در ارتباط با تلاش به عمل آمده جهت دستیابی به توافق جدید به منظور افزایش تولید از ابتدای اوت آینده شکل علنی به خود گرفت.

اختلاف در میان گروه اوپک پلاس باعث لغو گفت و گو به منظور افزایش تولید پس از چند روز مذاکره گردید.

کاخ سفید در هفته گذشته گفت که گفت وگوها میان اوپک و همپیمانانش را دنبال می‌کند. کرملین هم روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که رئیسان جمهور روسیه و آمریکا، در تماس تلفنی خود در روز جمعه گذشته موضوع اوپک پلاس و قیمت نفت را مورد بحث و تبادل نظر قرار ندادند.

کشورهای عضو اوپک پلاس در سال گذشته ۲۰۲۰ در زمینه کاهش بی‌سابقه تولید نفت به میزان ۱۰میلیون بشکه در روز یا تقریبا ۱۰درصد تولید جهانی نفت به دلیل تاثیر انتشار ویروس کرونا بر تقاضا به توافق رسیدند.

عربستان و امارات در چارچوب‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر در حال رقابت هستند. اما در سال ۲۰۲۱ تنش‌ها و اختلافات میان این دو کشور شدت گرفت به گونه‌ای عربستان برای تحکیم موقعیت در فوریه سال جاری اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۴ تجارت خود را با شرکت‌های بین‌المللی که دفتر مرکزی آن‌ها در این کشور نیست، متوقف خواهد کرد.

همچنین عربستان کلیه پروازهای خود را به امارات متوقف کرد و اخیرا نیز این دو کشور بر سر تمدید توافق‌نامه تولید نفت در اوپک پلاس دچار اختلافات شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج