۱۱۳۶۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ابلاغ معافیت آگهی‌ های مطبوعات از مالیات

آگهی‌های منتشر شده در روزنامه‌ها و نشریات از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

خبرگزاری ایسنا: آگهی‌های منتشر شده در روزنامه‌ها و نشریات از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر افزود: طبق قانون، مطبوعات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده انتشار آگهی‌های مطبوعاتی معاف هستند اما این قانون در عمل اجرا نمی‌شد.

او ادامه داد: با توجه به اجرایی نشدن این نظریه، دوشنبه گذشته و به درخواست مجددمطبوعات، رییس مجلس جلسه‌ای با حضور مسوولان معاونت قوانین مجلس، کمیسیون تطبیق مصوبات، وزارت ارشاد، سازمان مالیاتی و مدیران روزنامه‌ها به منظور حل مسائل فیمابین تشکیل داد که منجر به صدور این بخشنامه شد.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به جزییات بخشنامه، توضیح داد: طی این بخشنامه که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و عطف به نامه مشاور محترم و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی مورخ ۹ آبان ماه۱۳۹۲ مبنی بر اطلاق حکم مطبوعات مندرج در بند ۵ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷ اردیبهشت ۸۷ صادر شده، آگهی‌های منتشره در روزنامه‌ها و نشریات از مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف است.

انتظامی با تشکر از همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین سازمان امورمالیاتی کشور و سپاس ویژه از رییس مجلس که شخصا پیگیر این موضوع بود، ابلاغ این قانون و اجرای آن را گامی مهم در تقویت بنیه اقتصادی مطبوعات دانست.

به گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد این بخشنامه در تاریخ ۱۳ خرداد به تمامی دستگا‌ه‌های ذیربط ابلاغ شده است.

چندی پیش مدیران رسانه‌های مکتوب طی نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، خواستار بررسی مشکل اخذ مالیات از مطبوعات در ازای چاپ آگهی‌ها و یافتن راهکاری قانونی برای آن شده بودند، زیرا این اقدام بار مالی سنگینی بر دوش آنان گذاشته بود و برخی رسانه‌ها را در مسیر تعطیلی قرار داده بود.

تدوین آیین‌نامه معافیت مالیاتی مشاغل مطبوعاتی

به گزارش خبرگزاری فارس، همچنین در تاریخ ۹۱/۸/۹ آیین‌نامه اجرایی قانون معافیت مالیاتی درآمد حاصل از طراحی و انتشار آگهی برای فعالیت‌های مطبوعاتی تدوین شد.

متن آیین‌ نامه معافیت مالیاتی مشاغل مطبوعاتی به شرح زیر است:

محمد متین سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: در اجرای درخواست جامعه مطبوعاتی کشور از سازمان امور مالیاتی و براساس تعاملی که این سازمان با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد داشت، دستور برخورداری همه جانبه و کامل درآمدهای مطبوعاتی براساس بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم طی بخشنامه‌ای به امضای رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور رسید و ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه و با توجه به آیین‌نامه اجرایی بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم حتی درآمدهای ناشی از آگهی مطبوعاتی هم مشمول معافیت مالیاتی مصرح در قانون خواهد بود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: همچنین بر اساس این آیین‌نامه مقرر شد، به لحاظ حفظ شأن فرهنگی جامعه مطبوعاتی کشور و جلوگیری از پراکندگی و سلیقه‌ورزی در رسیدگی به امور مالیاتی مطبوعات، حوزه ویژه‌ای در تهران به صورت متمرکز و مرکب از مأموران مالیاتی خبره و آشنا به فرآیندهای کار مطبوعاتی برای رسیدگی به مالیات مطبوعاتی در نظر گرفته شود.

متین در پاسخ به این پرسش که آیا معافیت مالیاتی مشمول خبرنگاران حقوق‌بگیر هم می‌شود، گفت: با توجه به اینکه براساس قانون هر فرد می‌تواند فقط از یک نوع معافیت مالیاتی برخوردار شود و خبرنگارانی که رابطه حقوق بگیری با سازمان یا نشریه خود دارند، از معافیت مالیات بر حقوق برخوردار بوده، اما خبرنگارانی که به صورت حق‌التحریر و یا حق‌التصویر کار می‌کنند، درآمد آنها مشمول این معافیت خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج