۱۱۳۶۷۵۶
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

تیم لیگ دویی چگونه ۱۰ گل به ثمر رساند؟!

سرمربی تیم فوتبال شهید قندی یزد معتقد است که در لیگ دو افرادی هستند که حاضرند به هر کاری دست بزنند تا سه امتیاز بازی را بگیرند.

ورزش سه: سرمربی تیم فوتبال شهید قندی یزد معتقد است که در لیگ دو افرادی هستند که حاضرند به هر کاری دست بزنند تا سه امتیاز بازی را بگیرند.

در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ دو تیم فوتبال شهید قندی یزد با برتری ۱۰ بر یک برابر تیم فوتبال سردار بوکان درمجموع ۴۵ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم‌های هم امتیازی خود یعنی شاهین بندرعامری و شهرداری بندر ماهشهر به مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور صعود کرد.

تیم لیگ دویی چگونه ۱۰ گل به ثمر رساند؟!

ضمن اینکه در پایان این دیدار و دو بازی هم‌زمان «شاهین بندر عامری و میلاد مهر تهران» و همچنین دیدار «پاس همدان و شهرداری ماهشهر» که به ترتیب با نتایج پر گل 6-1 و 6- 0 به پایان رسید صحبت هایی مبنی بر تبانی مطرح شد که در خصوص این موضوعات با رضا حسن زاده سرمربی موفق تیم شهید قندی یزد گفت و گویی را ترتیب داریم که در ادامه آن را می خوانیم:

آقای حسن زاه درنهایت پس از ۲۶ هفته، شهید قندی توانست به پلی‌آف رقابت‌های لیگ دو صعود کند. لطفاً درخصوص پذیرفتن هدایت این تیم، به‌عنوان اولین چالش جدی دروان مربیگری نظرتان را بفرمایید.

حسن‌زاده: من زمانی که تیم شهید قندی را در اختیار گرفتم، این تیم 10 امتیاز داشت و به‌نوعی یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ دسته سه به شمار می‌رفت. با این توضیح که زمانی که ما این تیم را در اختیار گرفتیم این تیم با تیم‌های مدعی صدر جدول بیش از 14 امتیاز فاصله داشت.

اولین حضورتان روی نیمکت مقابل چه تیمی بود و چه نتیجه‌ای حاصل شد؟

حسن‌زاده: من زمانی که به شهر زیبای یزد رسیدم، دقیقه هیچ فرصتی را برای تمرین نداشتیم و فردای آن روز در جام حذفی به مصاف خیبر خرم‌آباد رفتیم که در آن بازی در ضربات پنالتی مغلوب شدیم. در دیدار بعدی هم به مصاف عقاب رفتیم که نتیجه آن دیدار را هم واگذار کردیم.

سطح فنی بازیکنان را بد ورود چطور دیدید؟

حسن‌زاده: بازیکنان ما انصافاً بازیکنان بدی نبودند و مشکلی که بیش از هر چیزی این تیم را آزار می‌داد، بیشتر شخصیتی و روحی روانی بود. به‌نوعی آن بازیکنان مسیر خودشان را گم‌کرده بودند و نمی‌دانستند دنبال چه چیزی هستند و ما سعی کردیم به بازیکنان هدف اصلی را نشان دهیم.

آیا پا گذاشتن به تیمی خودتان نبسته بودید تصمیم درستی بود؟

حسن‌زاده: من اگر می‌خواستم چنین بهانه‌ای را بگیرم، خودم را زیر سؤال می‌بردم. من تازه دوران مربی‌گری‌ام آغازشده و معتقدم اگر بخواهم وارد این بهانه‌ها شوم مربیگری را از دست می‌دهم. من اینجا سختی زیادی را متحمل شدم که تصور می‌کنم با توجه به بازی حساسی که در مقابل ویستا توربین در مرحله پلی‌آف آن داریم، جایز نیست الآن بخواهم آن‌ها را مطرح کنم.

به نظر خودتان بهترین فرصتی که برای ساختن تیم به دستاوردید چه زمانی بود؟

حسن‌زاده: ما بعد از بازی رفت مقابل سردار بوکان یک تعطیلی 20 روز داشتیم که فکر می‌کنم بهترین فرصت ممکن بود.

چند در صد از تیم شما را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند؟

حسن‌زاده: نزدیک به 40 درصد از تیم ما را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه باید بگویم فوتبال یزد استعدادهایی بی‌نظیری دارد. اما امکانات واقعاً برای شکوفایی این استعدادهای ناب وجود ندارد. واقعاً اگر بخواهم بگویم چه کشیده‌ایم در این مدت... (می‌خندد)

حالا اگر می‌شود قدری از این مشکلات برای ما و خوانندگان سایت ما بگویید.

حسن‌زاده: برای مثال مسئولین تیم،قبل از بازی می‌گفتند دیدار این هفته 6 امتیازی است. یعنی اینکه بازی حساس است اما درنهایت تعجب برای رفتن به آن شهر موردنظر باید 20 ساعت سوار اتوبوس می‌شدیم و همین مقدار ساعت را سوار بر اتوبوس برمی‌گشتیم. باور کنید من در این مدت آرتروز گرفتم. کمردرد و پادرد و گردن درد که بماند. بالای 200 ساعت ما در این فصل سوار اتوبوس بودیم. در تمام این مدت فقط دومرتبه با هواپیما سفر کردیم. گفتن با عمل کردن زمین تا آسمان فرق دارد. من خسته شدم ازبس‌که گفتم زمین را خط‌کشی کنید، به خدا نمی‌دانم چرا این کار را نمی‌کردند. این چیزی را که می‌خواهم بگویم شاید باورتان نشود مثلاً دیدید که وقتی سالنی را اجاره می‌کنید، تیم بعدی پیش از پایان ساعت تمرین شما منتظر تمام شدن تایم شما می‌شود. ما هم دقیقه در تمام این فصل به همین صورت تمرین می‌کردیم. یا به‌محض اتمام ساعت تمرین ما نورافکن‌ها خاموش می‌کردند. یا برای شما بگویم بازیکنان من حتی یک ساق‌بند ساده را ندارند. یا اینکه وقتی ما در ساعت 8:30 شب بازی داریم طبیعتاً باید زیر نور تمرین کنیم، اما این اجازه را به ما نمی‌دادند.

تیم لیگ دویی چگونه ۱۰ گل به ثمر رساند؟!

این مسئولین شهر یزد و یا مسئولان استان حاضر به کمک نبودند؟

حسن‌زاده: مسئولان فقط حرف می‌زدند. در مقطعی از فصل بچه‌های من اعتصاب کردند و قرار شد و قول دادند قبل از بازی مقابل ماهشهر به بازیکنان کمک مالی شود، اما این کار درنهایت تعجب انجام نشد. شما در این لحظه چطور می‌توانید تیمتان را جمع کنید.

پس چرا از شهید قندی یزد به‌عنوان یک تیم پولدار نام می‌برند؟

حسن‌زاده: من هم با شنیدن این ادعا خنده‌ام گرفت. بد نیست اگر بدانید ۶ تن از بازیکنان من مجموع قراردادشان ۱۴۰ میلیون تومان هم نمی‌شود. از بازیکن ۱۰ میلیونی داریم تا بیست‌میلیونی و ۴۰ میلیونی. از همین ۶ بازیکنی که اشاره کردم، ۴ تا از آن‌ها جزو بازیکنان ثابت من محسوب می‌شوند. اما با تمام این حرف‌ها مدیرعامل مرد بسیار دوست‌داشتنی است که تلاش بسیار زیادی را برای بهبود عملکرد تیم شهید قندی انجام می‌دهد، اما درواقع هیچ‌گونه حمایتی از او صورت نمی‌گیرد. حالا طی روزهای آینده به شما می‌گویم که برای ما چه اتفاقاتی افتاده است.

وضعیت برگزار بازی‌ها در لیگ دو به چه شکلی بود؟

حسن‌زاده: برای جواب دادن این سؤال باید به بازی شاهین بند عامری و سردار بوکان اشاره‌کنم که ۷ گل در آن ردوبدل شد ضمن آنکه سرمربی تیم هم گفت که در این بازی اتفاقاتی افتاده است. اما نماینده مجلس با یک نامه مسئله را حل کرد. واقعاً یک ماجراهای عجیب‌وغریبی که من تابه‌حال این‌جوری‌اش را هر گز ندیده بودم.

در هفته آخر لیگ دو نتایجی به‌دست‌آمده که تا حدی شایعات وجود تبانی و این‌جور مسائل را به وجود آورد، کما اینکه ما الآن حتی در لیگ برتر هم شاهد این‌گونه اظهارات هستیم. نظرتان به‌عنوان یک مربی شاغل در لیگ دو نسبت به این‌گونه اتفاقات چیست.

حسن‌زاده: من واقعاً قصد پرداختن به این موضوعات را پیش از دیدار حساس مقابل ویستا توربین را نداشتم، اما ببینید لیگ برتر علی‌رغم پخش مستقیم بازی‌ها و نظارت وِیژه و وجود داوران زبده، بازهم شاهد مطرح‌شدن این‌گونه اتفاقات مسموم خصوصاً در پایان لیگ هستیم. این را بدانید که هر چه دسته‌های پایین‌تر بیاییم طرح این موضوعات ابعاد گسترده‌تری را پیدا می‌کند. شما در لیگ دو می‌بینید که طرف به خاطر گرفتن سه امتیاز بازی حاضر است دست به هر کاری بزند. هر کاری که شما تصور کنید حاضر است انجام بدهد تا به آن سه امتیاز برسد.

مثلاً در دیدار ما (شهید قندی) مقابل اترک بجنورد ناگهان زمین‌بازی را با یک زمین چمن مصنوعی و بدون نورافکن و دارای جداول خطرناک در اطراف زمین تغییر می‌دهند، به‌طوری‌که اگر سر یکی از بازیکنان در تاریکی به جدول کنار زمین برخورد می‌کرد احتمال هرگونه فاجعه‌ای وجود داشت و به همین خاطر من فریاد می‌زدم و از داور می‌خواستم سوت پایان بازی را تا زمانی که اتفاقی نیفتاده بزند، چراکه هیچ‌چیزی از فرط تاریکی مشخص نبود.

می رسیم به بازی آخر شما مقابل بوکان که با نتیجه 10 بر 1 به سود شما به اتمام رسید . در خصوص این نتیجه عجیب چه نظری دارید.

حسن‌زاده: یک دیداری که می‌توانست سرنوشت ما را مشخص کند. از طرفی شاید آخرین بازی ما محسوب می‌شد و از سوی دیگر هم ممکن بود، دو بازی دیگر را برای ما رقم بزند. من در رختکن فقط و فقط از جنبه‌های روحی و روانی با بچه‌ها صحبت کردم. شخصیت و آینده رفاقت و زندگی با خانواده دوم را برایشان گفتم. من می‌دانستم اگر خیالمان از سه امتیاز راحت شود، می‌رویم برای تفاضل گل بیشتر که خوشبختانه همین‌طور هم شد. مال در ۱۰ دقیقه اول دو بر صفر از بوکان پیش افتادیم.

به همه توصیه کردم که هیچ‌کسی حق ندارد از دیدار شاهین بندر عامری و میلاد مهر خبر بگیرد. بعد از گل دوم هم خودبه‌خود گل‌های بعدی را زدیم. جا دارد از اعضای تیم سردار بوکان تشکر کنم. من واقعاً برای این مسئله ناراحت شدم. باور کنید آن‌ها با آن شرایط با حضور در مقابل تیم مردانگی کردند و از آقای قلندری سرمربی این تیم تشکر وِیژه می‌کنم. من الآن می‌دانم آن بچه چه حالی دارد و چه می‌کشد. حتی او را بغل کردم و از او عذرخواهی کردم و به او گفتم که بد موقع به هم رسیدیم.

پس با این حساب شما انگ تبانی در هفته آخر را کاملاً رد می‌کنید؟

حسن‌زاده: ببینید من نمی‌دانم در آن دو دیدار چه اتفاقی افتاد. اما در شهر یزد تمامی بازیکنان شهرداری بوکان تا دقیقه آخر مردانه جنگیدند. باوجوداینکه واقعاً ۱۱ نفر به‌سختی جمع شدند و مقابل ما به میدان رفتند. من از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. این را هم بگویم که قرار شد بازی‌ها رأس یک‌ساعتی شروع شود و در یک ساعت هم به اتمام برسد اما آقایان این کارها دیگر کهنه شده است که بخواهید با طرح یک دعوای سوری بازی با به تعویق بیندازید تا مثلاً از نتیجه ما باخبر شوید. این کارها بد است. هنوز ذهنمان آماتور است. دائم به فکر خریدن افراد هستیم تا به هدفمان برسیم. به خدا موفقیت در گروی این‌گونه موارد حاصل نمی‌شود.

در پایان صحبت خاصی اگر هست بفرمایید.

حسن‌زاده: در پایان باید یک تشکر داشته باشم از آقایان، علی تیموری، فرید عباس زاده، هوشنگ کیا، محمد طاهر، دکتر شریفات، حسین زاده، مجتبی کارگر و امین زارع که انصافاً در این فصل زحمت زیادی کشیدند. اما این را بدانید که کارمان تازه شروع‌شده و بازی اصلی ما هنوز باقی‌مانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادی الکیسه

      از یه مربی کیسه کش همه چی بر میاد، تبانی، دوپینگ،.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج