۱۱۳۷۰۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نروژی‌ها از پوتین خیلی می‌ترسند!

نخست، ما در بیشتر قرن گذشته هدف تهدید روسیه بوده‌ایم. ثانیا، روسیه بسیار نزدیکتر از چین، کره شمالی و ایالات متحده به ماست. سوما، روسیه دائما از نیروی نظامی در رزمایش‌هایش استفاده می‌کند.

اسپوتنیک: بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد که ۳۸ درصد از مردم نروژ بیش از آنکه از دیگر رهبران جهان هراس به دل داشته باشند، از پوتین می‌هراسند و او را "بزرگترین تهدید صلح جهانی" می‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه ایپسوس و برای روزنامه داگبلادت نروژ انجام شد، ۳۸ درصد از مردم این کشور گفتند از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بیش از شی جینپینگ و جو بایدن، روسای جمهوری چین و آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی می‌هراسند.

نروژی‌ها از پوتین خیلی می‌ترسند!

در این نظرسنجی رئیس جمهوری چین با ۲۵ درصد در مقام دوم قرار گرفت و پس از وی هم رهبری کره شمالی است. بایدن با چهار درصد در آخر قرار دارد.

همچنین هفت درصد از شرکت کنندگان نیز گفتند که هیچ یک از این افراد را تهدید نمی‌دانند و هفت درصد دیگر هم گفتند تصمیمی نگرفته‌اند.

مدیر موسسه فریتیوف نانسن از بابت این نتایج اصلا شگفت زده نشد و گفت که به سه دلیل، نروژی‌ها از روسیه می‌ترسند.

وی گفت: نخست، ما در بیشتر قرن گذشته هدف تهدید روسیه بوده‌ایم. مردم نسبت به روسیه هوشیار هستند. ثانیا، روسیه بسیار نزدیکتر از چین، کره شمالی و ایالات متحده به ماست. سوما، روسیه دائما از نیروی نظامی در رزمایش‌هایش استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: روسیه نه یک قدرت جهانی است و نه یک ابرقدرت بلکه یک "بازیگر کوچک در جهان" با تنها ۱۴۵ میلیون سکنه و اقتصادی به اندازه اسپانیا است. اما چین با نیروی انسانی ۱.۴ میلیارد نفری و اقتصادی که در مدت زمان نسبتا کوتاهی حتی از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت، چالشی پیش رو برای صلح جهانی و تهدید بالقوه بزرگ است.

وی ادامه داد: چین قدرتی است که اوضاع را تغییر خواهد داد و این برای ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته کاملا مشخص بوده است. فکر می‌کردم مردم هشیارتر شده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج