جاباما
۱۱۳۷۶۷۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بوریس جانسون قرنطینه شد

نخست‌وزیر و وزیر دارایی انگلیس که بنا داشتند پس از ابتلای وزیر بهداشت این کشور به کرونا از قرنطینه طفره بروند، زیر فشار انتقادات مجبور به پیروی از قوانین قرنطینه شدند.

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر و وزیر دارایی انگلیس که بنا داشتند پس از ابتلای وزیر بهداشت این کشور به کرونا از قرنطینه طفره بروند، زیر فشار انتقادات مجبور به پیروی از قوانین قرنطینه شدند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر و «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس روز یکشنبه و درپی موج شدید انتقادات، ناچار شدند به قرنطینه بروند.

پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس، جانسون و سوناک اعلام کردند از برنامه‌ای آزمایشی پیروی خواهند کرد که قرنطینه در روزها و ساعات غیرکاری و انجام تست روزانه کرونا را شامل می‌شد.

با این حال پس از اعتراضات و انتقادات گسترده‌ای که سیاست‌مداران احزاب مخالف و شهروندان انگلیسی نسبت به تبعیض قائل شدن برای این دو مقام ارشد دولت ابراز کردند، آن‌ها به ناچار روند عادی قرنطینه و کار کردن از منزل را پذیرفتند.

از جمله این معترضان، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس بود که در توئیتی انتقادی نوشت: «بوریس جانسون باید مثالی برای دیگران باشد. در عوض او برای خودش و وزیر دارایی روندی ترجیحی را انتخاب کرد که یک سیلی در گوش کسانی است که از خودگذشتگی کرده و خود را قرنطینه کرده‌اند. نباید یک قانون برای محافظه‌کاران (حزب حاکم) و یک قانون برای سایرین وجود داشته باشد».

سخنگوی جانسون حدود سه ساعت پس از اعلام پیروی او از برنامه آزمایشی حضور در محل کار و تست روزانه، اعلام کرد: «او در طرح آزمایشی شرکت نخواهد کرد. او دیدار با وزرا را از راه دور انجام خواهد داد».

وزیر دارایی انگلیس نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد: «با اینکه طرح آزمایشی تست و ردیابی به شکل منصفانه‌ای بازدارنده است و اجازه انجام کارهای ضروری دولتی را می‌دهد، به این نتیجه رسیدم قانونی که برای همه یکسان نباشد، اشتباه است».

وزیر بهداشت جدید انگلیس روز شنبه در پیامی ویدئویی گفت: «امروز صبح، تست کرونای من مثبت شد. من منتظر نتیجه پی‌سی‌آر هستم اما خوشبختانه تزریق واکسن داشته‌ام و علایم بیماری خفیف است».

وزیر بهداشت انگلیس روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۱۳۹۹) دُز نخست واکسن کرونای خود را دریافت کرده بود.

وی روز ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده بود. واکسنی که جاوید استفاده کرده از نوع آکسفورد/آسترازنکا بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج