جاباما
۱۱۳۸۰۱۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تلاش برای دور زدن مسیر ترانزیتی ایران ناکام ماند

رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تلاش سالهای اخیر برخی کشورها برای دور زدن مسیر ترانزیتی ایران و حذف کشور ما از جاده ابریشم ناکام مانده است.

ایرنا: رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تلاش سالهای اخیر برخی کشورها برای دور زدن مسیر ترانزیتی ایران و حذف کشور ما از جاده ابریشم ناکام مانده است.

به گزارش روز دوشنبه انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، حمید محمدی فاز در جلسه هیات مدیره این انجمن افزود: تلاش برخی کشورها برای دور زن مسیر ترانزیتی ایران با راه اندازی کریدور لاجورد و مسیر رو-رو کشتیرانی در دریای خزر از بندرترکمن باشی ترکمنستان و حتی اعمال گزینه حذف ایران از مسیر جاده ابریشم در آسیا با شکست مواجه شده و همچنان ایران بهترین مسیر ترانزیت منطقه است.

تلاش برای دور زدن مسیر ترانزیتی ایران ناکام ماند

وی با اشاره به بروز مشکلات متعدد در زمینه ترانزیت با برخی کشورهای همسایه ادامه داد: در چند سال گذشته اخذ هزینه ۱.۵ دلار توسط ترکمنستان برای عبور هر تن کیلومتر بار از این کشور، تعطیلی مرزهای ترکمنستان به دلیل کرونا و بازگشایی مرز و عبور بار به روش تحویل تریلی که موجب نارضایتی شرکتهای حمل و نقل شده، مشکلاتی را برای ترددهای ترانزیتی کشور ایجاد کرد.

رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با وجود همه مشکلات یاد شده باز هم آمار ترانزیت از بنادر جنوبی کشور به آسیای مرکزی در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ و دوران پیش از شیوع کرونا، ۲۳ درصد افزایش یافته است.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه بازگشایی مرزهای سرخس و لطف آباد با کشور ترکمنستان، هیات مدیره شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی با تحلیل شرایط منطقه و مسیر ترکمنستان تاکید کرد بازگشایی مرزهای این کشور باید همراه با شروطی انجام گیرد که مهم ترین آنها پایبندی ترکمنستان به موافقتنامه‌هایی مانند اکو و حذف کامل عوارض تن کیلومتر برای عبور کامیونهای تجاری از این کشور است.

اعضای هیات مدیره یاد شده همچنین گفتند: مسیر شمال افغانستان با رایزنی ایران می تواند بهترین مسیر برای رسیدن کالاهای ترانزیتی و صادراتی به آسیای مرکزی به خصوص ازبکستان باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج