جاباما
۱۱۳۸۰۵۰
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

نماینده آبادان: آه‌ِ مردم خوزستان گیراست

«سیدمجتبی محفوظی»، نماینده آبادان در مجلس، با انتقاد از انتقال آب از سرشاخه‌های رود کارون اظهار کرد: به داد خوزستان برسید! آه مردم این منطقه گیرا است! اگر دست ما از کار بیفتد، اگر چشم ما از کار بیفتد، باز هم به حیاتمان ادامه خواهیم داد، اما قلب تپنده کشور خوزستان است. این حرف بنده نیست بلکه حرف مقام معظم رهبری است. قلب از کار بیفتد کل کشور از کار خواهد افتاد. مشکل خوزستان امروز آب و عطش است در حالی که مشکلات این منطقه عدیده و قدیمی است.

انتخاب: نماینده آبادان در مجلس با بیان اینکه شبکه نمایش خانگی به دنبال ترویج فحشا و ولنگاری است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد هیچ برنامه‌ای برای مهار ولنگاری فوق تصور شبکه نمایش خانگی ندارد.

«سیدمجتبی محفوظی»، نماینده آبادان در مجلس، در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۸ تیر) قوه مقننه و در تشریح سؤال خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چرا وزارت فرهنگ و ارشاد نه توجّهی به فرهنگ دارد و نه هرگونه برنامه‌ای برای ارشاد اسلامی؟ آیا وزارت متبوع، برنامه‌ای برای مهار ولنگاری فوق تصور شبکه نمایش خانگی که در حال حاضر اقدام به گسترش فحشا و عادی سازی آن و نیز ترویج و تبلیغ فرهنگ غرب‌گرایانه کرده است، متصور بوده یا معتقد است این مهم جزو وظایفش نیست؟

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد هیچ ارتباطی با نام و عنوانش ندارد! احتمالاً نمایندگان بعضاً برخی از سریال‌ها و فیلم‌های شبکه نمایش خانگی را مشاهده و یا اخبار ولنگاری آن را مطالعه کرده‌اند.

نماینده آبادان: آه‌ِ مردم خوزستان گیراست

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه عنوان هر دستگاه و وزارتخانه‌ای مؤیّد شرح وظایفش است، افزود: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد کاملاً از عنوانش مشخص است؛ باید به دنبال فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. فیلم‌ها و سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی اکران می‌شوند هیچ سنخیتی با فرهنگ اسلامی ندارند. آقای صالحی عنوان می‌کنند که به تمامی فیلم‌ها بعد از بررسی مجوز داده می‌شود؛ این مطلب به این معنا است که ایشان از تمامی محتوای فیلم‌ها مطلع است. آیا زندگی پرزرق و برق، روابط دختر پسری و نامشروع و اشاعه فحشا، فرهنگ ایرانی و اسلامی است که در شبکه خانگی ترویج می‌کنید؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: برخوردهای غیراخلاقی و فرهنگ غرب در شبکه خانگی در حال ترویج است؛ در حالی که ما باید فرهنگ ایرانی و اسلامی را تبلیغ کنیم. پیام فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی پیام ضد دین و ضد فرهنگ ایرانی است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که بنده حاضرم در راه فرهنگ جانم را هم بدهم! مگر چند جا رهبر انقلاب از چنین تعبیری استفاده کرده‌اند؟ لذا مسئله فرهنگ را نباید دست کم بگیریم. امروز فرهنگ پاشنه آشیل دشمن برای حمله به کشور و هدف قرار دادن کانون خانواده شده است. از این رو معتقدم هیچ‌گونه نظارتی بر سریال‌های شبکه خانگی وجود ندارد! تبلیغ انواع ناهنجاری، سبک زندگی اشرافی، خشونت و جنایت، ناشی از بوی خیانت است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های وزیر مبنی بر اینکه ترکیه 150 سریال را به 100 کشور جهان صادر می‌کند، ادامه داد: ما نیز می‌خواهیم همانند ترکیه باشیم اما باید ارزیابی کنیم که چه چیزهایی را فدا کردیم تا فرهنگ اسلامی به اینجا برسد؛ اقتصاد مهم است اما به چه قیمتی؟!

محفوظی با بیان اینکه مجوز پخش سریال‌های خانگی از وزارت فرهنگ و ارشاد گرفته شده است اضافه کرد: آقای صالحی شما قبل از اینکه این اختیار از شما گرفته شود، مجوز بیش از 30 فیلم و سریال را صادر کرده‌اید که در سال‌های آینده ساخته و اکران خواهد شد. امیدواریم در دولت جدید، هم رئیس دولت و هم وزیری که انتخاب می‌شود برای فرهنگ و ارشاد برنامه داشته باشد چرا که 8 سال امر به معروف و نهی از منکر و مسئله حجاب و عفاف تعطیل بوده است؛ در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد باید بر اساس وظایفش این موضوعات را پیگیری می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه به دلیل مشکلات اخیر استان خوزستان قصدی برای طرح سؤال نداشتم، گفت: اگر برای استان خوزستان مسئله‌ای به وجود بیاید برای کل کشور مشکل ایجاد می‌شود. استان خوزستان چندین سال است که هر روز با یک بحران مواجه است؛ گاهی گرد و غبار، سیل و بی‌آبی، خشکی تالاب‌ها و عطش مردم. ما در خوزستان هر روز شاهد یک بحران هستیم.

وی با بیان اینکه خوزستان خون داد تا شرف، عزت و سربلندی میهنمان حفظ شود، تصریح کرد: امروز مردم استان خوزستان از بی‌تدبیری و بی‌انصافی مسئولان نامسئول خودبرتربین از فرط تشنگی خون گریه می‌کنند. این استان زمستان به زیر آب رفته و در تابستان بی‌نفس و تشنه می‌ماند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پرآب‌ترین استان کشور به کویر تبدیل می‌شود تا با تاراج آب آن کویری آباد گردد، خاطر نشان کرد: سال‌ها است کل کشور از ذخایر و ثروت‌های خدادادی خوزستان بهره می‌برند اما سهم مردم آنها حتی به اندازه تأمین اساسی‌ترین نیاز طبیعی حیات یعنی آب شرب سالم نیست! امروز نخل‌ها تشنه، هورها خشک، رودخانه‌ها بی‌آب و حقابه مردم در بالادست به یغما می‌رود، این حجم از دخالت در طبیعت مصداق فساد نیست؟!

محفوظی با انتقاد از انتقال آب از سرشاخه‌های رود کارون اظهار کرد: به داد خوزستان برسید! آه مردم این منطقه گیرا است! اگر دست ما از کار بیفتد، اگر چشم ما از کار بیفتد، باز هم به حیاتمان ادامه خواهیم داد اما قلب تپنده کشور خوزستان است. این حرف بنده نیست بلکه حرف مقام معظم رهبری است. قلب از کار بیفتد کل کشور از کار خواهد افتاد. مشکل خوزستان امروز آب و عطش است در حالی که مشکلات این منطقه عدیده و قدیمی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم تأکید کرد: ای نمایندگان و عصاره فضائل مردم به داد و فریاد مردم خوزستان مظلوم برسید و سهم این منطقه را از آنچه تقدیم کرده، بدهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در قرآن آمده سرنوشت هیچ‌قومی را ما انتخاب نخواهیم کرد مگر خودشان که چه کردیم با آن همه غرور اقتدار آرامش زندگیمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج