جاباما
۱۱۳۸۱۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جواب رد دایی به ۲ پیشنهاد از آذربایجان و قزاقستان

در مدت اخیر دایی مورد توجه دو تیم باشگاهی از کشور‌های آذربایجان و قزاقستان برای سرمربیگری قرار گرفته است، اما ترجیح داده برای ماندن درکنار خانواده خود در ایران و برخی فعالیت‌های اقتصادی این پیشنهاد‌ها را نپذیرد و فعلا دور از فوتبال باشد.

فرهیختگان: علی دایی بعد از برکناری از هدایت تیم فوتبال سایپا دیگر به‌عنوان سرمربی روی نیمکت مربیگری هیچ‌تیمی ننشسته و به همین دلیل بارها شایعه ممنوع‌الکاری وی در رسانه‌ها مطرح شده است که هربار توسط فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش تکذیب‌شده است. در ادامه پس از اینکه دایی گزینه هدایت تیم ملی فوتبال ایران بعد از مارک ویلموتس شد یکباره اسکوچیچ به این سمت منصوب شد تا دایی با انجام یک مصاحبه انتقادی نسبت به عوض شدن گزینه‌ها اعتراض کند و بگوید: «من را از بالا حذف کردند تا گزینه خودشان به‌عنوان سرمربی معرفی شود و همه اینها فقط یک شو تبلیغاتی بود تا با نام من بازی کنند!»

در ادامه این ماجرا بهمن سال گذشته بود که خبر حضور علی دایی در تیم فوتبال اورتون انگلیس مطرح شد. او در گفت‌و‌گویی با کیکر بعد از اینکه خاطرات قدیمی خود را از حضور در آلمان بازگو کرد، به این سوال درباره پیشنهاد اورتون هم پاسخ داد و تاکید کرد که صحبت‌هایی با مدیران این باشگاه انجام داده و احتمالا به‌عنوان مربی در این تیم مشغول فعالیت خواهد شد؛ موضوعی که بازتاب زیادی در رسانه‌های ایرانی و حتی آسیایی داشت و خیلی‌ها به این اتفاق پرداختند و درباره‌اش مطالبی را منتشر کردند. با این‌حال شیوع ویروس کرونا از نوع جهش‌یافته انگلیسی باعث شد سفر دایی به این کشور در آن مقطع به‌تعویق بیفتد. به همین دلیل شهریار و باشگاه اورتون هیچ‌گاه مذاکره‌ای حضوری انجام ندادند تا به‌نظر برسد که این پرونده‌ بسته شده است.

نکته قابل‌توجه اینکه به‌جز این پیشنهاد خارجی، چندسال قبل پس از باخت سنگین تیم ملی آذربایجان مقابل کرواسی در مقدماتی یورو ۲۰۱۶ مسئولان فدراسیون فوتبال آذربایجان و برتی فوگتس به این نتیجه رسیدند که قطع همکاری، بهترین گزینه پیش رویشان است. گزینه بعدی فدراسیون این کشور به‌نظر می‌رسید علی دایی باشد. فدراسیون فوتبال آذربایجان از طریق واسطه‌ها برای او پیغام فرستاد و ابراز علاقه‌اش جهت حضور او را در تیم ملی اعلام کرد که محمد، برادر علی دایی در گفت‌وگویی این خبر را تایید و تاکید کرد که صحبت‌هایی انجام شده ولی دقیقا معلوم نیست که چه پیش خواهد آمد. درنهایت آن زمان حضور دایی در آذربایجان منتفی شد.

با این‌حال طبق شنیده‌های «فرهیختگان» در مدت اخیر دایی مورد توجه دو تیم باشگاهی از کشورهای آذربایجان و قزاقستان برای سرمربیگری قرار گرفته است اما ترجیح داده برای ماندن درکنار خانواده خود در ایران و برخی فعالیت‌های اقتصادی این پیشنهادها را نپذیرد و فعلا دور از فوتبال باشد. گفتنی است تیم قزاق در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج