۱۱۳۸۱۱۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

انتظاری: گلات را جشن می‌گیریم

سهراب انتظاری پیشکسوت بی‌حاشیه پرسپولیس که این روزها به خاطر حاشیه‌های مربوط به حضور برادرزاده‌اش در نفت مسجدسلیمان درگیر حاشیه‌های یک مصاحبه شده است، حالا دوست ندارد هیچ چیزی در آن باره بگوید

فرهیختگان: سهراب انتظاری پیشکسوت بی‌حاشیه پرسپولیس که این روزها به خاطر حاشیه‌های مربوط به حضور برادرزاده‌اش در نفت مسجدسلیمان درگیر حاشیه‌های یک مصاحبه شده است، حالا دوست ندارد هیچ چیزی در آن باره بگوید و می‌خواهد از حاشیه‌های ایجاد شده که شاید به خاطر یک شیطنت پروبال گرفته است دور بماند و دربار‌ه‌اش این‌گونه می‌گوید که «اگر درباره پرسپولیس سوالی دارید جواب می‌دهم در غیر این صورت طی این دو روز حرف‌هایم را زده‌ام و در رابطه با حاشیه‌های پیش‌آمده صحبتی ندارم.» به خواسته انتظاری احترام می‌گذاریم و سراغ بخش بعدی سوال‌هایمان می‌رویم.

سوال‌هایی که در آن نه از صحبت‌های «حنیف عمران‌زاده» صحبتی شده است و نه از واکنش «سهراب» پرسپولیس به صحبت‌های «محمود فکری» برای حمایت از برادرزاده‌اش که می‌خواهد آینده فوتبالی‌اش مانند بازی‌اش درخشان باشد. گفت‌وگو با سهراب انتظاری را در ادامه می‌خواهید.

اول از دربی که هنوز زمان زیادی از آن نگذشته است بگویید، دلیل این باخت در ضربات پنالتی را در چه چیزی می‌بینید؟

همان‌طور که همه دیدند، به نظر من دربی بازی جالب و جذابی نبود، هر دو تیم خیلی محتاط و اقتصادی بازی کردند، ذهنیت بازیکنان و کادر هر دو تیم به نظر این‌گونه بود که کار به ضربات پنالتی بکشد. حالا این بحث پیش می‌آید که چرا این بازی این‌گونه شد و من فکر می‌کنم چون هر دو تیم محتاط بازی می‌کردند و دوست نداشتند در حین بازی شکست بخورند و احتمالا برنامه‌ریزی می‌کردند که در پنالتی بتوانند موفق باشند که خب استقلال خوش‌شانس‌تر بود.

از آنجایی که لیگ ما لیگ طولانی و فرسایشی شده است می‌تواند این موضوع هم یکی از علت‌های زیبا نشدن این بازی یا بد بازی کردن بازیکنان هردو تیم باشد، به هر حال بازیکنان هر دو تیم هم در جام حذفی، هم در لیگ و هم جام باشگاه‌های آسیا بازی کردند و خب نزدیک به یک سال در کوران مسابقات هستند و طبیعی است که بدن‌ها تحلیل می‌رود و در نتیجه آن بازی‌هایی که اوایل یا اواسط فصل داشتند را دیگر توان انجامش را ندارند؛ چراکه بدن احتیاج به ریکاوری و استراحت دارد. به هر حال بازی جام حذفی زیبا از آب درنیامد و استقلال در پنالتی خوش‌شانس‌تر بود و بازی را برد.

بعد از بازی، بعضی از بازیکنان و کادرفنی تیم استقلال در مورد داوری فغانی معتقد بودند که اگر او از ابتدای لیگ بازی‌ها را قضاوت می‌کرد، آنها قهرمان می‌شدند. نظر شما دراین‌باره چیست؟

فغانی سرمایه کشور و باعث افتخار ماست، متاسفانه سرمایه‌سوزی می‌کنیم و خودمان در لیگ ایران این سرمایه را نداریم و او برای لیگ استرالیا سوت می‌زند. این را هم باید کمیته داوران پاسخ بدهد که چرا این‌چنین داوری که کشور ما پرورش داد و به این درجه رسید در اوج داوری‌اش نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. طبیعتا بودن فغانی به لیگ و داوران جوان خیلی می‌تواند کمک کند.

ضمن اینکه قرار نبود تمام داوری‌های بازی‌های استقلال را فغانی انجام دهد که این صحبت را داشتند! ولی فکر می‌کنم حضور فغانی در پیشبرد داوری‌های فوتبال خیلی تاثیرگذار می‌شد؛ چراکه او داور باتجربه و کاربلدی است. به نظرم در بازی دربی فغانی اشتباه تاثیرگذاری داشت، خطای مطهری که به اذعان نظر کارشناسان داوری باید اخراج می‌شد و دو سه صحنه تاثیرگذار دیگر داشت که یکی از آنها ضربات پنالتی بود که از نگاه من دروازه‌بان خیلی جلو می‌آمد و این را نادیده گرفت، به‌خصوص در پنالتی پنجم که می‌شد آن ضربه را تکرار داد ولی با این حال به فغانی افتخار می‌کنیم و امیدوارم کمیته داوران او را به لیگ فوتبال ایران برگرداند.

امسال شکایت از داوری‌ها هم بیشتر به نظر می‌رسید.

متاسفانه امسال تمام تیم‌ها از داوری‌ها شاکی بودند، از تیم پایین جدول تا بالای جدول به هر نحوی از داوری‌ها متضرر شدند و متاسفانه هیچ راه‌حلی هم برایش چاره نکردند و امیدوارم مخصوصا در سه بازی باقی‌مانده که بسیار سرنوشت‌ساز است و می‌تواند برای قهرمانی یا بقای تیم‌ها در لیگ برتر تاثیرگذار باشد بیشتر تمرکز شود و امیدوارم داوران ما که خیلی هم زحمت می‌کشند، دقت بیشتری را در سه بازی اخیر داشته باشند؛ چراکه هر سوت‌شان در سرنوشت یک باشگاه تاثیرگذار است و امیدوارم داوری ما به جایی برسد که به هیچ چیزی احتیاج نداشته باشیم.

اوضاع پرسپولیس را به‌خصوص بعد از بازی دربی چطور می‌بینید؟

پنالتی به‌گونه‌ای شانس است و نمی‌توانیم دربی و پنالتی‌هایش را گردن بازیکن بیندازیم، هر شکستی چه برای بازیکن و چه برای هوادار ناراحت‌کننده است. شکست را هیچ فردی دوست ندارد ولی من به‌عنوان عضو کوچک خانواده بزرگ پرسپولیس از خانواده پرسپولیس، هواداران و پیشکسوتان می‌خواهم در این سه بازی حمایت کامل‌مان را از تیم نشان دهیم، از قبل هم حمایت می‌کردیم ولی الان زمان حمایت بیشتر از تیم و بازیکنان است و ما باید انرژی مثبت به این بازیکنان بدهیم تا با دست پر از زمین خارج شوند و بتوانند یک هدیه خیلی خوب به هواداران عزیز بدهند و قهرمانی پنجم را به دست آورند.

الان چشم امید بازیکنان به ما هواداران و پیشکسوتان است، به‌خصوص الان که بعضی‌ها در فضای مجازی حاشیه درست می‌کنند وظیفه ماست که حمایت کامل از تیم داشته باشیم. باید این همدلی را حفظ کنیم و از بازیکنان ایراد نگیریم؛ چراکه این بازیکنان یک سال است که بی‌وقفه درحال تمرین و مسابقه بودند.

البته بیشتر از پنالتی‌ها، از محتاط بودن گل‌محمدی در دربی صحبت می‌شود.

ما نمی‌توانیم این حرف را بزنیم، تیم که ببازد نظرها زیاد می‌شود. به نظر من گل‌محمدی بعد از علی پروین بهترین مربی چند سال اخیر است، یک مربی ایرانی در باشگاه پرسپولیس تیم را شکوفا کرده و خیلی خوب بازی می‌کنند. این انتظار که یحیی تمام بازی‌هایش را ببرد امکان‌پذیر نیست. به نظر من خیلی خوب کار کرده است و ما قدردانش هستیم، الان موقع انتقاد نیست، نمی‌گویم یحیی اصلا اشتباه نکرده، شاید او یک جاهایی اشتباه کرده باشد ولی به معنای زیرسوال بردن مربیگری خوبش نیست. به نظر من بهترین مربی تاریخ پرسپولیس بعد از علی پروین است. این باخت را به فراموشی بسپاریم و به ۳ بازی سرنوشت‌ساز بعدی بپردازیم.

در بازی امشب گل‌محمدی محروم است، پیش‌بینی‌تان از بازی با ماشین‌سازی چیست؟

بله، متاسفانه گل‌محمدی روی نیمکت نیست و نبودنش بی‌تاثیر هم نخواهد بود ولی کمک‌های خوبی روی نیمکت دارد، کریم باقری، مطهری و دوستان دیگر با هم در ارتباطند و نیمکت قوی است. ماشین‌سازی سقوطش قطعی شده و چیزی دیگر برای از دست دادن ندارد و برای بازی می‌آید. ماشین‌سازی دو سه رقابت قبلش و البته مقابل سپاهان بازی خیلی خوبی را انجام داد و من وقتی بازی‌شان را که دیدم تعجب کردم این تیم با این بازی چطور سقوط کرده است.

تیم خیلی خوبی است و اینکه سقوط کرده نباید باعث دست‌کم گرفتنش شود؛ بازیکنان پرانگیزه‌ای دارد و همین که پخش زنده و مقابل پرسپولیس است باعث می‌شود بازیکنان با تمام انرژی و ‌انگیزه در مسابقه ظاهر شوند و حتما هر چه در توان دارند می‌گذارند. در این سه بازی سخت این بازی خیلی سخت‌تر برای پرسپولیس خواهد بود. بازی با ماشین‌سازی، تراکتور و پیکان سه بازی فینال برای پرسپولیس است که باید پله‌پله جلو برویم. ما باید سه امتیاز را بگیریم؛ چراکه همه چیز دست خودمان است و نباید به اما و اگر بسپاریم.

قهرمانی پرسپولیس را چقدر مسجل می‌دانید؟

توانایی این بچه‌ها بسیار بالاست و قطعا قهرمانی از آن تیم ما و باشگاه پرسپولیس است که لازمه‌اش تمرکز بچه‌ها روی این سه بازی آخر است. فقط توقع بازیکنان انرژی مثبت هواداران و پیشکسوتان است و ان‌شاءالله پنجمین قهرمانی پشت سرهم پرسپولیس را جشن می‌گیریم.

از آمدن رادوشوویچ هم بگویید، به نظر شما حاشیه امن را برای دروازه پرسپولیس ایجاد می‌کند؟

رادو به خاطر وضعیت مالی رفت و به هر حال بازیکن باشگاه ماست و توقع دارد تا امرار معاشش انجام شود و خوشحالیم که دوباره برگشته است. او در این چند سالی که با پرسپولیس کار کرده نشان داده که می‌تواند حاشیه امنی را برای دروازه پرسپولیس ایجاد کند که اگر خدای ناکرده مشکلی برای حامد لک ایجاد شود حاشیه امن خوبی خواهیم داشت. از مدیران باشگاه هم می‌خواهم که فقط رادوشوویچ را برای حل مشکلات مالی نبینند و در این سه بازی هوای تمام بازیکنان را داشته باشند و با شارژ مالی انرژی خوبی به بازیکنان بدهند. این بازیکن‌ها در این گرمای طاقت‌فرسای تابستان و لیگ فرسایشی خیلی زحمت می‌کشند و امیدوارم با شارژ مالی دل بازیکنان را شاد کنند و با روحیه دوچندان آنها را روانه این بازی‌های فینال‌گونه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر ارسلان

      معلوم میشه
      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج