۱۱۳۸۱۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

گرایی: بنا نمی‌گذارد آب در دل‌مان تکان بخورد

ما هر چقدر این‌جا زحمت کشیده باشیم تلاش خودمان، کادرفنی و فدراسیون کشتی است، ما نیازی به کسی نداریم؛ خودمانیم و خودمان. یک خانواده‌ای هستیم که زحمت می‌کشیم.

فرهیختگان: آخرین اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی کشورمان برای حضور در المپیک زیر نظر «محمد بنا» درحال برگزاری است تا کشتی‌گیران با آمادگی هر چه بیشتر در المپیک حاضر شوند. فرنگی‌کاران کشورمان که چندین اردوی پرفشار را پشت‌سر گذراندند، در این اردو تمرینات‌شان را به دو بخش تقسیم کرده‌اند تا با روحیه بیشتر به میدانی بروند که برایش یک‌سال بیشتر از روالش منتظر مانده‌اند.

البته که این یک سال بیشتر تلاش کردن برای بعضی از ورزشکاران بهتر بود، مانند «محمدعلی گرایی» که به وزن ۷۷ کیلو رفته بود، همین یک سال باعث جا افتادن او در این وزن شده بود. محمدعلی گرایی که به‌همراه برادر کوچک‌ترش محمدرضا از امیدهای کسب مدال در المپیک هستند، این روزها تمام تمرکزش روی بهترین عملکرد و دست پر برگشتن از مسابقات است. مسابقاتی که برایش سال‌ها بی‌وقفه تلاش کرده و امیدوار است به‌همراه برادرش نتیجه زحمات‌شان را از تشک المپیک ۲۰۲۱ توکیو دشت کند.

در آخرین روزهای تمرینات ملی‌پوشان فرنگی‌کار «محمدعلی گرایی»، کشتی‌گیر پرتلاش و با اخلاق کشورمان پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد که در ادامه خواهید خواند. او که تمرینات سختی را پشت‌سر گذاشته است، دوست ندارد از حمایت مسئولان صحبت کند و به جایش از خانواده کشتی می‌گوید که همدل کنار هم تا سکو ایستاده‌اند.

آخرین اردو را می‌گذرانید، تمرینات تا الان چطور بود؟

تقریبا ۱۲ اردو را پشت‌سر گذاشتیم و این دو سه اردوی آخر کمی پرفشارتر نسبت به بقیه اردوها بود که خداراشکر از لحاظ بدنی و روحی هم آماده هستیم، این چند روز آخر هم تمرینات تقسیم شده است که نصفش را پرفشار تمرین می‌کنیم تا ان‌شاءالله به المپیک برویم و بعد از آن دیگر ببینیم چه پیش می‌آید.

شناخت دقیقی از عملکردت، نقاط قوت و ضعف کشتی‌ات با توجه به دور بودن سال 99 از عرصه‌های بین‌المللی، پیدا کردی؟

در این چند سال کشتی دیگر با عملکرد خودم آشنایی داریم، ولی نسبت به سالی که گذشت چون مسابقات کمتر برگزار شد یک سالی هم که اصلا مسابقه برگزار نشد که البته به‌نفع من بود، چون یک سالی بود که من به وزن ۷۷ کیلو آمده بودم و باعث شد در این وزن بیشتر جا بیفتم و بیشتر حریفانم را آنالیز کنم، روی نقاط قوت و ضعفم بیشتر شناخت پیدا کردم.

جدی‌ترین رقیبانت از کدام کشورها هستند؟

کشتی بیشتر حریفانم را دیده‌ام، در المپیک به غیر از خودم ۱۵ نفر دیگر کشتی می‌گیرند و به‌طور حتم هر ۱۵ نفر برای مدال طلا روی تشک می‌آیند، همه قدرتمند هستند و نمی‌توانم هیچ کشتی‌گیری را دست کم بگیرم؛ چراکه این یک رویداد تاریخی است و هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود و بسیار مهم است. ما هم آنالیزمان را از حریفان انجام دادیم که ان‌شاءالله بتوانیم با یک تاکتیک خوب با هر کدام‌شان که در گروه ما بیفتند با آنها کشتی خوبی بگیریم؛ همه‌شان خوب هستند و نمی‌توانم یک اسم ببرم. به نام‌ها و اسم و رسم فکر نمی‌کنم، واقعا جایی قدم می‌گذاریم که همه خوب هستند و نمی‌توانیم بگوییم فلانی قهرمان جهان است یا قهرمان المپیک است، چون قهرمان جهان و المپیک هم از دل همین مسابقه‌ها درآمدند و نمی‌شود هیچ کشتی‌گیری را دست‌کم گرفت.

اوضاع تیم کشتی فرنگی‌مان از لحاظ سلامتی و انگیزه چطور است؟

خداراشکر وضعیت تیم خیلی خوب است و امیدوارم تا روز آخر هم همین روند ادامه پیدا کند و ان‌شاءالله بتوانیم نتیجه بگیریم.

انتظار تاریخ‌سازی از برادران گرایی را در المپیک داشته باشیم؟

نمی‌شود نظر قطعی داد چون به هر حال میدان المپیک بسیار سخت است، ولی مطمئن باشید که ما دوتا چیزی کم نمی‌گذاریم و تمام تلاش‌مان را برای برگشتن با دو مدال خوش‌رنگ انجام می‌دهیم تا اول خودمان نتیجه زحمات‌مان را ببینیم و بعد بتوانیم حداقل برای لحظه‌ای هم که شده در این شرایط دل مردم را شاد کنیم.

کار با محمد بنا چطور است؟

باعث افتخار ماست، آقای بنا مربی بزرگی هستند و بودن کنار او واقعا باعث افتخار ماست که می‌توانیم از تجربیات‌شان استفاده کنیم. با مدیریتی که دارند واقعا به تیم خیلی کمک می‌کنند و هوای بچه‌ها را دارند و نمی‌گذارند آب در دل ما تکان بخورد. خیلی زحمت ما را می‌کشند و رسیدگی خداراشکر خوب بوده است.

امید کسب مدال المپیک روی کاغذ، روی دوش کشتی‌گیران است، به همین اندازه توجه هم هست؟

ما هر چقدر این‌جا زحمت کشیده باشیم تلاش خودمان، کادرفنی و فدراسیون کشتی است، ما نیازی به کسی نداریم؛ خودمانیم و خودمان. یک خانواده‌ای هستیم که زحمت می‌کشیم و ان‌شاءالله بتوانیم نتیجه‌اش را بگیریم.

حرف آخر قبل از المپیک؟

مردم دعا کنند که روسفید برگردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج