۱۱۳۸۵۵۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

واکنش وزارت نیرو به شایعه خشک شدن سد کرخه

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو به شایعه خشک شدن سدّ کرخه در ۵۴ روز آینده واکنش نشان داد.

جماران: دیروز یک خبرگزاری از قول یک منبع آگاه در وزارت نیرو مدعی شده بود که حجم زنده و قابل استفاده پشت سد کرخه در حال حاضر بر اساس پایش ‌های روز جاری ۷۶۰ میلیون متر مکعب است و با این حجم از برداشت تنها ۵۴ روز با صفر شدن آب سد کرخه فاصله داریم.

صدیقه ببران، مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در واکنش به این خبر اظهار داشت: حتما هماهنگی لازم توسط متخصصین برای ورودی و خروجی سدّها انجام می شود که لطمه ای به میزان آب ذخیره وارد نشود و نکته اساسی این است که تا جای ممکن مردم صدمه نخورند و به محیط زیست هم آسیب وارد نشود؛ چون یکی از بحث های اصلی تالاب هورالعظیم است. ان شاء الله بارندگی های بهتری هم در پاییز داشته باشیم.

در رودخانه های پایین دست سدّ کرخه روند افزایشی جریان ادامه دارد

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو افزود: در حال حاضر در تمامی رودخانه های پایین دست سدّ کرخه همچنان روند افزایشی جریان رودخانه ها ادامه دارد و از روز گذشته جریان شاخه های اصلی ورود به تالاب هورالعظیم به مقادیر مطلوب خود رسیده و همچنان روند افزایشی خود را طی می کند و در شاخه «بستان» به عنوان یکی از شاخه های اصلی تغذیه کننده تالاب هورالعظیم دبی آب بیش از ۱۱ متر مکعب در ثانیه و در شاخه «سابله» به بیش از هفت متر مکعب در ثانیه افزایش پیدا کرده است.

واکنش وزارت نیرو به شایعه خشک شدن سد کرخه

وی با تأکید بر اینکه به دلیل پایین بودن حجم آب مخازن سدهای خوزستان انتقال آب از این استان امکان پذیر نیست، گفت: مشکل اساسی خوزستان این بود که حدود 80 هزار هکتار کشت شلتوک را به شکل ممنوعه انجام دادند. پارسال و سال قبل از آن که سیل بود مجاز بودند و تا 200 هزار هکتار هم رفته بودند ولی در شرایط خشکسالی امسال نیز این کشت را که میزان بالای حجم آب را می کشد استفاده کرده اند. یعنی آب این استان اساسا در همان جا مصرف می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج