۱۱۳۹۰۳۲
۵ نظر
۵۰۱۹
۵ نظر
۵۰۱۹
پ

قیمت‌گذاری دستوری خودرو به نفع هیچ‌کس نیست

رییس مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا گفت: قیمت گذاری دستوری در هیچ اقتصاد توانمندی در دنیا مرسوم نیست و کمترین نتیجه منفی آن، فراهم شدن زمینه واسطه گری و دلالی است.

سایپانیوز: رییس مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا گفت: قیمت گذاری دستوری در هیچ اقتصاد توانمندی در دنیا مرسوم نیست و کمترین نتیجه منفی آن، فراهم شدن زمینه واسطه گری و دلالی است.

رحیم اسماعیلی دانا در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا به صورت های مالی ارائه شده اشاره کرد و افزود: قیمت گذاری دستوری نه به نفع تولیدکننده است، نه مصرف کننده؛ زیرا پول را از تولید خارج و در جاهایی که تاثیرات مخرب بر اقتصاد دارند، خرج می کنند.

اسماعیلی دانا افزود: واسطه ها به معنای واقعی کلمه مخرب اقتصاد هستند و بیشترین سود را از فضای غیرشفافی می برند که عامل اصلی آن قیمت گذاری دستوری است.

وی اظهار کرد: بیش از دوسال است که شدیدترین تحریم های ممکن، صنعت خودرو کشور را تحت فشار قرار داده اما امروز شاهد پیشرفت این صنعت و حتی عرضه خودروهایی کاملا داخلی با استانداردهای قابل قبول هستیم.

اسماعیلی دانا افزود: همین امر نشان می دهد متخصصان و مدیران صنعت خودرو از پس تحریم ها و ترامپ برآمده اند اما آنچه آنها را با زیان مواجه کرده، قیمت گذاری دستوری است که ضربه بیشتری به تولیدکننده و مصرف کننده زده است.

وی ادامه داد: در حالی که افزایش نرخ ارز و نهاده های تولید، قیمت تمام شده محصولات را افزایش داده، قیمت گذاری دستوری باعث شده واسطه ها از جیب سهامداران سایپا و ایران خودرو درآمدزائی کنند.

رییس مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا با اشاره به شروع به کار دولت جدید اظهار کرد: به نظر می رسد دولت جدید تمایل بیشتری به شنیدن صدای تولیدکننده دارد و امیدواریم در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدائی ها توجه بیشتری برای رفع موانع تولید صورت پذیرد؛ از جمله اینکه سایه شورای رقابت و قیمت گذاری دستوری از سر صنعت خودرو کم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ساخت خودرو به هر قیمتی هم هیچ جای دنیا مرسوم نیست لطفا درش را تخته کنید

    • بدون نام

      ها میخواین از این گرونتر بفروشین؟ پراد 100 میلیون تومن؟ زوره 100 تومن پراید اسمشو عوض کردن کردن تیبا، کوییکو... در واقع همون پرایده

    • داریوش

      انحصار فروش خودرو و عدم واردات و تعرفه صددرصدی نیز هیچ جای دنیا مرسوم نیست

    • بدون نام

      ایشان حقیقت را گفتند لطفاً قیمت خودرو را آزاد کنید و تعرفه‌ها و هزینه هایی را که در واردات خودرو به مصرف‌کننده تحمیل می‌شود را حذف کنید و واقعاً ببینیم در یک فضای رقابتی آیا موقق می شوند یا خیر

    • پدرام

      قیمت را آزاد کنید و واردات ازاد خودشون به شکر خوردن می افتند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج