جاباما
۱۱۳۹۱۷۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کاهش ۵۴درصدی بارندگی در کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به شرایط خشکسالی گفت: بارندگی در سطح کشور امسال ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است و حتی برخی از استان‌ها با کاهش بیش از ۹۰ درصدی بارش مواجه بودند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به شرایط خشکسالی گفت: بارندگی در سطح کشور امسال ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است و حتی برخی از استان‌ها با کاهش بیش از ۹۰ درصدی بارش مواجه بودند.

اسماعیل نجار در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: گرم شدن بیش از دو درجه‌ای زمین، تغییر نوع بارش و زمان آن را باید بپذیریم. اکنون در مناطق بسیار پربرف کشور، برفی وجود ندارد در حالی که در گذشته نه چندان دور، هر دره‌ای ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب می‌داد. این یک واقعیتی است که باید آن را بپذیریم و بر اساس آن کار خود را دنبال کنیم.

وی افزود: بارندگی در سطح کشور امسال ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است و حتی برخی از استان‌ها با کاهش بیش از ۹۰ درصدی بارش مواجه بودند. استان خوزستان نیز نزدیک به ۳۷.۵ درصد نسبت به گذشته با کاهش بارندگی مواجه است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به تخصیص اعتبار به وزارت نیرو برای تنش آبی کشور، بیان کرد: از ابتدای سال و با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاد، جلساتی در خصوص دو سه بخش آب شرب برگزار شد که در نهایت سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان برای کاهش تنش آبی در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت و دولت آن را مصوب کرد. با جلسات متعددی که برگزار شد ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای بند خ ماده ۳۳ در نظر گرفته شد.

نجار گفت: با توجه به خشکسالی امسال ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو و یک هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت کشاورزی قرار گرفته و ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی و خسارت‌های امسال دیده شده است. جلسه‌ای در استان خوزستان برگزار شد و نظرات مدیران در نهایت منجر به تصویب اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی برای استان خوزستان شد که تسهیلات بسیار خوبی است.

وی افزود: امسال دولت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به صندوق بیمه کشاورزی کمک مالی کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج