جاباما
۱۱۳۹۲۰۹
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

تحقیق آمریکا درباره ادعای ارتباط مالی سپاه و قطر

تایمز اسراییل مدعی شده اطلاعات و مستندات ارتباط مالی بین سپاه و دولت قطر ماه گذشته و در جریان دیدار رییس جمهوری سابق اسراییل از کاخ سفید به جو بایدن ارایه شده است.

عصر ایران: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده درباره ارتباطات مالی احتمالی بین دولت قطر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحقیق می کند.

وب سایت خبری" واشنگتن اگزماینر" در گزارشی با انعکاس اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره نوشت: اخیرا ارایه گزارش هایی درباره ارتباطات مالی بین قطر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دولت واشنگتن را نگران کرده است.

سپاه در سال ۲۰۱۹ و از سوی دولت ترامپ در لیست گروه های تروریستی دولت آمریکا قرار گرفته و دولت بایدن نیز در ۶ ماه گذشته به لغو این تصمیم اقدام نکرده است.

بر اساس گزارش " تایمز اسراییل" ا در سفر اخیر رییس جمهوری اسراییل به واشنگتن و دیدار " روون ریولین" با "جو بایدن" در کاخ سفید اطلاعات و مستنداتی از سوی رییس جمهوری سابق اسراییل به بایدن ارایه شده است. بر اساس این گزارش مقامات آمریکایی در جریان آن دیدار از این موضوع ابراز نگرانی کرده و قول تحقیق داده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره به وب سایت "واشنگتن اگزماینر" گفت:" ما در حال بررسی ادعاها هستیم...قطر و ایالات متحده یک همکاری استراتژیک ، امنیتی و ضد تروریستی قوی دارند. قطر یکی از نزدیکترین متحدان نظامی ایالات متحده در منطقه است. همکاری های نظامی و امنیتی ایالات متحده و قطر به ایمنی و ثبات منطقه کمک می کند. "

"آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته "با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و در مورد بحران های افغانستان، یمن و لبنان گفتگو کرده است. در این دیدار وزیر خارجه قطر از برنامه های دولت ایالات متحده برای ارتقا " صلح و امنیت " در منطقه حمایت کرد.

یک ماه پیش ارتش ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه ای از تعطیلی یک پایگاه نظامی عمده ( پایگاه نظامی السیلیه ) عمده و نیز یک مرکز تامین مهمات خود موسوم به "فالکون" در قطر و انتقال تجهیزات آن به اردن خبر داده بود.

کارشناسان نظامی این اقدام دولت آمریکا را در راستای استراتژی جدید دولت بایدن در کاهش حضور نظامی در منطقه غرب آسیا ارزیابی کرده اند.

تحقیق آمریکا درباره ادعای ارتباط مالی سپاه و قطر

دیدار وزرای خارجه آمریکا و قطر در واشنگتن/ رویترز

هم اکنون نزدیک به 10 هزار پرسنل نظامی ایالات متحده آمریکا در پایگاه هوایی "العدید" قطر مستقر هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج